Hej, Håber der er nogen, der kan hjælpe med dette. Jeg har lejet et erhvervslokale med egen enkeltmandsvirksomhed, som er meningen jeg vil dele med andre freelancere (vi er alle designere). Da det ikke er tilladt for mig, at leje dele af lokalet ud, ville jeg høre om der er en lovlig måde at dele det med andre på? Kan de være en del af min virksomhed som freelancere uden at jeg skal give dem løn, men hvor de dermed sidder der under min virksomhed? Eller kan min virksomhed være et kontorfællesskab og min ydelse dermed kontorpladser og deres leje dermed gå som min indtjening? Eller noget helt tredje? Pft. Bh |
Den tror jeg ikke der er nogen der kan give dig garanti for, det rigtige vil være at være ærlig overfor udlejer. Det kan jo være der er en årsag til reglen og du bliver strittet ud med erstatningsansvar.
Hvis han siger du godt må have ansatte, men ikke må udleje...så kan du ansætte dem på ren provision....tror egenligt ikke der er noget i vejen for at tilføje at den udgør minimum 90% af salget og overstiger salget 10000 stiger provisionen til 100%. Sælger de for under din beløbsgrænse opsiges de eller får nye betingelser.
Men der kan være regler for lokalerne der gør det ulovligt. Kan du ikke få udlejers accept så må du forbi en advokat, der kan sætte sig ind i den konkrete sag.
Men det er altså en dårlig ting at have en virksomhed et sted hvor udlejer helst vil af med en...så synes du bør tage en snak med udlejer, eller finde dig et egnet sted.
Mvh