Hej Jeg er ved at lave en boligwebshop, som kommer til at foregå således at jeg tager imod bestillinger og sender dem videre til sælgerne hvorefter de så sender produkterne videre til kunden. Dvs. at jeg ikke kommer til at skulle håndtere nogle fysiske produkter. Hvordan bliver det så i forhold til indtægt? Hvis jeg nu f.eks tager 25% af købene på webshoppen. Hvad skal der ske med de 25%? Skal jeg betale noget moms af en art? Eller er de "lige ned i foret"? Er igang med at udregne, hvor mange % jeg kan tage, før end at det hele kan løbe rundt. Og hvor meget jeg kan give mig selv i løn. Mvh Katrine Ibsgaard Design Destination |
hvis du omsætter mere end 50.000 kr (eller stærkt forventer at omsætte mere) på 12 lbd måneder skal du momsregistreres. Jeg kan ikke overskue hvordan du får dine 25% om du fakturerer sælgerne eller om du fakturerer kunderne men du skal ha moms på dine fakturaer hvis din omsætning (ikke fortjeneste men omsætning) er over 50.000 kr på 12 mdr perioder
Moms er ikke del af dit resultat - moms er salgs moms som du fakturer og bare opbevarer og sender til skat men det er ikke del af resultat eller overskud, og så er der købsmoms for dine indkøb som trækkes fra salgsmoms. Moms indgår slet ikke i driftsresultat - det er i status og påvirker ikke skat eller andet
Du skal føre regnskab - alle indtægter minus alle udgifter alt sammen uden moms = resultat som du skal opgive til skat og betale alm skat af
vh John Hannover