Lidt flere fakta - jeg sidder lige og ser Nyhederne på TV2, hvor de fortæller om højtuddannede kvinders problemer med at finde en mand. I udsendelsen har de lige nævnt en stor engelsk undersøgelser, der påviser at kvinder med høj IQ (målt på en stor gruppe 9 årrige piger) oftere ender som single. Markant flere. Et citat fra udsendelsen: "Jo klogere og mere karriereminded kvinderne er jo sværere bliver det for dem at finde en mand".
Med flere og flere kvinder på de høje uddannelser og et stagnerende antal mænd er der udsigt til at "problemet" bliver større med tiden ... :)
ER det et problem? Det ved jeg sgu ikke rigtigt - jeg tror sagtens man kan være lykkelig og single. Jeg tror også godt man kan være ulykkelig gift :) - Eller, naturligvis, det omvendte ... Men, det er da alligevel nogle interessante tal |
Dato: 2/19/2006 8:33:55 PM Forfatter: Mikkel deMibLidt flere fakta - jeg sidder lige og ser Nyhederne på TV2, hvor de fortæller om højtuddannede kvinders problemer med at finde en mand. I udsendelsen har de lige nævnt en stor engelsk undersøgelser, der påviser at kvinder med høj IQ (målt på en stor gruppe 9 årrige piger) oftere ender som single. Markant flere.
Et citat fra udsendelsen: ''Jo klogere og mere karriereminded kvinderne er jo sværere bliver det for dem at finde en mand''.- Nu er der så en stor forskel på at være klog og være intelligent. (som du også selv tidligere har postet) Der er ligeledes en forskel på at være karrierermindet og intelligent.Med flere og flere kvinder på de høje uddannelser og et stagnerende antal mænd er der udsigt til at ''problemet'' bliver større med tiden ... :)ER det et problem? Det ved jeg sgu ikke rigtigt - jeg tror sagtens man kan være lykkelig og single. Jeg tror også godt man kan være ulykkelig gift :) - Eller, naturligvis, det omvendte ... Men, det er da alligevel nogle interessante tal