Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop - For sen levering

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:

Du har selv pligt til at begrænse skaden, bla. ved at oprette en Dandomain shop hvor du kan sælge de varer som evt. er ved at blive for gamle.

Hej Jesper

Det er rigtigt at man har pligt til at begrænse skaden, men ikke i det omfang du nævner.

Skulle jeg til at oprette en anden shop, ville det også ryge med i erstatningskravet - men det er da en mulighed.

Tak for dit svar Smile 

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:29

Vi mangler oplysning om han skulle lave en komplet shop til dig eller bare ændre designet på din shop!

Geeked

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 16:31

billigfoder.dk:

Vi mangler oplysning om han skulle lave en komplet shop til dig eller bare ændre designet på din shop!

Geeked

Det er en komplet shop.

Og tak for al opmærksomheden til alle - indlæg + mails.

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 16:37

Jeg vil gerne lige indskyde hurtigt at varene endnu ikke er for gamle - der går meget tid endnu. Men indtil videre er tid jo åbenbart også et problem.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er umuligt for os at vurdere om du bør annullere jeres kontrakt eller fortsætte hos dem - det afhænger af en helt masse faktorer. Hvorfor er det hele trukket i langdrag, er det fordi du har haft langt flere ændringer end de lige havde regnet med og har bureauet siddet meget intens på din opgave siden opgavestart? eller er det simpelthen fordi bureauet har taget mere ind end de kunne gabe over? Eller er det måske fordi de alligevel ikke magter opgaven, til den pris de har givet? Det synes jeg er en væsentlig faktor for om du bør fortsætte ved det pågældende bureau.

Der er ingen grund til at fortsætte ved det pågældende bureau hvis de er ligeså trætte af dig som du er af dem, så ender du med en løsning fyldt med huller der først dukker op senere - Man kan lave mange sjuskede løsninger i programmeringen du som køber ikke vil kunne se i første omgang.

Dernæst så synes jeg godt du kan gå til en advokat for at få dækket differencen hvis vi snakker om at du har fået lavet en løsning til mange penge, snakker vi et par tusinde - så er det i mine øjne ikke værd at bruge tid på. Selvom du måske kunne tjene lidt i sidste ende tror jeg ikke det ville dække den tid du har brugt på advokat, mails etc etc.

Jeg vil ønske dig held og lykke med at få løst problemet, det er synd vi oplever flere og flere sager hvor brugere er blevet "snydt" af en anden amino, men det viser jo bare at man stadig bør være kritisk selvom det er en amino der giver et tilbud - og er det utrolig billigt bør man være endnu mere kritisk. Lige præcis webbranchen er så hårdt plaget af at folk tager sig utrolig underbetalt fordi de nyder hvad de laver og mange gør det ikke på fuldtid - Men det gør også at hvis der kommer andre ting i vejen de synes er mere spændende så mister de motivationen med de projekter de er i gang med - når de alligevel ikke giver en ordenlig løn.
Dermed ikke sagt man ikke kan vælge den slags virksomheder/freelancere, man bør bare være opærksom på for- og ulemper.

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 18:31

Hej Martin

- Og mange roser for dit fine indlæg.

Først og fremmest, så ved jeg ikke hvad grunden til den lange ventetid er, men jeg tvilver meget på at det er personligt, da personen har været omdiskuteret før på amino, dog blev de ikke nævnt med navn, men jeg fandt selv ud af at det var samme bureau.

Jeg bliver lidt nervøs når du nævner hullerne der dukker op senere, er det noget man kan tjekke ved nogle specielle ting, eller har du et generelt godt råd?

Det er godt nok en underlig branche - og der må virkelig være forskel i kvaliteten. De tilbud jeg fik gik fra nogle tusinde op til 200.000, men det var faktisk ikke prisen der var altafgørende.

Det var faktisk sjovt nok leveringstidspunktet, og jeg må sige at jeg har lært af denne erfaring...

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rommy:
Det er godt nok en underlig branche - og der må virkelig være forskel i kvaliteten. De tilbud jeg fik gik fra nogle tusinde op til 200.000, men det var faktisk ikke prisen der var altafgørende.

Ja det er en lidt underlig branche, og det skyldes i høj grad at det er ret nemt at lære at programmere en smule PHP, og photoshop er nok et af de programmer der findes aller flest piratkopier af. Samtidig har rigtig mange i branchen fået stor success selvom de er autodidakter, hvilket jo giver blod på tanden - Tanken om at leve af sin hobby uden uddannelse er jo fantastisk.

Derfor er der også den store forskel på prisen. En god tommelfinger regel er at indsamle en række tilbud som du gjorde og vælge nogle midt i mellem, evt kontakte en af deres referencer eller 2 for lige at høre om deres erfaringer med leverandøren.  Det giver ikke et 100% retvisende billede, da bureauet som regel aldrig viser de referencer hvor samarbejdet er gået i vasken, men det er ihvertfald med til at give et nogenlunde billede af virksomheden.

Rommy:
Jeg bliver lidt nervøs når du nævner hullerne der dukker op senere, er det noget man kan tjekke ved nogle specielle ting, eller har du et generelt godt råd?

Det kan både være funktioner i shoppen der ikke er fleksible nok til hvis du udvider en dag, sikkerhedshuller, en databasestruktur der ikke kan følge med hvis du får succes og en helt masse andre ting - det værste af alt er at man som "ikkenørd" har meget svært ved at gennemskue om der er fejl ved systemet. Mit bedste råd er derfor at søge lidt rundt i dit personlige netværk om du ikke har en der som har lidt forstand på programmering, han behøver ikke være hardcore men en der lige gider bruge en time eller 2 sammen med dig hvor han kigger det igennem. Samtidig få 3-4 venner til at teste systemet igennem ved at købe nogle varer, prøve alle funktioner af i shoppen inden du siger at løsningen er iorden. Det er vidst de bedste råd jeg kan give dig.

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 19:01

Hej Martin og igen tak for din tid!

Jeg føler også jeg gjorde som du beskriver i din første spalte, men det var desværre ikke nok.

Når jeg kigger tilbage, var der måske nogle alarmklokker der burde ringe - men det er jo altid nemt at sige bagefter. 

Jeg må se om jeg ikke kan finde en med teknisk forstand der kan hjælpe mig - for det må jeg da have styr på hurtigst muligt.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 19:44

Rommy:

Jeg må se om jeg ikke kan finde en med teknisk forstand der kan hjælpe mig - for det må jeg da have styr på hurtigst muligt.

Du har jo også muligheden for at hyre professionel hjælp til at vurdere et projekt. Det er noget mange overser, som en reel mulighed til at skyde tilbud ned fra starten. Der er sikkert mange her på amino der kan være dig behjælpelig med den opgave i et par timer, penge der vil være rigtig godt givet ud i den sidste ende...

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 19:54

Per Allerup:

Rommy:

Du har jo også muligheden for at hyre professionel hjælp til at vurdere et projekt. Det er noget mange overser, som en reel mulighed til at skyde tilbud ned fra starten. Der er sikkert mange her på amino der kan være dig behjælpelig med den opgave i et par timer, penge der vil være rigtig godt givet ud i den sidste ende...

Hej Per

Jeg tænkte også den tanke, men jeg vil prøve netværket først. 

Hvis personen jeg finder så siger at noget virker mærkeligt, kan jeg jo så tage skridtet videre og hyre en prof, selvom min erfaring bliver dårligere og dårligere i den branche. 

Den første gang jeg skulle have lavet en hjemmeside fik jeg også et bureau (ikke en amino) til det, de betalte så ikke programmøren efter første måned, og min side var nede i lange perioder. Så jeg synes ordet "professionel" har en underlig klang i den branche, og sjovt nok var det ikke den billigste nogen af gangene. 

Så min tillid er skudt lidt i sænk efterhånden.

Men samtidig er de jo lidt svære at undvære, så jeg må bare fortsætte søgningen efter et ærligt bureau. Smile 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)