Jeg er blevet kontaktet af en sød ung dame fra en producent i Kina, der via Google har fundet min shop www.StylingShop.dk Hun vil sælge mig Xenon-kits og jeg er reelt meget interesseret i produktet. Vi har talt mange gange over Messenger de seneste 14 dage og hun prøver alt hvad hun kan for at overbevise mig om at hun IKKE har i sinde at snyde mig, men som nordjyde er jeg jo udstyret med en sund skepsis. Hvordan gør jeg? Jeg vil jo helst være sikker på at få mine varer og ikke sende penge til Kina uden at få noget igen. På den anden side set har jeg aldrig købt varer udenfor EU og kunne egentlig godt tænke mig at komme igang med det. Jeg ved der sikkert er rigtig meget man skal passe på, men hvad er jeres råd til en rookie indenfor import udenfor EU? Håber på jeres hjælp, for hun skriver igen imorgen... og sikkert flere dage derefter, indtil jeg har truffet min endelige beslutning :-) |
På mig virker det lidt påfaldende at de selv har fundet dig og gider bruge 14 dage på at overbevise dig om at de ikke vil snyde. Hvorfor sender de så ikke bare nogle vare og efterfølgende kræver betaling når nu de er så ærlige?
Vær opmærksom på at der er rigttigt mange ting du skal forholde dig til når du pludselig begynder at agere som importør:
Hvordan vil du f.eks sikre dig produktets kvalitet/levetid?
Hvordan vil du sikre dig at produktet ikke er en kopi af et andet fabrikat eller at det krænker andres patentrettigheder?
Overholder det EU-lovgivning mht. RoHS direktiv og WEEE.
Hvad med produktansvar hvis din pærer forårsagen en bilbrand?
Danske punkafgifter
Hilsen
Ravn