Nyt lille firma i Odense med store ambitioner. Vi har trodset den elektroniske tidsalder og har lavet et fodboldspil i brætform. Du er manageren, der skal styre en professionel fodboldklub og få de økonomiske, taktiske og spillemæssige aspekter til at gå op i en højere enhed. I spillet indgår der nogle annoncører, som har en meget aktiv rolle i spillet i form af aktieselskaber og sponsorer til den enkelte fodboldklub. Det lyder måske meget indviklet, men i de 20 testpaneler (80 personer) vi har haft, har der ikke været nogle problemer. Faktisk mener over 90 %, at det er det bedste spil, de nogensinde har spillet. Spillet er lavet på en sådan måde, at det uden de store tilpasninger kan lanceres i den øvrige verden. Spillet er beskyttet af EU-design og varemærke. Vores største udfordring er dog, at få tegnet annoncørerne. Salgsleddene er på plads, men vi kan ikke rigtig få hul igennem til annoncørerne trods spillets store potentiale. HJÆLP. Er der nogen der har en idé til den rigtige strategi. DET HASTER. |
Spændende projekt...
Er der et marked for det er det vel ikke sponsorer der skal tjenes på,
men vel mere salget af spillet?!
Jeg husker et computerspil, hvor man som manager skulle ud og finde
sponsorer til sit stadion (det var fiktive annoncører + softwarefirmaet selv).
Prøv evt. at lave første "oplag" med fiktive sponsorer. Hvis interessen for spillet
så er stort kan sponsorer inddrages.
Held og lykke med projektet.