Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering af enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Tommerup
Tilmeldt 23. Apr 15
Indlæg ialt: 78
Fra  posterstyle.dk Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Sidder og er ved at kigge på virk.dk for at Registrering af enkeltmandsvirksomhed, og der er opstået et spørgsmål jeg ikke har kunne finde svar på (:

Når man skal registrere sig skal man svare på :

Min årlige momspligtige omsætning vil være under 50.000 kr. eller være fritaget for momsregistrering

Min årlige momspligtige omsætning vil være under 50.000 kr. men jeg vil alligevel gerne registreres for moms

Min årlige momspligtige omsætning vil være over 50.000 kr. og kræver momsregistrering

Jeg er ikke i tvivl om at jeg skal registreres med moms. MEN, hvis jeg vælger Min årlige momspligtige omsætning vil være over 50.000 kr. og kræver momsregistrering, og ikke kommer over 50.000,- i omsætning, vil der så ske noget ved det? Tænker på om man kan blive straffet fra skat, ved ikke at nå omsætning over 50.000,-

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:49

Nej - jeg kan slet ikke forstå hvorfor siden spørger sådan. Du må momsregistrere lige når du vil og der er ikke spor krav om at du skal nå 50.000. Det er kun den modsatte vej du ikke må, vide at du vil kommer over 50 og så ikke momsregistrere

Spørgsmål 1 med under 50 t er for at du kan lave PMV og så er to for at vise det er en frivillig momsregistrering og 3 at det er tvungen, men jeg kan faktisk ikke helt se hvad de skal bruge det spørgsmål til. Du kan vælge 2 eller 3 som du vil men forventer du at skulle komme over 50 t så tag det og nej der er ingen som helst straf for ikke at kommer derop

God vind med virksomheden   Venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Tommerup
Tilmeldt 23. Apr 15
Indlæg ialt: 78
Fra  posterstyle.dk Skrevet kl. 21:01

Jeg blev også lidt forvirret over spørgsmål 1 (: og kom så i tvivl om de 2 andre (:

Tak for svar endnu engang John, du er tæt på at være uundværlig herinde når det drejer sig om virksomhedsstart, moms og skat (:

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)