Hvis jeg var ejeren af shoppen, ville jeg klart bedst kunne lide den der konverterer mest... Lav en A/B Split-test af de to sider og se hvilken kunderne finder bedst og arbjed videre med den
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Tilmeld dig Website Optimizer under Google Adwords. Lav en A/B-splittest og lad den version, med den højeste indtjening blive :) (Jeg foretrækker den nye)
Jeg foretrækker klart den gamle version, som jeg egentlig også syntes er pænest rent grafisk. Den nye version er alt for mørk i farvene (hvorfor skal det hele være gråt i stedet for hvidt?), og da jeg har 1024x768, skal jeg også scrolle for at se de nederste 3 knapper, som jeg egentlig tror ville sælge mest.
Derudover er skiltet med 50% alt for uoverskuelig, hold da helt op der er smidt meget tekst ind i den kasse, de første par sekunder gik det slet ikke op for mig at det var jeres brands, jeg tænkte bare; huh. Et alternativ var evt. at lave en form for logo-flow et sted på siden, så i viste logoerne for de forskellige brands, da dette også vil skabe mere troværdighed.
Men selvfølgelig - lav en splittest, og evt. kunne kombineres med en eyetracking. Til eyetracking kan jeg anbefale dig at kigge forbi hos www.blackboxglobal.dk. Held og lykke med siden :-)
Den nye kunne nok reddes med +50% brightness på grafikelementerrne - Jeg forstår ikke konceptet med de grå i grå og da slet ikke den grå mouseovereffekt, virker ulogisk.
Kassen med alle mærkerne kan nok også reddes - fjern halvdelen og lav det om så det ligner en Tag cloud hvor man rent faktisk kan trykke sig direkte ind på produkter for hver producent der er i tag clouden.