Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Scannet søgeoptimeringsmodul - igen

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg blev ringet op i dag af en Scannet telefon booker der spurgte om jeg ville tale med deres konsulent/ekspert/sælger på deres søgeoptimeringsmodul.....

Der skulle efter sigende være mange nye funktioner i Scannet's søgeoptimering, men jeg kan jo godt huske Aminotråden fra sidste år hvor netop dette modul blev sablet voldsomt ned af de kloge hoveder der kan gennemskue sælgernes pseudo-tekniske udtryk.

Så de små hår i nakken stritter lige nu, og jeg vil da gerne høre jeres mening om Scannet's nuværende søgeoptimering inden jeg taler med en popsmart sælger.

• Dur det ?
  • Skal jeg hellere fylde pengene i flere Adwords ?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:04

Til at starte med kan du jo bede om en demo og en detailjeret funktionsliste. Så kan du i hvert fald se hvad det er du køber. Om det så virker eller om det kan give problemer er en mere kompliceret vurdering ...

Tilmeldt 19. Nov 06
Skrevet kl. 22:17

Jo, det er altid en god ide at bede om noget skriftligt materiale og evt. en demo så man kan vurdere materialet i stressfrie omgivelser uden en sælger i telefonen.

Men jeg har nok ikke forudsætninger for at vurdere om modulet har den lovede funktion eller måske endda er direkte skadeligt, og det er derfor jeg eftersøger nogle erfaringer fra andre.

Hvis dette modul er så nyt at der ikke er andre der har prøvet det vil jeg forsøge at fremskaffe noget materiale og så publicere det i denne tråd - så kan vi diskutere videre derfra.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:20

Uden iøvrigt at tage stilling til det nye modul fra Scannet, kan jeg generelt sige om de såkaldte "SEO Moduler", at de groft sagt kan inddelses i 3 kategorier:

• Moduler der slet ikke kan det de lover - dårlige produkter, præcist som man kan finde det i alle andre brancher. Dårlige produkter skal man naturligvis holde sig fra.

• "One click solution to great SEO" -moduler - moduler der forsøger at bilde dig ind, at du kan få en super søgemaskinestrategi og optimering uden at lave ret meget ... systemet ordner det hele for dig. Den slags moduler hører enten til i ovenstående kategori, eller i en kategori med "meget risikable løsninger". Enten virker det (omend muligvis kortvarigt) og er risikabelt, eller også virker det slet ikke og er spild af penge. Om man så vil løbe den risiko er naturligvios op til en selv.

• Seriøse moduler - moduler der kan hjælpe dig med at udføre de opgaver der er i forbindelse med SEO, eller som kan hjælpe dig til bedre at forstå det du laver, markedet du opererer i, konkurrenterne og.lign. Ofte er der inkluderet værktøjer der kan automatisere dele af processen for dig - f.eks. gennem "scripting" af TITLE-tags og META-data. Men det vigtigste er, at dem der sælger disse moduler ikke forsøger at bilde dig ind, at det hele kommer af sig selv. For det gør det ikke. Uanset hvilke værktøjer du har, skal du stadig gøre strategiske overvejelser og stadig lave en masse manuelt arbejde med f.eks. tekster og links. Værktøjerne kan bare gøre det lettere og hurtigere.
Tilmeldt 19. Nov 06
Skrevet kl. 08:19

Nej se........ Træerne vokser heller ikke ind i himlen denne gang Smile

Allerede nu er jeg meget bedre rustet til en samtale med scannet - tak for hjælpen.

Jeg vender tilbage når jeg har mere info om det omtalte modul.

Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 09:03

Hej Jens.

Det som modulet går ud på, er nærmere det som Mikkel nævner under punkt 3. Har selv modulet og er i gang med en masse "knofedt"..... derfor kan jeg ikke på nuværende tidspunkt sige noget som helst om nogle brugbare data eller resultater. Men der kan også gøres meget i selve shoppen uden modulet og få nogle int. resultater ud af det. Dog syntes jeg allerede nu at der er penge at spare på Adwords delen ved at skrue den en lille smule ned (grundet en smule bedre placering i det organiske indhold)... Måske (selv om jeg har været kanon uenig med Scannet om, hvorfor dette modul skulle koste penge, når andre tilbyder det gratis...) om et styk tid vil modulet finansere sig selv.... ikke umuligt, mennnn der skal arbejdes meget med det. Men syntes helt klart, at du burde lave en del ændringer/optimeringer (uden modulet) selv og se hvad det kan bringe dig frem til.....

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:44

Hej Dennis

Jeg tror, du skriver om det modul, der er integreret i ScanNet WebShop... Har jeg ret? Det er ikke det modul, det handler om her...

Tilmeldt 19. Nov 06
Skrevet kl. 19:51

Så fik jeg talt kortvarigt med Scannet's sælger, og han lovede at sende noget detaljeret materiale - Her er hvad jeg fik på mailen Sad

--------------------------------------------------------------

Som sagt kan det umiddelbart være lidt svært at gennemskue forskellen på vore 2 søgeoptimeringsprodukter, og derfor skriver jeg denne mail.

ScanNet har 2 søgeoptimeringprodukter - det ene er et publiceringssystem der gør det nemt at lave tekstsider om dine produkter/ydelser. Intet hokuspokus - bare et tekstsystem der gør det nemt at skrive en masse uddybbende information, som man måske ikke vil have på sine hjemmeside (kr. 299,- md.) 

Det andet system er en opgradering af webshoppen, der giver shoppens sider unik title, unik meta-data og sitemap. Dette styres fra shopadministrationen, der vil blive opgraderet med menupunktet Profilering (kr. 200,- md.)

-------------------------------------------------

Den første del fatter jeg simpelthen ikke - hvorfor er det at jeg skal skrive en masse tekst jeg ikke vil have på min hjemmeside - og hvorfor skal jeg betale 299 kr/måned for det ?

Det andet modul det giver unik title, unik meta-data og sitemap kan jeg bedre forstå værdien af, men kan nogen give mig en ide om det er pengene værd - eller skal jeg hellere fylde dem i flere adwords.

Jeg ved det afhænger af webshoppens øvrige struktur og opbygning, men hvad gør i andre ?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:39

Løsning 2 er alle pengene værd - omend jeg er enig i, det burde være standard i en webshop anno 2007. Men du kan faktisk slet ikke gøre dig håb om fornuftige placeringer, uden at kunne arbejde med unikke titler etc. på HVERT af dine produkter.

Køb du roligt det.

Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 21:12

Hej Thomas

Det er Løsning 2 jeg har fået intregeret i shoppen, og er begyndt arbejde med Smile, det var min fejl at nævne det som en modul... sorry...

Har været meget i tvivl om produkteres rigtighed, men ser ud til at virke svagt allerede.... der kræves som nævnt tid/knofedt inden du mærker noget... Men det som jeg stadig mener er, at inde i selve shoppen/tekst, kan der laves nogle ændringer som kan give bedre placeringer. Er dog ikke i tvivl om at man kan spare lidt på Adwords på længere sigt. På ihvertfald et søgeord vil jeg mene, at jeg har fået en del % besparelse i adwords grundet bedre placering på det organiske indhold.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)