Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med at få afsat annoncer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. May 05
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nyt lille firma i Odense med store ambitioner.


Vi har trodset den elektroniske tidsalder og har lavet et fodboldspil i brætform.

 

Du er manageren, der skal styre en professionel fodboldklub og få de økonomiske, taktiske og spillemæssige aspekter til at gå op i en højere enhed. I spillet indgår der nogle annoncører, som har en meget aktiv rolle i spillet i form af aktieselskaber og sponsorer til den enkelte fodboldklub. Det lyder måske meget indviklet, men i de 20 testpaneler (80 personer) vi har haft, har der ikke været nogle problemer. Faktisk mener over 90 %, at det er det bedste spil, de nogensinde har spillet.

 

Spillet er lavet på en sådan måde, at det uden de store tilpasninger kan lanceres i den øvrige verden. Spillet er beskyttet af EU-design og varemærke.

 

Vores største udfordring er dog, at få tegnet annoncørerne. Salgsleddene er på plads, men vi kan ikke rigtig få hul igennem til annoncørerne trods spillets store potentiale.

 

HJÆLP. Er der nogen der har en idé til den rigtige strategi. DET HASTER.
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Spændende projekt...

Er der et marked for det er det vel ikke sponsorer der skal tjenes på,

men vel mere salget af spillet?!

 

Jeg husker et computerspil, hvor man som manager skulle ud og finde

sponsorer til sit stadion (det var fiktive annoncører + softwarefirmaet selv).

 

Prøv evt. at lave første "oplag" med fiktive sponsorer. Hvis interessen for spillet

så er stort kan sponsorer inddrages.

 

Held og lykke med projektet.
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
  I MediaMouse laver vi en del af de reklamebannere, som står langs fodboldbanerne med sponsorernes logoer på. Og jeg vil mene at I jo skal have fat i nogle af dem som sponsorere den rigtige fodbold - Faxe Kondi, Nordea, Danske Bank, Codan, IBM diverse aviser m.fl.


En simpel indgangsvinkel til disse kunne være, at kontakte en større fodboldklub og høre dem hvilke sponsorer de har og om I ikke kan få nogle navne på nogle kontaktpersoner hos disse.

 

Den vej igennem burde I ihvertfald kunne komme i kontakt med nogle potentielle annoncører til Jeres spil - så er det blot at sælge dem ideén.

 

/Jesper

 

 

 
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin

 

Da jeg var på Jubii for mange, mange år siden ;-) benyttede vi os af barder aftaler (Martin ville s.. ikke give os noget marketing budget.....:-)). Dvs. vi byttede annoncer med andre medier og virksomheder. Det er en genial måde at komme igang på. Tag fat i f.eks. B.T og foreslå dem en bytteaftale, de får eksponering i jeres spil og i får annonceplads hos dem. I får dermed gratis promovering af jeres spil og de får afprøvet jeres medie. De samme kunne i gøre med Tips Bladet, OnSide.dk, Faxe Kondi (hvis i er tørstige) osv.

 

Da jeg var hos Jubii lavede jeg bytteaftaler på alt fra kontormøbler (vi fik nogle fede stole at sidde i....) til flyrejser. Og mange af aftalerne endte med, at mange af dem vi byttede med, de blev kunder i salgsafdelingen. De havde fundet ud af hvor godt et produkt vi havde.

 

Bare et forslag, det virkede for Jubii...... Du er altid velkommen til at kontakte mig for et par gode råd.

 

Mange hilsner

Frederik

 

 
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)