Jeg overvejer om det er på tide at opgradere til Outlook / Office 2007, men er i tvivl om hvilke konkrete fordele det vil give i min hverdag.
I officepakken bruger jeg stort set kun Word - så det er nok mest Outlook 2007 jeg kan være interesseret i. Men hvordan vil den forbedre min hverdag? Det har jeg lidt svært ved at gennemskue. Er der nogen der kan sige noget om det? Pt har jeg 2003 versionen.
Tilgengæld vil du opdage en masse nye ting at irritere sig over
Jeg kører office 2003 på én maskine og 2007 på en anden og jeg har ikke travlt med at få nummer 2 op på 2007. Det ender jo nok med et skifte en dag, men jeg klarer mig fint uden indtil videre. Jeg bruger Outlook, Word og Excel en del. Specielt Excel 2007 får jeg fniller af med dens nye menu struktur som ikke er til at hitte ud af.
En af de ting der er blevet "bedre" i det nye outlook er deres søgefunktion, den er super hurtig til at søge og finder de relevante mails ret hurtigt - Eneste problem er bare at den er super ustabil hvis man har en mailbox med nogle tusinde mails i som de fleste vel har efterhånden.
Derudover mener jeg også at det er nyt at man kan have RSS feeds direkte i outlook hvis man altså bruger det.
Ellers er der ikke den store forskel i mine øjne, jeg synes det er syndt de ikke har brugt flere timer på outlook i den nye pakke, det ser ud som om word, excel og powerpoint har fået sig en ordenlig omgang men at der ikke lige var tid nok til at give outlook samme tur.
Den super hurtige søgning kan du også få med Windows Desktop Search eller Google Desktop. Du har ret med hensyn til RSS, men her bruger jeg et tredjeparts plugin i 2003.
Jeg er blevet glad for 2007-versionerne, og når man først lige er blevet bekendt med den nye navigation og de nye funktioner, er det næsten ikke til at undværre :-)
Jeg er blevet glad for 2007-versionerne, og når man først lige er blevet bekendt med den nye navigation og de nye funktioner, er det næsten ikke til at undværre :-)
Ja den nye navigation er udmærket, men den er jo nærmest ikke eksisterende i Outlook - her har de blandet den gamle og den nye hvilket jeg synes virker dumt.
Det virker som om at der hvor jeg får mest for pengene er 1) en hurtigere søgning på gemte mails og 2) bedre spamfilter. Men så kan det vist bedre betale sig at bruge google desktop og så købe SPAMfighter - og det er vist også en hel del billigere :)
Med hensyn til spam, så kan det også være en ide at flytte din mail over til Google Gmail for domains, de har et ret godt spam filter og da det er serverbaseret slipper du jo så helt for at downloade dem til din maskine.
Med hensyn til spam, så kan det også være en ide at flytte din mail over til Google Gmail for domains, de har et ret godt spam filter og da det er serverbaseret slipper du jo så helt for at downloade dem til din maskine.
Jeg har lige kigget lidt på dit link, og tænkte om du måske gider be eller afkræfte følgende:
1) Jeg beholder mine almindelige mail adresser såsom morten@wideeyes.dk, info@wideeyes.dk etc.? 2) Jeg kan stadig bruge outlook som email klient? 3) Jeg har adgang til min mail boks online fra hvilken som helst computer?