Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Backup system hacket af muslimer

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg forstår godt lidt hvad nsm70 er inde på. Man kan jo ikke "udefra" se at websitet og backup-systemet befinder sig to helt forskellige steder. Jeg tror dog at dette kan løses forholdsvis let ved at sende et brev til kunderne der forklare denne opdeling og at deres data hele tiden har været sikkert beskyttet - som Henrik også forklarede her.
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 23:34
Tommy - Vi ser jo forskelligt på tingene og måske ikke relevant for dig.
Jeg vil dog gerne forsvare relevansen i mit indlæg.

Netop denne bemærkning omkring det er ''de andres skyld'' har jeg selv oplevet og tror kunder
rundt omkring oplever sådanne intetsigende undskyldninger alt for ofte.
Jeg syntes det er godt at Henrik nævner at det er ''Danhost'' - så kan vi jo alle blive klogere og måske lære fra hans erfaring. MEN - business er business - Henriks kunder har intet med ''danhost'' at gøre. De kræver svar fra Henrik. Her er min pointe blot og som jeg også nævner og ikke er i tvivl om, at Henrik har et fornuftigt forhold til sine kunder og kan få formidlet en fornuftig forklaring. - Men kører hans forklaring hårdnakket på, at det er danhosts skyld - så tror jeg ikke udfald bliver godt.

Ja Mikkel - du har fanget den

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 00:01
Dato: 2/12/2006 11:18:42 PM Forfatter: Tommy
Dato: 2/12/2006 10:31:28 PM Forfatter: nsm70
Dine kunder har et forhold og kontakt til dig - IKKE til Danhost. Dine kunder vil mene, at du ikke har været ''god'' nok til at beskytte det produkt, som du lever af. Der hvor jeg vil hen er, at uanset hvor sørgeligt dette er (og i princippet kunne det ramme alle) - så tror jeg ikke på løsningen ligger i, at smide ansvaret videre.
[...]
MEN lov mig en ting - brug ikke denne ''unskyldning'' - det var de andres skyld - det er du ikke tjent med - det er dine kunder ikke tjent med. Men naturligvis tager jeg info til mig, som du kommer med omkring Danhost - da vi andre jo også kan lære af andres erfaringer.
Det fatter jeg intet af? Såvidt jeg forstår Henrik Sidenius'' svar, er hjemmesiden hostet hos Danhost og har absolut intet at gøre med den service de levere, de gemmer jo ikke backup''en af kundens data på den webserver. Hvis jeg har misforstået dette, er jeg sådanset enig men ellers synes jeg ikke at dit indlæg er speciel relevant.

Nu fik jeg trykket på submit lidt for hurtigt og føler jeg måske fik gentaget mig selv og prøver istedet at dreje mit svar.

Du siger, at det absolut intet har med deres service at gøre. Det har absolut alt at gøre med hans forretning og de evt. mange kunder, som må komme og spørge ind til deres sikkerhed hos ham.
Hans egentlige backup ligger på andre servere, - fint og gudskelov. Forretningsvindue udadtil er den side du ser hacket i dette øjeblik. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at jeg og flere samt hans kunder ikke kan lade være med at associerer forretningsvindue med backupservere. Jeg siger ikke at det forholder sig således, at det er sådan det hænger sammen (forretningsvindue er nede = dårlig backup). Jeg nævner blot, at det jo netop er dette associeringsproblem han skal forklare sig ud af i forbindelse med sine kunders forespørgsler. Her ville det i mine øjne ikke være den rigtige indgangsvinkel at køre alt for hårdnakket på, at det er ''andres skyld''. For den sags skyld mener jeg at han kun kort hvis overhovedet skal nævne ''danhost''. I syvende og sidst er det jo Henrik og forretningen der har valgt ''danhost''. En ''tude tale'' om at det er ''danhosts skyld'' ville blot få mig til at tænke - jamen er forretningen ''backupservice.dk'' ikke istand til at træffe rigtige valg omkring service og sikkerhed hos andre hvordan skal/kan de så selv formidle den.

Jeg har ikke hørt henrik tude og skrev derfor også, at det ikke er ment som en ''salt i sår'' eller uvenligt ment. Men blot komme med et input om hvordan jeg som kunde ville reagere på et evt. svar der gik alt for meget på ''de andres skyld''.
Side 3 ud af 3 (23 indlæg)