Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Backup system hacket af muslimer

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 14. Jan 06
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg klikkede på linket til en af Googleannoncerne her på amino i dag - www.backupsystems.dk Men deres side var hacket af nogle af de muslimske hackere der florerer for tiden. Der var skeletter der var hængt og død over Danskere osv i stedet for info om sikker backup.

Nok ikke lige der jeg skal have sikret mine data :-) Men jeg da se at de nu har fået deres side på igen.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:58
> Men jeg da se at de nu har fået deres side på igen.

Ja, ovenikøbet med overskriften: Sikkerheden er helt i top!
Fra St. Darum
Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 19:18
Jamen, de har da husket at tage backup. Glem ikke det.
Tilmeldt 3. Oct 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 20:18

Fuck hvor er det klamt, hvis man bliver på siden et lille minuts tid, så kommer den noget ubehageligt musik.

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 23:26
avs - nu er den sørme nede igen
ja det er måske ikke det helt rigtige at trække på smilebåndet
men det er sku lidt ironisk når man tænker på produktet.
Fra København N.
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 90
Fra  Circles of Business Skrevet kl. 17:45
Til alle som læser denne streng.

Jeg kan godt forstå hvis nogen syntes det ikke hænger sammen med vores produkt og vores budskab.

Vores site er rigtig nok blevet hacket, men det er hosted eksternt. Når jeg svarer på denne streng er det for at give en forklaring, til dem som læser strengen, men også for at oplyse at vores site er hosted på Danhost. Vores website har derfor intet med vores egne servere, hvor virksomheder har deres data liggende, og derfor på ingen måde komprimenteret.

Og da de ikke er til at komme i kontakt med, så syntes vi godt, at vi kan tillade os at videregive informationen. Så kan andre brugere af Danhost overveje om sikkerheden er god nok hos dem. Vi vil under alle omstændigheder fjerne vores site så hurtigt som muligt.

Deres support er åben på hverdage, men ikke i weekeden. Og deres support mail bliver der ikke svaret på, uagtet det er den de henviser til, ved opkald til deres hovednr.

Hilsen
Henrik Sidenius
BackupSystems
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:56

Burde det ikke være muligt at få fat på den slags folk? De linker til et skelet der ligger hos en gratisudbyder af hjemmesider, denne har vel et minimum af informationer på dem - men formegentlig nok til at få en ip, der kan spores. Ville passe mig meget fint, hvis de kunne få en fortjent straf for det der pjat

Fornuftig forklaring Henrik :)

Fra København N.
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 90
Fra  Circles of Business Skrevet kl. 18:01
Hej Tommy

Vi kan håbe på, at Danhost har en fornuftig firewall, som har logget alt, herunder hvilke IP-adresser som har haft adgang, så Rigspolitiet kan finde synderen.

Vi har anmeldt hændelsen til politiet, her til formiddag.

Hilsen
Henrik Sidenius
BackupSystems

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:05
Ja, jeg synes også det er en fornuftig forklaring, Henrik :)

> men formegentlig nok til at få en ip, der kan spores.

Hvis hackerne har bare en lille smule styr på deres unoder har de sørget for at skjule sig tilstrækkeligt - f.eks. via såkaldte åbne elite proxy servers - alstå åbne proxy servere der IKKE afslører den bagvedliggende IP. Der er også mange andre måder at sløre sin identitet - nogle endda meget lette. F.eks. kunne de gå ind på en NetCafe og betale kontant for en opkobling, bruge en af de mange hotspots eller simpelt hen koble sig på et af de tusindvis af åbne og helt ubeskyttede trådløse netværk der findes overalt i de fleste større  byer.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 18:22
Snakkede med en af mine gode venner, der arbejder for et af dk''s største webhoteller den anden dag. Han sagde at hvis udbyderen har sikret sig efter foreskrifter fra f.eks PBS, så er det 19/20 gange hjemmesidens/webmasterens egen skyld, at det bliver hacket! At man så ikke kan få fat i udbyderen bagefter er jo fuldstændig uacceptabelt.

Specielt i disse dage hvor udbydere VED der foreligger en risiko for angreb.

Synes også I skal se at komme væk. Men samtidig tage jeres password politik op til genovervejelse.
Side 1 ud af 3 (23 indlæg)