Hej
1
Jeg stifter sammen med 5 andre et IVS.
2
Vi har oprettet en kassekredit eksternt for virksomheden samt andre personlige udlæg grundet en længerevarende process hos ervhervsstyrrelsen. (oprettelse af CVR)
3
Ejeren af kassekreditten står i en stærk økonomisk situation og derfor har vi mulighed for en relativ lav rente.
4
Vores materielle værdier sælges til selskabet og faktureres for den materielle værdi.
5
Kapitalen indlånes i virksomheden til markedsrente og skrevet gældsbrev.
Mit spørgsmål går således på vores immaterielle værdier. (Webshop, Konsulent etc.)
Hvordan indføres de mest økonomisk ind i virksomheden?
Prøver med numre
1. Fem personer er mange så ejeraftale er noget af det mest nødvendige
2. Det er så en personlig kassekredit som ikke som sådan har med kommende IVS at gøre
3. Den tillid må så overføres til jeres IVS - I kan ikke som sådan bruge en andens personlige kassekredit i forbindelsen
4. Godt - der bruges formentlig indkøbspris som dokumenteres ved oprindelig faktura og der faktureres fra private ejer til IVS uden moms på regningen
5. De kan kun komme ind ved salg - IVS kan kun kontantstiftes., Jeres webshop kan skulle vurderes hvis den udløser goodwill for den der sælger - almindelig hjemme´side er normalt umuligt at få vurderet og taget ind som aktiv - jeres egne konsulent timer kan ikke tages ind . Hvis de kunne ville det jo så være en arbejdsindsats der skulle beskattes - men egne konsulent timer kan glemmes - eksterne kan kun komme i betragtning hvis der kan foretages en seriøs vurdering af det som indsatsen har produceret og den reele værdi af det
Jeg synes I bør betale jer for hjælp i hele processen fra advokat / advokater - men jeg vil som minimum sige, at I skal ofre en lille sjat på E-BOGEN OM IVS som gennemgår både stiftelse, ejeraftaler, indskud og huskelister og alt muligt - den bør ALLE 5 læse (bare hent den et fælles sted evt). Alt for mange IVS stiftes med alt for lille indsigt desværre
god vind med det John Hannover