Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af Xenon-kits fra Kina

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er blevet kontaktet af en sød ung dame fra en producent i Kina, der via Google har fundet min shop www.StylingShop.dk

Hun vil sælge mig Xenon-kits og jeg er reelt meget interesseret i produktet.
Deres hjemmeside ses her http://www.ollohid.com/Product.asp?BigClassName=Auto%20HID%20system&Smallclassname=HID%20conversion%20kits 

Vi har talt mange gange over Messenger de seneste 14 dage og hun prøver alt hvad hun kan for at overbevise mig om at hun IKKE har i sinde at snyde mig, men som nordjyde er jeg jo udstyret med en sund skepsis.

Hvordan gør jeg? Jeg vil jo helst være sikker på at få mine varer og ikke sende penge til Kina uden at få noget igen. På den anden side set har jeg aldrig købt varer udenfor EU og kunne egentlig godt tænke mig at komme igang med det.

Jeg ved der sikkert er rigtig meget man skal passe på, men hvad er jeres råd til en rookie indenfor import udenfor EU?

Jeg har læst om emnet på Amino, men det har mest været advarsler mod kopiprodukter, hvilket ikke er problemet her.

Håber på jeres hjælp, for hun skriver igen imorgen... og sikkert flere dage derefter, indtil jeg har truffet min endelige beslutning :-)

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 10:03

På mig virker det lidt påfaldende at de selv har fundet dig og gider bruge 14 dage på at overbevise dig om at de ikke vil snyde. Hvorfor sender de så ikke bare nogle vare og efterfølgende kræver betaling når nu de er så ærlige?

Vær opmærksom på at der er rigttigt mange ting du skal forholde dig til når du pludselig begynder at agere som importør:

Hvordan vil du f.eks sikre dig produktets kvalitet/levetid?

Hvordan vil du sikre dig at produktet ikke er en kopi af et andet fabrikat eller at det krænker andres patentrettigheder? 

Overholder det EU-lovgivning mht. RoHS direktiv og WEEE.  

Hvad med produktansvar hvis din pærer forårsagen en bilbrand?

Danske punkafgifter  

Hilsen

Ravn

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 10:08

Hej

Har kineseren ikke en onlinebetaling? Det er en måde hvorpå du kan sikre dig lidt. Skulle der vise sig ikke at komme nogle varer kan du trække pengene retur.

Har de ikke onlinebetaling. Så kan du jo foreslå dem at du laver en lille prøvebestilling for at teste dem. Bestil for 5-10000 for at se om produktet er iorden og for at se om det hele fungerer. Så er der ikke så meget mistet hvis det skulle glippe.

Ellers vil jeg anbefale dig at bruge sitet www.alibaba.com, der er meget godt styr på leverandører derinde. Flere af dem er "godkendte" af alibaba, det vil sige at de har betalt en sum og verificeret overfor alibaba.

Jeg har hentet varer hjem fra kina flere gange nu, og der har da været skepsis flere gange. Det der kan forvirre og skabe splid er om det er FOB eller CIF. Altså om du skal betale fragten eller de betaler til danmark. Googl CIF og FOB lidt, men FOB er somme tide en dyrer løsning når der ikke er så mange varer/vægt/omgang.

God fornøjelse. Skriv gerne hvis du vil have en kontakt til et dansk fragtfirma der kan hjælpe dig med begreberne osv.

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 11:09

Trianglens + Gummihat:
Ellers vil jeg anbefale dig at bruge sitet www.alibaba.com, der er meget godt styr på leverandører derinde. Flere af dem er "godkendte" af alibaba, det vil sige at de har betalt en sum og verificeret overfor alibaba.

Ok, jeg har ellers hørt, at man skal holde sig fra Alibaba...  

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 11:11

Der er da sikkert også svindlere på alibaba, men det er der jo alle steder. men man sorterer dem jo fra ved at bede om vareprøver eller bede dem om at sende en lille bestilling. Men jeg har kun god erfaring med alibaba.

Men googl da lige firmaet først, det er nok en meget god ide...

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 11:56

Det er da meget nærliggende at antage at størstedelen af  alle kinesiske svindel firmaer vil findes  på Alibaba, de ønsker jo at blive set af uerfarne "hjemme impotører" der ikke stiller så store krav til dokumentation af nogen art.  De mere seriøse kinesiske firmaer findes man bl.a på fagmesser i EU / USA. evt. via ambassadens handelskammer.

Lidt research på en potentiel leverandør vil være altid være en rigtigt god ting, dette kunne omfatte et besøg (on location). EU /USA kunde referancer (tjek dem). hvilke messer de har udstillet på (tjek dem)  Økonomiske oplysninger f.eks. via DB.  Lav evt. en forspøgsel om firmaet til den danske ambassade ..... osv.

Hilsen

Ravn

Fra Sødring / Udbyhøj
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 09:06

Hej Rene

Jeg kan se det company du har kontakt til har adresse i Shenzhen, jeg tager til Hong Kong D.2/12 og vil gøre mine indkøb i Shenzhen, hvis jeg får tid kan jeg da besøge firmaet hvis du er int. i det. Nu er Shenzhen jo ikke lige en lille by så der vil jo nok være lidt omkostninger der skal dækkes.

Mvh. Jan Sørensen

Fra Odense
Tilmeldt 21. Nov 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 10:04

Du kunne eventuelt snakke med din bank om en remburs

Remburs er et betinget pengebrev fra købers bank, som giver dig en garanti for, at du får din betaling. Remburs er en af de sikreste betalingsformer og er en god løsning, når køber og sælger ikke kender hinanden.

Remburs er en betalingsform, der er baseret på dokumenter. Remburs kan betegnes som et betinget betalingsløfte fra købers bank til sælger. Rembursforretninger beskæftiger sig udelukkende med dokumenter og ikke med selve varen og handelskontrakten. Betaling under rembursen sker derfor også uanset, om varen er i orden eller ej.

Hvorfor lave en remburs?
Med en remburs får sælger en garanti for kundens betaling, når sælgeren indleverer korrekte rembursdokumenter i tide.

En remburs har tre funktioner:  

• Betaling: Købers bank (og køber) betaler sælger via rembursen
  • Finansiering: Hvis køber skal have kredit, kan dette ske under rembursen
  • Garanti: Når sælger har opfyldt rembursens betingelser, garanterer købers bank for betalingen

Det var en mulighed en anden ting jeg vil forslå er de sender dig nogle varerprøver - som du selvfølgelig ønsker at betale for, det jeg ved om Kina er hvis de er seriøse ville de straks sende dig varerprøverne gratis. De er altid interesseret i at give dig varerprøver muligvis skal du betale for dem hvis det er dyrere varer og i så fald du ligger en ordre vil de fratrække varerprøvernes beløb.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 12:00

Michaela

Jeg forstår ikke at der skulle være nogen som helst idé i en rambus i denne sammenhæng. En rambus giver sælger garanti for betalingen. Men det er værd at huske på at den på ingen måde giver køber nogen form for garanti for at modtage  varen eller at denne er iorden.

Hilsen

Ravn

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 14:54

Tusind tak for de mange svar, jeg prøver at besvre dem herunder

Ravn :

Der er efter min erfaring mange firmaer som har den politik at de IKKE sender uden at have fået betaling. De er jo nok (næsten) lige så bange for at blive snøret som jeg er.
Jeg kan ikke sikre mig produktets kvalitet. Der er SÅ mange Xenon-kits kvaliteter på markedet og der er flere dårlige end gode, men det er jo umuligt at vide hvad man køber før man har prøvet det. Derfor ville jeg starte ud med f.eks. 20 sæt, så er tabet heller ikke så stort hvis det skulle ske at de vil snyde mig.
Kopi eller ej, tror jeg ikke er et problem her. Det er jo et sæt pærer. De kan ikke rigtigt laves på ret mange måder når de skal passer i de 10 fatninger der nu findes i alle biler på markedet. Den må jeg sige at jeg ikke er så bange for.
Kitsene er E-mærket, hvilket skulle være nok at til at de er lovlige i DK
Punktafgifter ved jeg der er på glødetrådspærer men IKKE på LED's (lysdioder) Hvordan det er med Xenon, må jeg indrømme at jeg pt. er lidt usikker på. Men taget i betragtning af udsalgspriser på 1000-1500 kr. pr. kit, tror jeg ikke at dén afgift er det store problem.
Produktansvar vil jeg mene er dækket af min erhvervsforsikring? Den skulle gerne dække alle skader som mine produkter eller brugen af dem forårsager.
Jeg vil mene at et besøg hos leverandøren næppe kan betale sig i mit tilfælde. Jeg har ikke planer om at smide 500.000 kr.ved dem hverken i denne eller næste ordre, jeg vil bare gerne lege lidt med muligheden for at få dele udenfor EU. Prøve muligheder af og få noget erfaring. Det er også derfor jeg spørger her blandt andet.

Trianglens + Gummihat

De har kun Western Union og T/T (bank overførsel sagde de det var) De vil godt sende mig 10 sæt til at starte med og så kan de reelt kun snyde mig for noget under 10.000, men som nordjyde vil jeg stadig gerne gøre alt jeg kan for at sikre mig over ærgrelser senere
De ER allerede på Alibaba men der er vist delte meninger om hvor meget det betyder. J
Har en fragt pris på 152 Euro for 10 sæt. Meget, men det er jo altid forholdsvist dyrt at få sendt lidt.
Skal jeg interessere mig for CIF og FOB når de nu har oplyst at det koster 152 Euro for fragt med UPS?
Jeg har Googlet firmaet OG deres produkter, men jeg synes altså ikke det vælter med hits på Google?
De siger at de sælger til alle kontinenter men i EU er det mest til Italien.
Har Googlet dem http://www.google.dk/search?hl=da&q=ollo+hid+site%3A.it&meta=
Og jeg kan se de kører nogle Adwords reklamer men det siger jo intet om deres seriøsitet ;-)

Jan Sørensen.

Det var virkelig en pæn tanke. Må man spørge hvad du køber derovre og hvilke erfaringer, både gode og dårlige, du har gjort dig derovre? Det ville jeg rigtig gerne høre mere om.

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)