Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad laver du i fritiden?

Side 5 ud af 6 (57 indlæg)
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mussi

Uden at kunne sætte mig 100% ind i jeres situation, så gik der faktisk 10 år inden vi fik vores datter og indtil da har vi konstant stået til krydsforhør for hvorfor vi ikke havde nogen børn, om vi havde prøvet hjælp udefra osv.

Vi priste os også lykkelige, da Lærke blev født sund og velskabt. Hun var ventetiden værd.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 11:27

Spiller håndbold, i en af landets laveste rækker, så gør det nemlig ikke så meget hvis jeg ikke lige kan pga. firmaet. Ellers er det familien der trækker mest på fritiden.

Jeg har en prinsesse på snart 21 mdr. Og der er da ikke noget bedre end at hører hendes små skridt hen ad dagplejemoderens gang, råbende FAAAAR, når hun kommer rundt om hjørnet og kan se det er mig. Så er det man glemmer, at man lige har sidet og ringet til 274 firmaer og alle steder fået et nej.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:28

Jeg synes da også at klynkende forældre for det meste er lidt til grin, men jeg møder bare ikke ret mange af dem. Men det har nok mest at gøre med at min omgangskreds generelt ikke er præget af klynkeri. Hvis der er noget i livet man ikke kan lide så gør da noget ved det :)

Jeg synes også det er en uheldig tendens at folk vil have alting i deres liv 100% på plads inden de får børn. Kvinder er biologisk på toppen i forhold til at føde børn fra de er 15-25 (eller deromkring) - IKKE når de er 38 eller 45. Jeg tror vi om nogle år vil se konsekvenserne af dette - biologisk og socialt. Børn er en DEL af livet - ikke en krænsekagefigur man placerer på toppen af en perfekt lagkage, efter min mening.

Jeg oplever også, at det er de samme forældre der vil have alt på plads inden de får børn, som når de får dem, er så overbeskyttende at de ender med alvorligt funktionshandicappede børn - børn der ikke kan kravle op i et træ, spise selv, snørre deres sko osv. jeg mener det er det som forskerne kalder "curling børn" - der fejes hele tiden foran dem så de har en pæn ren, ukompliceret og bakteriefri sti at vandre på. Det er sgu ikke sundt. Modstand skaber styrker, og naturligvis skal vi ikke sulte og mishandle børn, men de skal altså heller ikke behandles som barbiedukker. Børn skal have rimlige udfordringer, der passer til deres niveau. Det mener jeg i hvert fald :)
Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 11:39
Da jeg ikke har børn selv kan jeg ikke lige give de gode råd om opdragelse, men jeg har gjort mig nogle observationer igennem årene som leder af en ungdomsklub..

Jeg er af den type der mener at børn skal have mulighed for udforske/udvikle deres evner efter deres egen formåen. Jeg kan godt lide at man giver dem en hammer, 2kg søm, sav og en stak brædder og så kommer ungen med et skib :).
Men da jeg fik mindre fritid grundet firmaet valgte vi at trække en pædagog studerende ind som hjælp til den ungdomsklub og fluks skulle alle børn være med i alle aktiviteterne, samtlige aktiviteter blev lige planlagt for et år frem i tiden og der var ingen slinger i valsen. Alle var tvunget til at deltage.
Da de aftener foregår i en lokal børnehave/ungdoms institution har vi adgang til idrætsfaciliteter værksted og lignende, men det sjove ved værkstedet er at der ikke eksistere hammer eller sav mere. Hvad sker der lige skal alle ungerne sidde med en pensel eller tudser fordi de kan slå sig over fingrene eller skære lidt i sig selv.. det gør det jo kun et par gange før de finder ud af at det er meget dumt.. Skal de ikke have lov til at udvikle dem selv hvor efter vi præger dem med gejst så de kan de at de er på rette vej ??? hvorfor lave så mange grænser og forbud for dem??

jeg fatter det ikke.. !!

Som fremtidig forældre skal mine unger have lov til at komme i en børnehave der har sport, værksted og udfordringer, ikke pædagoger med kaffekop og manglende energi.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:39

Så vi kan altså konkludere, at der findes iværksættere, som både har børn og et sundt fritidsliv.

Er der ikke andre, der leger med helikoptere?

mvh Hans
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 11:39

Mikkel, vi er helt enige.

Min datter får også lov til at kravle rundt i og på alt hvad hun kan (selvfølgelig med måde). Det er den bedste måde for hende at lære på, at der er konsekvenser i alt hvad man foretager sig - dog skal hun selvfølgelig ikke komme alvorligt til skade

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 11:44
haha mikkel. Lad mig gætte du ligger indenfor eller din kone gjorde, de 15-25 da i fik børn, og dit barn/børn kan selv snørre sko.

Det noget vås.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:51

> Det noget vås.

Jeg synes ikke biologi er noget vås. Vis mig den forsker eller læge der kan påvise de modsatte af hvad jeg siger - at det er gamle damer føder sundere børn. Jeg tror ikke du finder belæg for det.

Jeg er selv en halv-gammel mand på snart 40, men heldigvis har jeg giftet mig med en ung, smuk og sexet kvinde der er 10 år yngre og det giver jo lidt ekstra tid at trække på :) Vi har dog allerede fået 2 børn inden Pernille blev over 30 så helt veden siden af biologien er vi ikke.
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 11:58

Fritid, hvad er det? 

Jeg bruger min tid sammen med venner og naboer, spiller lidt computer og musik - men ellers handler det nu mest om at skrabe penge sammen til at få dagligdagen til at hænge sammen. Det bliver stille og roligt bedre, men det går ALT for langsomt.

Jeg ville gerne have tid til at i motionscenter (helt herude hedder det stadig motion, ikke fitness...) eller tage i svømmehallen, men det bliver alt for sjældent. Det kan måles på mit omfang...

Men børn er en god fritidsbeskæftigelse og som selvstændighed bestemmer jeg selv om jeg må tage en time fri og hjælpe med lektierne midt på dagen. Og så skidt med at jeg ikke tjener så meget!
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 12:17
Dato: 2/13/2006 9:41:04 AM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
- at man så ind imellem må have luft for sine frustrationer, er vel meget naturligt og helt OK.
Jeg oplever bare megen klynk.
mvh Hans

Hans, kunne du ikke prøve at forklare mig hvordan det relaterer til mit oprindelige indlæg?

Side 5 ud af 6 (57 indlæg)