Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan man gøre?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 06:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en konto hos firmaet MobileMarketing hvor vi har haft et antal SMS'er som vi har brugt til forskellige ting. Nu er kontoen ved at løbe tør (der er 100 sms'er tilbage) og da de nåede den grænse begyndte de at bombardere mig med sms'er, de har på nuværende tidspunkt sendt mig næsten 20.000 E-Mails, i perioder sender de 10-20 stks i sekundet, i nat blev det så  meget at vores mailserver blev overbelastet af det og jeg filtrerede deres mails fra, vi har sidet i 9 timer og fejlfundet på det, fordi vi i første omgang troede det var en fejl i mailserveren da vi ikke i vores vildeste fantasi havde forestillet os at de ville kunne trække mailserveren ned alene.

Nu står vi med en hel nats ærgelser, mistet nattesøvn og muligvis utilfredse kunder, har man ikke juridiske muligheder når en dansk virksomhed direkte udøver et denial of service angreb på den måde?

Jeg har talt med ejeren af firmaet men han siger at de ikke kender noget til det og vil kigge på det ved lejlighed ...

De eneste ting jeg kan komme i tanke om at gøre ved det er ulovlige og det er nok ikke smart. Hvad har man af muligheder? 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 07:49

Meld dem til de danske spam myndigheder, du har en god sag selvom du er kunde.

Eller sæt en regel op der returnerer svaret til deres egen mailadresse.

Mvh Jesper

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 08:22

Jeg har blokeret dem i min mailservers firewall...det med at returnerer det kan jeg slet slet ikke ... jeg proevede at fjerne blokeringen i ca 15 min med det resultat at den blaeste 20.000 mails ind i min mailservers mailkoe ... igen ... og min nattesoevn er noget jeg maa faa en anden nat ...

Men kan da godt vaere jeg bare skal melde ham? ... mailen indeholdt faktisk en opfordring til at koebe hos dem, men jeg vil nu mene det de har gjort er meget vaerer en spam. Normalt tager jeg 1700kr for nat/weekend arbejde ... jeg har vaeret oppe hele natten og en del af igaar med det her ... jeg syntes bare ikke det er iorden , og det er slet ikke iorden at faa at vide "vi kigger paa det naar vi faar tid" naar man endelig faar fat i dem. 

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 08:30

Hvis i har linie kapacitet til det ville jeg nok også bounce dem tilbage. SÅ KA DE LÆRE DET! - Gøglerhatte.. ;-)

Men send en faktura til dem for serverarbejde ifbm. spam - og send en kopi af mailen med.

/Per B. Lauridsen

Fra Give
Tilmeldt 8. Aug 06
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 12:51

Jeg forstår ikke helt. Sender de e-mails om at du skal fylde din SMS konto op eller, spammer de dig vedr. at du skal bruge flere SMS'er, og at det er en mulighed at købe hos dem?

Hvis du er interesseret kan du flytte over til mig - www.smspr.dk - jeg har lige skiftet leverandør til Wireless Factory A/S som ejer 1220 og 1277. Det er samme leverandør MobileMarketing bruger. Hos mig skal du heller ikke fylde din konto op, der sender du bare SMS beskeder afsted, og så fakturares du hver måned.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 14:04

Altså er jeg den eneste der synes det lyder som om at der er sket en (teknisk) fejl?

Der er sgu da ikke nogen der sender sin kunde 20.000 emails bevidst?!

Har du overhovedet kontaktet dem om dette?

Jacob 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 14:40

Jacob:

Altså er jeg den eneste der synes det lyder som om at der er sket en (teknisk) fejl?

Der er sgu da ikke nogen der sender sin kunde 20.000 emails bevidst?!

Har du overhovedet kontaktet dem om dette?

Jacob 

Hvis du læste hans indlæg ville du se han rent faktisk har kontaktet ejeren, og det netop er en af de ting han er blevet sur over.

Jeg har talt med ejeren af firmaet men han siger at de ikke kender noget til det og vil kigge på det ved lejlighed ...

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 14:45

Martin Tygsen:
Hvis du læste hans indlæg ville du se han rent faktisk har kontaktet ejeren, og det netop er en af de ting han er blevet sur over.

Ok jeg indrømmer.. Jeg sad og læste i ugens SKALK, da jeg fik lyst til at kommentere på denne tråd..

Nej, gas. Det havde jeg jo fuldstændigt overset. Men det lyder dog stadig som om at det er en fejl, og ikke en bevidst handling. Selvom det er noget gylle..

Jacob 

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 14:54

mcsolutions:

Det lyder sgu ikke så heldigt.

Hvis du selv kan ændre dine oplysninger på din konto, så sæt LB som modtager, så vågner han nok op.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:55

Godmorgen ... ja når man sider og slåsser med den slags her hele natten går det ud oer døgnrytmen :(

Og så vågner jeg op til en stak SMS'er fra LB der svinger mig til over at jeg tilader mig at bringer den slags her op på Amino, som bestemt ikke mener de har brugt nogen love og bare mener at det er mig som er useriøs og uprofessionel.

Måske jeg skulle gøre som et par stykker har foreslået herinde næste gang og så bare spamme igen? Jeg har skam linikapacitet til det, mailserveren er begrænset til 100mbit pt. det tager 1 min så har den 10 gange så meget ... men det er jo ikke det som det kommer an på, det er helt sikkert en fejl det er bare dybt uacceptabelt at de har en fejl der står og tæsker løs på en af mine servere uden de gider gøre noget ved det. Udover det var  mailens header heller ikke sat rigtigt sammen så den adresse der stod som afsender var ikke den som faktisk sendte og mailen kom fra en hel anden ip adresse, så jeg måtte igang med at sniffe netværks trafik for at finde deres ip adrese.

Anyway, de har nægtet at snakke med mig om det og ligemeget hvad jeg siger så snakker jeg enten for grimt sprog(jatak de har holdt mig vågen hele natten og angrebet mine servere ... jeg snakker måske ikke ligefrem canceli sprog til dem nej) , jeg er uprofessionel fordi jeg spørger om råd på Amino fordi jeg har udtømt alt hvad jeg selv kender til af muligheder for at få det stoppet og til sidst taler jeg så dårligt om ham på Amino ... Nå men må hellere lade være med at være for grov vi skal ikke risikere at Martin kommer på overarbejde :)

Mht. dig med SMS Gateway adgang, hiv lige fat i mig med nogle priser. Vi bruger primært SMS til at informere vores teknikere ved systemnedbrud og support tickets. Så vi er ikke intresseret i at lægge "flere millioner" for adgang til en SMS Gateway, vi har faktisk købt et GSM modem for at kunne lave det selv, men vil da gerne høre om vi kan handle os frem til en fornuftigt aftale :)  (ihvertfald nu hvor jeg lige har fået en SMS om at jeg ikke er 'ønsket som kunde' hos MM)

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)