Hvad med et nyhedsbrev, så du kan fastholde nogle af de måske interesserede, til de er købeklar? |
Er det bare hos mig eller er der lang load tid på shoppen?
Hvad med et nyhedsbrev, så du kan fastholde nogle af de måske interesserede, til de er købeklar? |
Er det bare hos mig eller er der lang load tid på shoppen? |
Tak for jeres feedback. Kristoffer mht. SEO er det kun hvad jeg selv har rodet med, jeg ved jeg er i en hård branche, så vil ikke kommet til at lægge på side 1 lige foreløbigt, medmindre det er på special-varer, så jeg har planlagt at vente med SEO samt Adwords til vi er lidt større :) |
Jeg synes, du skal genoverveje! Nyhedsbrevet er stadig nummer 1, det er gratis/billig markedsføring i modsætning til Facebook, hvor du typisk er nødt til at betale for annoncering, hvis du vil sikre dig at nå ud til mange. Og tænk lige på, at selv hvis du sletter et nyhedsbrev, betyder alene det, at du har set, at du er blevet mindet om virksomheden. Desuden: Du kan bare skrive nogle ordentlige nyhedsbreve. ;) Mine har so far en åbningsrate over 70 %, så det kan lade sig gøre at få folk til at klikke. |
Ja okay, det er jo et rigtig godt tal! Det vil jeg da lige give en ekstra tanke og få kigget nærmere på :) |
Hej Megila ER DET DE RIGTIGE PRODUKTER? Du skal derfor kigge ind i din indkøbsproces. Hvordan udvælger du de rigtige produkter?. Er valget af dine produkter baseret på din eget subjektive valg - er dette den rette tilgang? Hvordan kan du forbedre dennne indkøbsprocess så du står med de produkter kunderne efterspørger? Forestil dig en process hvor du på forhånd, inden du køber produkterne, kan forudsige om produkterne bliver populære på din webshop og dermed får flere besøgende til at konvertere til kunder. Kunne spørgeskemaer, fokus grupper, hjælp fra modeeksperter være en løsning? ER PRISERNE DE RIGTIGE? Jeg ved ikke om din webshop indeholder brands, hvor der sikkert er nogle faste salgspriser man skal holde sig indenfor. Men jeg syntes at kunne fornemme at din webshop mere er baseret på no-name produkter. Her er ulempen at produktet ikke har noget brandværdi som du kan tilføje til salgsprisen. Derfor går prisen ofte hen og blive en meget vigtig faktor for om dit produkt bliver købt. Produktet skal enten have den helt rette pris, eller så skal designet på produktet være så attraktivt - at kunden vælger at købe netop dit produkt fremfor et andet. Kig derfor din produktportefølje igennem og være meget kritisk overfor de priser du sætter når det er et no-name produkt. Ekspermenter med forskellige salgspriser, tilbudsgivning, rabatkoder - for at finde et prisleje som kunderne syntes er fair for produktet. Noget der er blevet utroligt populært de sidste par år er “deals of the day/week". Sæt et nedtællingsur på selve tilbudet, der står og tæller ned. Det vil ofte få kunderne til at reagere i stedet for at vente og dermed få konverteringsraten til at stige på det pågældende produkt. Jeg vil nok også smide dette på forsiden af min webshop, for at skabe et bedre blikfang end nuværende. OMSÆTNINGSHASTIGHED PÅ DINE PRODUKTER Jeg vil simpelthen tage en given periode og se hvor hurtigt det enkelte produkt bliver solgt. Har du 1 produkt der bliver solgt hver 5 dag, fremfor et produkt der bliver solgt hver 20 dag, så har du en god identifikation for hvilke produkter der er hotte i dit sortiment. De produkter du omsætter hurtigst på, skal være på din forside. Det vil nemlig hjælpe med at sænke din bounce rate på forsiden og dermed lokke flere kunder ind i din butik og dermed have større chance for at konvertere dem som kunder. Blikfang er utroligt vigtigt og du har kun meget få sekunder til at fange kunden, før de er væk. Det er også et vigtigt nøgletal at vide, når det kommer til markedsføring. De produkter du sælger flest af, er ofte også dem som skal bruges i markedsføringen. Det vil forbedre din CTR på dine banner materialer (medvirker til lavere klikpris) og sikre en højere konverteringsrate end et produkt der har ligget på lager de sidste 90 dage. Omsætnignshastigheden fortæller dig også hvilket produkter du virkelig skal holde øje med når det kommer til indkøb af produkter. Er de populærer produkter ikke på din hjemmeside, fordi du enten er løbet tør eller ikke har fået genbestilt, vil du se din totale konverteringsrate på webshoppen falde. Hold en god indkøbs disciplin. DET TEKNISKE Forsiden er ofte en af de mest besøgte sider på en hjemmeside. Du skal derfor skabe et rigtigt godt blikfang for at fastholde kunden. Jeg har en fornemmelse af at prisen ofte har en kæmpe betydning for kunden. Derfor vil jeg opsætte en test, hvor du implementere de bedste tilbud på forsiden. Herefter kan du sammenligne bounce raten på nuværende forside samt den nye med tilbudene. Produktsiden er også en af de vigtige sider, da denne skal overbevise kunden om de bare må eje produktet. Derfor er det meget vigtigt du kigger på om alle de rigtige informationer er på produktsiden. Produkt-tekster, størrelser, produkt billeder, leveringstider og lager status skal stå kniv skarpt. Jeg vil nok flytte produkt teksten op til højere for billedet og få KØB HELE LOOKET højere op, få eksperimenteret med om features som KUNDER KØBTE OGSÅ eller RELATEREDE PRODUKTER vil have en gavnlig påvirkning på konverteringsraten. Indkøbskurven er ekstremt vigtigt da kunden har vist de er interesseret i produktet. Derfor vil jeg arbejde rigtig meget med Google Analytics og Content Experiments. Her har du mulighed for lave forskellige indkøbskurve hvor du tilføjer forskellige varianter og dermed kan finde den der konvertere fleste besøgende. Her skal du gøre dine egen erfaringer om hvad der virker med tryghedslogoer, unødvendige støj, farve af bestillingsknap mv. Jeg håber dette kan sætte lidt tanker igang - der er masser af spændende ting at lærer - men det meget vigtigt at have styr på sine tal, så du hele tiden bevæger dig i den rigtige retning. Giv den gas :)
|