Jeg er på ingen måde uenig med dig Mikkel.
Selvfølgelig skal vi have forskning på det pædagogiske område.
Mit problem med de mange intelligenser er et "sprogligt intelligent problem". Jeg synes simpelt hen, det er noget pjat at bruge det ord, der dækker ét område af egenskaber til at beskrive andre områder af egenskaber.
Jeg ville hellere have, at man beskrev, hvordan de kreative/musiske fag for nogle børn kan bruges som indgang til den mere kontante læring.
Da min datter skulle starte i børnehaven, syntes jeg, det kunne være sjovt at lære hende at sige: "Mine forældre udøver adfærdsmodificerende pædagogik". Jeg trænede det med hende med belønningssystemer, men det lykkedes hende (som tre-årig) først at lære sætningen, da jeg satte melodi på.
mvh Hans |
> lære hende at sige: "Mine forældre udøver adfærdsmodificerende pædagogik".
LOL - stærkt inspireret af dokumentarfilmen "Supersize Me" har jeg lidt i samme stil lært min datter på 3 at sige sin klare mening om McDonnalds - som en modvægt til deres ulækre børne-lokkende reklamer og klovne. Så nu løber hun rundt og siger: "Hved du hvad McDonnalds er?" - "Det er ULÆKKERT!" :)