Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pappegøjeplader. mindre personlig virksomhed???

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 06:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer...

Jeg har en mindre personlig virksomhed der tjener under 50.000 om året.

Vil det kunne svare sig at få papegøjenummerplader på bilen?

Og hvordan skal det noteres på den udvidede selvangivelse?

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 08:25

Medmindre du kører din momsregistreret virksomhed via VSO (Virksomheds skatte ordningen), så kan det slet ikke lade sig gøre at have en bil i virksomheden.

Fra Jyderup
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 34
Fra  tømreren.NU Skrevet kl. 08:32

Kan du evt. uddybe det Jannik?
Som enkeltmandsvirksomhed(tømrer) kan jeg da sagtens have en firmabil selvom jeg ikke benytter VSO

se mere på www.tørmreren.nu

Tilmeldt 16. Jan 12
Skrevet kl. 08:43

Nu har jeg en mindre personlig virksomhed der ikke er momsregistreret, og tjener under 50.000 om året....Jeg kører meget i bil ud til kunder og har brug for en varevogn... Kan det betale sig med pappegøjeplader???

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:59

Cecilie:

Nu har jeg en mindre personlig virksomhed der ikke er momsregistreret, og tjener under 50.000 om året

Hej Cecilie,

Skal lige spørge først, når du skriver du tjener under 50.000 om året, mener du så din omsætning er under 50.000 eller dit overskud ?

Cecilie:

Jeg kører meget i bil ud til kunder og har brug for en varevogn... Kan det betale sig med pappegøjeplader???

I forhold til papegøjeplader, jeg går næsten ud fra du skal bruge varevognen til privat kørsel ?

Om det kan betale sig er en meget individuel vurdering, for det første kommer der en privatbenyttelsesafgift som er forskellig alt efter hvor meget varebilen vejer (se satser på http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1817335&vId=0) Derudover afhænger vægten på bilen også af hvor meget det skattemæssige fradragomkostninger til køb og drift er (se eksempel på hvordan sammenhæng er på side 10 http://www.ap.dk/files/manager/pdf/biler_2014_aprevision.pdf).

Min personlige holdning er, at jeg i stedet for at lade virksomheden købe bilen ville eje bilen personligt og anvende Skat's satser for kørselsgodtgørelse (3,70 kr. pr. km. i 2015). Det eneste krav er at du fører en kørebog, så du pålideligt kan opgøre hvor mange km du har kørt erhvervsmæssigt.

Endnu en grund er at hvis varebilen ændrer anvendelse (f.eks. den kun skal anvendes privat) så skal der ikke ske omregistrering, justering af privatbenyttelsesafgift m.m. Ergo (efter min mening) er det i dit tilfælde meget nemmere at eje en bil personligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:30

Claus:

Kan du evt. uddybe det Jannik?
Som enkeltmandsvirksomhed(tømrer) kan jeg da sagtens have en firmabil selvom jeg ikke benytter VSO

det er hvidplade og privat anvendelse der ikke duer i personlig virk uden VSO

Papegøje hvor moms ikke fratrækkes ved køb giver fradrag for omk i drift mod betalt privatbrugerafgift i alm personlig virksomhed som jeg husker det her på farten

Når spørger ikke er moms reg så naturligvis ikke for moms af drift

Jeg forestiller mig som Jesper at statens takst 3,79 kr /km op til 20.000 km kan vise sig klart bedst = brug af egen billig bil

Med så lille oms skal spørger også være opmærksom på at skabe overskud/vise, at det hele drives med overskud for øje, og ikke om at skabe udgifter der fjerner overskud, for ikke at skat skal mene det slet ikke drives med overskud for øje, men det er jo en anden problematik

http://johnhannover.blogspot.dk/2014/11/fri-bil.html har papegøjeplader med hvis nu jeg lige huskede noget galt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 12
Skrevet kl. 16:09

Hej alle sammen..

Tusind tak for jeres svar.

Det ender nok med kørebogen :-)

God dag til jer