Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop - For sen levering

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer.

Jeg står og har lidt problemer med en beslutning jeg skal have taget.

Jeg indgik en kontrakt for over 2 måneder siden, med et webbureau (hvem, er ligegyldigt) som ville lave mig en webshop.

Kontrakten lød på levering efter 1 måned, men nu er vi over 2 måneder.
Jeg synes selv jeg er meget tålmodig i denne sag. Min lærer i erhvervsret har altid sagt den gyldne sætning "I handelskøb er enhver forsinkelse væsentlig".

Nu er min tålmodighed snart brugt, og jeg har allerede haft kontakt med min advokat - som mener at denne sag er lige til højrebenet (for mig).

Men øv hvor jeg ikke gider bruge al den tid på advokat og ballade, som jeg ellers kunne have brugt på at skrive indlæg på amino, eller arbejde med min kommende virksomhed.

Jeg føler lidt at jeg er blevet lagt på hylden, og det gider jeg simpelthen ikke finde mig i. Det er jo ikke et ubetalt projekt det her.

Jeg vil dog understrege at betaling blev aftalt ved levering, og derfor af gode grunde har jeg ingen penge ude og flyde.

Jeg vil gerne have jeres mening. Skal jeg bare lade advokaten på løs, eller skal jeg give mere tid?

Det skal siges at jeg ligger inde med en masse varer, og andre forhold der gør at jeg meget gerne så den var igang allerede nu.

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:22

Send webbereauet en mail om, at de ikke har overholdt aftalen og at kontrakten hermed er annulleret og send evt. gerne et anbefalet brev afsted med samme indhold.

Hvad står der iøvrigt i den?? evt. kopi her!!

Godt at du ikke har betalt forud, for man skal se varen inden man betaler.

Jeg ved ikke hvad der er normalt i denne branche, men jeg betaler heller ikke, før jeg ser varen og den bør altid leveres til aftalt tid, for ellers siger det lidt om firmaets ry...fremover.

Geeked

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 15:32

billigfoder.dk:

Send webbereauet en mail om, at de ikke har overholdt aftalen og at kontrakten hermed er annulleret og send evt. gerne et anbefalet brev afsted med samme indhold.

Hvad står der iøvrigt i den?? evt. kopi her!!

Godt at du ikke har betalt forud, for man skal se varen inden man betaler.

Jeg ved ikke hvad der er normalt i denne branche, men jeg betaler heller ikke, før jeg ser varen og den bør altid leveres til aftalt tid, for ellers siger det lidt om firmaets ry...fremover.

Geeked

Mails har de fået masser af, og de ved godt jeg ikke er tilfreds, og hvad den fastsatte dato var. For det var nemlig dem der foreslog den, jeg skrev bare under Smile - hvilket set med de bagkloge øjne, ikke var en særlig god ide.

Jeg vil ikke vise kontrakten frem offentligt, grundet at bureauet er en amino. 

Men hvis der er noget specifikt i kontrakten du gerne vil se, kan jeg måske skrive af fra den.

Jeg tror bestemt ikke det er generelt for branchen, men fremover vil jeg også være mere kritisk når jeg indgår kontrakter med bureauer. 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 15:37

Er du bundet af kontrakten??

Kan de ikke give dig en ny frist??

Man kan da ikke bare vente i det uendelige...

Hvad med, at andre aminoer kan komme i samme klemme..?

Geeked

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 15:52

Hvis de har overskredet den fastlagte tidsfrist, så mener jeg ikke, at du er bundet af kontrakten.

Spild ikke din tid på at blande advokat og lignende ind i sagen. Ophæv kontrakten via en mail til dem og find en seriøs webdesigner i stedet.

Time is money! Smile

Med venlig hilsen

Anders Thiim

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 16:02

billigfoder.dk:

Er du bundet af kontrakten??

Kan de ikke give dig en ny frist??

Man kan da ikke bare vente i det uendelige...

Hvad med, at andre aminoer kan komme i samme klemme..?

Geeked

Jeg er ikke bundet af kontrakten længere, det er jo sælgers misligeholdelser der har ført til denne situation.

Vi aftalte ny leveringstid efter planlagte første aflevering, men den levering blev også brudt. 

Jeg har heller ikke tænkt mig at vente til i det uendelige, men jeg ville alligevel gerne først have andre på banen med deres mening.

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 16:07

Lingu:

Hvis de har overskredet den fastlagte tidsfrist, så mener jeg ikke, at du er bundet af kontrakten.

Spild ikke din tid på at blande advokat og lignende ind i sagen. Ophæv kontrakten via en mail til dem og find en seriøs webdesigner i stedet.

Time is money! Smile

Med venlig hilsen

Anders Thiim

Hej Anders

Jeg bliver desværre nød til at blande advokaten ind i det hvis jeg ikke får shoppen.

Tilbudet var billigt, og derfor kommer pågældende bureau til at betale differencen, så jeg kan få lavet siden andet steds.
Desuden er der eventuelt for gamle varer og tabt avance, de ryger oven i hatten.

Så der er kun de to nævnte valgmuligheder.

Og ja "Time is money" er helt korrekt, netop derfor bliver jeg også tvunget ud i en afgørelse meget snart. Jeg kan ikke blive ved med at vente.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 16:13

Advokaten giver kun flere udgifter, for jeg tror ikke du kan hente erstatning for den brudte kontrakt.

Shoppen?? hvordan har han den??

Geeked

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:25

Du har selv pligt til at begrænse skaden, bla. ved at oprette en Dandomain shop hvor du kan sælge de varer som evt. er ved at blive for gamle.

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 16:27

billigfoder.dk:

Advokaten giver kun flere udgifter, for jeg tror ikke du kan hente erstatning for den brudte kontrakt.

Shoppen?? hvordan har han den??

Geeked

Hej

Det er ikke rigtigt.
Det er altså ikke regler jeg selv har fundet på, jeg har selv haft erhvervsret og et papir fra min advokat som bekræfter det hele.

Reglerne er meget klare på dette område, og en kontrakt er en kontrakt. Da den er overskredet har jeg haft 2 valgmuligheder. Enten at fastholde handlen, eller trække min accept tilbage. Jeg har indtil nu ønsket at fastholde handlen, og det tab jeg nu har lidt grundet forsinkelsen vil sælger komme til at dække. Det er det samme hvis jeg ønsker at trække min accept tilbage. Igen kan jeg få dækket mit tab, og her kommer en difference ind i billedet.

Det er altså ikke omkostningsfrit at give tilbud og derefter rende fra den. Og slet ikke i handelskøb!

Jeg regner nu med at vi er færdige med at diskutere jura, fordi tingene er på plads der.

Det eneste jeg gerne vil høre er jeres mening - hvad ville i have gjort i samme situation? Trække accepten tilbage og søge erstatning, eller fastholde handlen, og håbe på det bedste i folk?

Men mange tak for dine indlæg. Jeg sætter pris på det! 

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)