Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HASTER Hjælp til spørgsmål vedr omsætning v overskud

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. At jeg havde vandskade og mistede mine data fra Harddiske og data kunne ikke redes sagde de. Nu har jeg så endelige og bekostelig fået genskab næsten alle data. Jeg har efter dette lavede det manglende åsregnskab. Og vil i den forbindelse have rettet den skønsmæssige opgørelse. Da jeg har en hel del penge tilgode

Men de vil ikke godkende det som en ekstra ordinær sag.

Jeg mener jo af denne del af loven Jeg henviser til i toppen giver mig ret til gentoptagelse. Da deres skøn efter min mening er for højt

Prøver at skrive det simpelt her

Jeg sælger en vare for 100,-
Jeg har købt denne vare for 50,-

Mit overskud kan ikke være mere end salget altså ikke mere end 100,- korrekt ikke?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:03

Hvad skulle argumentationen for en ekstraordinær genoptagelse være?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:10

Og jeg havde ikke set ovenstående^^

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:22

Nu nævner du at du er skønnet til en skattepligtig indkomst på kr 380.000. Hvad viser det faktiske regnskab?

Som det er nævnt tidligere, så er fristen for en almindelig genoptagelse passeret. Er der VÆSENTLIG forskel mellem den skønnede og den faktiske indkomst kan du overveje at få en revisor eller advokat til at vurdere sagen for dig, baseret på den hidtidige korrespondance mellem dig og SKAT. Men det er op ad bakke, og forholdet kunne formentligt være bragt på plads indenfor den oprindelige frist. Du risikerer at kun få ekstra omkostninger tillagt en allerede kedelig sag.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:32

Har du iøvrigt forsøgt at anfægte opgørelsen indenfor den almindelige frist, eller har der været udvist passivitet indtil nu?

Som tidligere sagt så laver SKAT en skønsmæssig ansættelse. Ud fra dine tidligere tal har de sat dette tal en lille smule over den bruttoavance som du har haft jvf momsangivelserne. Umiddelbart forekommer det mig ikke at være nogen graverende fejl her. Man må forvente at der ikke gives nogen rabat ved de skønsmæssige ansættelser, men at man helgarderer sig.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:35

BLE:

Hej. At jeg havde vandskade og mistede mine data fra Harddiske og data kunne ikke redes sagde de. Nu har jeg så endelige og bekostelig fået genskab næsten alle data. Jeg har efter dette lavede det manglende åsregnskab. Og vil i den forbindelse have rettet den skønsmæssige opgørelse. Da jeg har en hel del penge tilgode

Men de vil ikke godkende det som en ekstra ordinær sag.

Jeg mener jo af denne del af loven Jeg henviser til i toppen giver mig ret til gentoptagelse. Da deres skøn efter min mening er for højt

Hvis Skat har nægtet genoptagelse og du mener stadig at have ret til genoptagelse må du jo bringe sagen for skatteankenævnet, det er jo umiddelbart de eneste som har kompetance til at ændre en afgørelse truffet af Skat.

Men jeg vil nok råde dig til at tage fat i en revisor eller skatteadvokat, det er essentielt at der lægges vægt på de rigtige bestemmelser og evt. tidligere afgørelser, så det kan retligt påvises at Skat ikke har ret til at nægte genoptagelsen.

BLE:

Prøver at skrive det simpelt her

Jeg sælger en vare for 100,-
Jeg har købt denne vare for 50,-

Mit overskud kan ikke være mere end salget altså ikke mere end 100,- korrekt ikke?

Der er vi fuldstændig enig.

Men i dit første indlæg nævner du jo netop en højere omsætning end det skønsmæssige overskud, eller ?

Tilmeldt 11. Sep 08
Skrevet kl. 14:44

Jo omsætningen er højere, men ikke hvis der fratrækkes køb. Så omsætning minus vareforbrug = en lavere beløb end det de skønsmæssig har sat. Og med det mener jeg at de har sat min skønsmæssige højt. Og ud fra lovgivning dermed giver mig ret til at sagen tages op igen.
Skat har været informeret omkring hvorfor det ikke har ligget en regnskab klar.

Fra Aarhus V
Tilmeldt 20. Mar 14
Indlæg ialt: 27
Fra  Det lille Regnskab Skrevet kl. 15:08

Du har allerede fået mange gode svar -
men du skal have et begreb helt på plads -
Omsætning = SALG
Resultat = SALG+diverse indtægter - KØB+diverse udgifter

En revisor/bogholder kan uddybe nærmere -

Resultatet kan være både positivt - og negativt.

Forskellen på SKATs overslag og det endelige resultat er på ca. 27.000, hvorfor jeg ikke kan tro, at der i SKATs optik foreligger en så væsentlig ændring at sagen kan genåbnes.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:21

Enig i de fornuftige svar i denne tråd.

@trådstarter - Principielt skal du faktisk være glad for den lempelige skatteanæsstelse på kr. 380.000.

Det er faktisk sådan, at SKAT kunne nægte fradrag overhovedet grundet manglende dokumentation og reelt have en skatteansættelse svarende til din omsætning.

Hvis det reelle overskud for 2010 er markant/væsentligt lavere, så bør du alliere dig med en god skatteadvokat og/eller revisor og klage over, at SKAT ikke vil genoptage skatteansættelsen.

Tonny

Tilmeldt 11. Sep 08
Skrevet kl. 19:52

Hej Jesper.

Nej jeg har ikke spurgt en revisor - skat siger at det er den 1-5-2014,

men jeg syntes bestem heller ikke det står tydeligt, her mener jeg ved indkomstårets udløb?

er der nogle der ved dette??

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)