Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online bank

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 44
Fra  Digitalist ApS Skrevet kl. 07:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Har en lille diskution kørende med en kammerat. Han siger at man kan få en konto ved en bank i udlandet gratis og få et dertil hørenede visa kort. På den måde kan han have nogle penge stående lidt skjult for b.la. skat osv. og fint bruge dem til hvad han vil via. hans visakort.

Det lyder næsten for "godt" til at være sandt...  Er der nogen der kan "bevise" hans påstand eller afvise den...

Allround webninja hos digitalist.dk og WPBuddy.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 08:30

Man kan da altid få en konto i udlandet. Det er der ikke så mange ben i. Spørgsmålet er mere hvad og hvordan du bruger den.

Som jeg forstår dit spørgsmål, så har du nogle midler du ønsker at undgå skat af og derfor vil du placere dem i en udenlandsk bank.
Det er klart ulovligt og bestemt ikke noget jeg ville gå ind i. For det første af moralske årsager, men jeg har heller ikke lyst til at tilbringe min tid i spjældet samt betale en enorm bøde.

Der er mange der kører med den model, også kendte sportfolk og andre med stor tilknytning til udlandet. Derfor har SKAT også nedsat en gruppe der ikke laver andet end at tjekke transaktioner der er foretaget med udenlandske kreditkort.
Hvis du ikke har tænkt dig at købe andet end en pose slik på tanken hver anden måned, så er der nok ikke den store risiko. Men så snart du skal ud og købe større ting hvor du bliver nødt til at oplyse din identitet, så kan du spores.

Kort sagt. Brug din tid og energi på at tjene flere penge du kan have stående i en dansk bank. Så behøver du ikke at kigge dig over skulderen hele tiden og du kan bruge dem frit.

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 44
Fra  Digitalist ApS Skrevet kl. 21:37

Ja, det har du ret i :)

Var også bare lidt nysgerrig omkring "konceptet" nu da jeg havde hørt lidt om det.. Tak for svaret.

Allround webninja hos digitalist.dk og WPBuddy.dk

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 22:38

Systemet bruges da rent faktisk til skatteunddragelser. Så det er ikke bare teori. Jeg ved ikke om du er glad for at det er DIG (der endnu ikke bruger systemet) der betaler skolegangen for bedragernes børn.

Anyway -

1. Det er jo ulovligt. Derfor kan det ikke anbefales

2. Som nævnt er der nogen problemer med at bruge pengene her i landet. Derfor kan det ikke anbefales

3. Hvis pengene oprindeligt er opstået her i landet - så fremgår af din selvangivelse at de enten er 'forsvundet' eller at du har haft et usædvanligt stort privatforbrug. Det er et 'udsøgningskriterie' når Skat udvælger personer til nøjere granskning.  Derfor kan det ikke anbefales

4. Overfører du med banktransaktioner støre beløb til udlandet, så kan det spores.  Derfor kan det ikke anbefales

5. Det er som nævnt umoralsk.  Derfor kan det ikke anbefales

6. I et vist (begrænset) omfang udveksles oplysninger landene imellem. Derfor kan det ikke anbefales.

7. Forskellen mellem beskattede og ubeskattede renter er minimal. Der er større penge at tjene ved at arbejd akivt for en indtjening. Derfor er skattefusk som nævnt ikke værd at gøre sig kriminel for.

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 128
Fra  Bendani Software Skrevet kl. 19:44

For at svare dig: Ja, det kan man. Rejs til udlandet (Thailand, Filippinerne, Laos), opret en konto, få et visa kort, that's it!

Men!!! Lad være. Jo flere der gør den slags desto højere bliver vores skat, eller desto lavere bliver vores levestandard. Lad og kæmpe for at beholde den 14. plads vi lige har fået som "Det bedste land i verden at leve i", og det kræver altså vi betaler for det.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)