Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Din IQ ??

Side 6 ud af 8 (72 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt flere fakta - jeg sidder lige og ser Nyhederne på TV2, hvor de fortæller om højtuddannede kvinders problemer med at finde en mand. I udsendelsen har de lige nævnt en stor engelsk undersøgelser, der påviser at kvinder med høj IQ (målt på en stor gruppe 9 årrige piger) oftere ender som single. Markant flere.

Et citat fra udsendelsen: "Jo klogere og mere karriereminded kvinderne er jo sværere bliver det for dem at finde en mand".

Med flere og flere kvinder på de høje uddannelser og et stagnerende antal mænd er der udsigt til at "problemet" bliver større med tiden ... :)

ER det et problem? Det ved jeg sgu ikke rigtigt - jeg tror sagtens man kan være lykkelig og single. Jeg tror også godt man kan være ulykkelig gift :) - Eller, naturligvis, det omvendte ... Men, det er da alligevel nogle interessante tal
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 20:50
Dato: 2/19/2006 8:33:55 PM Forfatter: Mikkel deMib

Lidt flere fakta - jeg sidder lige og ser Nyhederne på TV2, hvor de fortæller om højtuddannede kvinders problemer med at finde en mand. I udsendelsen har de lige nævnt en stor engelsk undersøgelser, der påviser at kvinder med høj IQ (målt på en stor gruppe 9 årrige piger) oftere ender som single. Markant flere.

Et citat fra udsendelsen: ''Jo klogere og mere karriereminded kvinderne er jo sværere bliver det for dem at finde en mand''.

- Nu er der så en stor forskel på at være klog og være intelligent. (som du også selv tidligere har postet) Der er ligeledes en forskel på at være karrierermindet og intelligent.

Med flere og flere kvinder på de høje uddannelser og et stagnerende antal mænd er der udsigt til at ''problemet'' bliver større med tiden ... :)
ER det et problem? Det ved jeg sgu ikke rigtigt - jeg tror sagtens man kan være lykkelig og single. Jeg tror også godt man kan være ulykkelig gift :) - Eller, naturligvis, det omvendte ... Men, det er da alligevel nogle interessante tal

I relation til intelligens, er det ikke noget problem. Der har altid været en given % del af befolkningen (også kvinder) der er højt intelligente.

Om kvinder med klogskaber bliver et problem i relation til et stagnerende antal mænd, ved jeg ikke, men min umiddelbare vurdering er nej.

Det er her forskellen på klogskab og intelligens f.eks. gør sig gældende. Der kan ikke genereliseres udfra et udgangspunkt i at det er det samme.

Jeg tror ligeledes du kan finde lige så interessandte tal, hvis du laver en undersøgelse omkring iværksætte. (bare for at nævne noget der har relation. Det kunne også være mennesker som gået meget op i deres fritidsinteresser, f.eks. sport)

Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 21:04

Det har jeg også hørt om, det med højt uddannede kvinder, deres karriere, og single liv ;-)

Bliver mænd da ''skræmte'' af sådan nogle kvinder? hehe.... You can''t handle it?? ;-)

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 21:07
Dato: 2/19/2006 9:03:52 PM Forfatter: elena

Det har jeg også hørt om, det med højt uddannede kvinder, deres karriere, og single liv ;-)

Bliver mænd da ''skræmte'' af sådan nogle kvinder? hehe.... You can''t handle it?? ;-)

Ja, det er der nok nogle der gør, ligesom der også er kvinder der bliver skræmte af sådanne mænd

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:14
Den engelske undersøgelse TV2 Nyhederne refererede til var faktisk målt på traditionel IQ - så der var ikke tale om det mere "løse" begæb "klogskab". Undersøgelsen viste, at de piger der som 9 årrig have en høj IQ også endte med en (procentvis) lavere chance for at finde en partner.
Tilmeldt 4. Feb 06
Skrevet kl. 21:19

The game

yups... men mon ikk det går mest den anden vej rundt? Mænd bliver ''skræmte'' af ambitiøse, målrettet, højtuddannede kvinder...
I gamle dage var det jo mænd der jagtede føden, men nu er det at jagte jo skiftet ud med det at have en karrier... Og kvinder (generalt) kan jo godt li (bla. økonomisk) tryghed, hehe... Så kan mænd vel også bedst li at det er kvinden der gør alle de huslige ting og føder børn osv.. hehe... Har vel noget med det at gøre..? Hvilken mand ville ha kvinden tog spydet og gik ud og slagtede en okse når det var mandens ''job''?;-) Et lille ego spiller måske ind...
Fra København
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 137
Fra  Contimist Skrevet kl. 21:23
117 i mensa''en

Scorede 154 i en engelsk, der kombinerede logik og matematik.

Scorede også 85 i en helt andet
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:25

Jeg tror du har ret, Elena, i at der nok er er flere mænd der bliver skræmt at kvinder med høj intelligens og/eller høje stillinger og løn. For mit eget vedkommende ville det overhovedet ikke genere mig - jeg satser faktisk på at min kones forretning om nogle år går så godt at jeg kan gå på en tidlig pension :)

> Så kan mænd vel også bedst li at det er kvinden der gør alle de huslige ting og føder børn osv.. hehe...

Ja, jeg synes bestemt også at det er bedst hvis kvinderne stå for det med at føde børn :)
De andre (huslige) ting kan man betale andre for at gøre, hvis ingen af os gider.
Tilmeldt 4. Feb 06
Skrevet kl. 21:31
Dato: 2/19/2006 9:24:41 PM Forfatter: Mikkel deMib

Jeg tror du har ret, Elena, i at der nok er er flere mænd der bliver skræmt at kvinder med høj intelligens og/eller høje stillinger og løn. For mit eget vedkommende ville det overhovedet ikke genere mig - jeg satser faktisk på at min kones forretning om nogle år går så godt at jeg kan gå på en tidlig pension :)

> Så kan mænd vel også bedst li at det er kvinden der gør alle de huslige ting og føder børn osv.. hehe...
Ja, jeg synes bestemt også at det er bedst hvis kvinderne stå for det med at føde børn :)
De andre (huslige) ting kan man betale andre for at gøre, hvis ingen af os gider.

Ja i er heldige i mænd, pyha, 9 måneders graviditet.. gys.. hehe...

Jeg vil aldrig på pansion, gys.. hehe.... Ikke nogle der får lov til at overtage mit firma før jeg er død og begravet;-) Vil tegne til den dag jeg får mine vinger og min glorie ;-)

Og ja, hurra for rengøringsfirmaer... Jeg er ved at flytte hjemmefra (ka ikk vente til jeg blir 18) så har været igang med at rydde op og gøre rent på mit værelse hele weekenden... Fredag arrengerede jeg rengøringen, lørdag kiggede jeg nærmere på sagen, og søndag røg hele lortet ind under sengen.. hehe.. Så nu jeg klar til at daffe i morgen;-)
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:31

156 i IQ herfra, ved en spredning på 24.

Mensa-niveau herfra!

Dette er naturligvis nødvendigt for at være Account Manager for Krydspunkt Reklame, men da dejligt lige at få testet:)
Side 6 ud af 8 (72 indlæg)