Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshops... En bobbel der snart springer?

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/10/2006 4:08:00 PM Forfatter: nsm70

Har også svært ved at se den ''bobbel''. Salgnettet er konstant stigende. Jo flere shops jo flere annoncekroner bliver lagt på nettet. Nettet er nok ikke så forskelligt fra den fysiske butik mht. hvor man som kunde ønsker at handle. Kommer jeg ind på en ''Crap'' side, som fremstår useriøs og uprof. ja så finder jeg et andet sted. Hvis prisen ikke er den rigtige - ja så finder jeg et tredie sted - nøjagtigt som jeg vil gøre med en fysisk butik.



Er absolut ikke enig i, at folk "bare" kan og rent faktisk vælger en anden butik i det virkelige liv. Det er det der gør nettet så unikt - at man kan sammenligne priser uden at lette sin fede numse (røv red.) og dermed vælge den bedst pris og service inden køb. Service er jo en smule svært at vurdere 100% på forhånd, men man kan kigge på fragt, leveringstider, returret osv.

Min oplevelse da jeg solgte udstyr for HP var, at mange (især ældre) vælger sig en butik på forhånd (ud fra tidligere erfaringer) og køber så skidtet der. Bevares, mange gjorde også det stik modsatte.

Webshops er kommet for at blive og tror faktisk, at vi om en årrække kan komme til at opleve det samme fænomen, som da de store supermarkeder åbnede - nemlig butiksdød. Alt sammen pga. det skide internet
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Der åbnes masser af web-shops hele tiden og det er fint - og der er en del af dem, der bare ligger stille eller har en meget lille omsætning.
 
Det skyldes ofte manglende markedsføring af shoppen. På web-motorvejen ligger forretningerne side om side og deriblandt både hobbyforretninger og de mere "døde" forretninger. Hvem vælger du?
 
Hvis en web-side ikke markedsfører og præsenterer sig og ikke er med fremme i skoene, så går kunderne forbi. Selv en forretning midt på strøget skal gøre opmærksom på sig selv og vise flaget. Hvis en forretning ikke er indbydende eller ikke virker professionel - så går vi videre. Jeg er enig i, at der ryddes automatisk ud i web-shops som følge af de uprofessionelle shops (grimme, uorganiserede og hvad der findes af ord).
 
Det handler ikke kun om et unikt produkt, men om en ordentlig forretning. Selvom det foregår på nettet, er der stadig mange af de gamle dyder ved at drive forretning, der gælder. Det er ikke kun prisen, der tæller - men også hvor professionelt, det ser ud. Optimering af hjemmesidens opbygning er væsentlig ligesom en vinduesudstilling for en traditionel forretning. Jeg tror, at samme øvelse som Spamfighter har været igennem, der øgede downloads vil være en god ide for mange web-shops.
 
Men det koster penge - og hvor mange penge vil du putte i din web-shop-ide? Og tror du egentlig på ideen, hvis du ikke vil betale for nødvendige forbedringer?
 
Jeg har læst mange indlæg - både her og andre steder - om web-shops. Der er mange, de ved en masse om den tekniske opbygning af en web-shop, men det svage led er som regel basal vare- og markedsføringskendskab. Mange spørger om der er ideer til, hvad man kan sælge. Og mange mener at de bare skal have en web-shop - så er de rige i morgen.
 
Tja - bare en kommentar.
 
Hilsen fra Jakob
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/10/2006 10:04:08 PM Forfatter: Casper Sigaard
Er absolut ikke enig i, at folk ''bare'' kan og rent faktisk vælger en anden butik i det virkelige liv. Det er det der gør nettet så unikt - at man kan sammenligne priser uden at lette sin fede numse (røv red.) og dermed vælge den bedst pris og service inden køb. [/QUOTE]

Nu talte jeg så egentlig også mere udfra hvordan jeg handler ;) - Jo jeg tror også at folk efterhånden er mere prisbevidste, kvalitet, service osv. Men faktum er vel hvadenten du har en fysisk butik eller webshop - at du gerne ser kunden komme og besøge dig igen for et nyt køb. Bliver du behandlet skidt som kunde hvad enten det er net eller fysisk - ja så vil jeg mene man ikke handler der mere.

Jeg vil så sige som du gør, at det gør det hele meget nemmere på nettet mht. at kunne sammenligne priser,produkter, få tilsendt varer osv - og at der ligger en force der. Servicen har jeg så lidt svært ved at få øje på mht. at finde den på forhånd.  Kvaliteten af servicen kender man vel først når man har købt ind én gang. Her vil jeg endda sige, at du i en fysisk butik hurtigere får et indblik i hvordan servicen er førend du køber og derved kan spare dig selv for købet ved en for ringe service. Her kommer jo så netop (som vi har drøftet) fremtoning, kvalitet osv ind i billedet mht. netshops - jo mere seriøs du fremstår jo mere tør kunden stole på dine ord omkring ''god service'' og derved gøre sit køb hos dig.
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Der har været snakket lidt om A/B-test af hjemmesider, men jeg har ikke rigtigt se nogen snakke om flere hjemmesider for de samme produkter.

Man kan sagtens have produkter, som henvender sig til flere kundegrupper. Og disse har hver deres indgang til produkterne. Eksempelvis en firhjulstrækker: den sporty rytterpige og jægeren. Disse kan have hver deres webbutik, men bagved kunne det være en og samme virksomhed. Og det behøver ikke kun at være to grupper, det kan være mange.

Så det kan godt være at Martin fik øget omsætningen med 42% efter A/B-testen, men det kunne være, at de havde øget den med 52%, hvis de havde beholdt begge typer hjemmesider.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 2/11/2006 1:04:12 AM Forfatter: Claus Agerskov Der har været snakket lidt om A/B-test af hjemmesider, men jeg har ikke rigtigt se nogen snakke om flere hjemmesider for de samme produkter. Man kan sagtens have produkter, som henvender sig til flere kundegrupper. Og disse har hver deres indgang til produkterne. Eksempelvis en firhjulstrækker: den sporty rytterpige og jægeren. Disse kan have hver deres webbutik, men bagved kunne det være en og samme virksomhed. Og det behøver ikke kun at være to grupper, det kan være mange. Så det kan godt være at Martin fik øget omsætningen med 42% efter A/B-testen, men det kunne være, at de havde øget den med 52%, hvis de havde beholdt begge typer hjemmesider.


Hej Claus

Jeg forstår hvad du siger, men i vores tilfælde passer det ikke.
Vi har faktisk rigtig mange sider til forskellige målgrupper. Hvis du kigger på www.spamfighter.com i højre side lidt nede, vil du se at vi henviser til filtre for mange forskellige mailservere. Det er det samme filter som kan bruges til dem alle, så vi gør det du siger.

Dbh Martin

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/11/2006 9:29:35 AM
Forfatter: Martin Thorborg

Jeg forstår hvad du siger, men i vores tilfælde passer det ikke.

Vi har faktisk rigtig mange sider til forskellige målgrupper.


Jeg forholdt mig kun til, hvad du skrev i tråden, og havde ikke set, hvordan I gjorde det i praksis.
Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror folk misforstår mig.

Jeg prøver bare at sige at jeg tror der er en alt for stor optimisme omkring webshops, næsten alle iværksættere vil starte med en webshop.

Det er nemt, men er det iværksætterånd? Har man gavnet samfundet?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 2/11/2006 4:54:01 PM Forfatter: Den innovative Jeg tror folk misforstår mig. Jeg prøver bare at sige at jeg tror der er en alt for stor optimisme omkring webshops, næsten alle iværksættere vil starte med en webshop. Det er nemt, men er det iværksætterånd? Har man gavnet samfundet?

Jeg tror også at folk misforstår dig, for det der giver absolut ikke ret meget mening. Du starter med at skrive hvordan der kommer flere og flere webshops, men at det da ikke er tilsvarende populært at købe over nettet - nu snakker du så om iværksætterånd, samfundsgavnlige aktiviteter og generel optimisme omkring webshops. Det hænger slet ikke sammen.
 
Hvad angår dit seneste indlæg. Så synes jeg du skal overveje de forskellige ting igen. Iværksætterånd har intet at gøre med hvorvidt man gavner samfundet - jeg mangler i hvert fald til dato at høre en nyopstartet iværksætter, fortælle at det var fordi han mente at han kunne gavne samfundet mest ved at starte egen virksomhed. Så iværksætterånd: Slå den op på Google, i ordbogen eller læs lidt bøger om det.
 
Om folk lejer 50kvm nede i byen og starter som fotograf eller køber et domæne, webhotel og starter en webshop med salg af fotografier, kan begge dele være præget af iværksætterånden. Hvorvidt det er samfundsgavnligt afhænger fuldstændig af om det lykkes for dem.
Nu lader jeg Martin Thorborg stå for skud endnu en gang, det er så belejligt, eftersom alle herinde kender ham: Han driver for tiden SpamFighter med mere, der sælger sine produkter over internettet - dette kan vel sammenlignes med en webshop, han udvikler bare selv produktet hvilket ikke alle gør: Der er medarbejdere ansat, det er jo samfundsgavnligt. Der bliver genereret et overskud, det er jo samfundsgavnligt. Produktet bliver i bred omfang distribueret via internettettil udlandet, det giver valuta og eksport til statskassen - mega samfundsgavnligt.
 
Jeg kan heller ikke se den bobbel du snakker om. De store sites der drives nu, har jo en reel omsætning og indtjening og er ikke i høj grad præget af store summer fra investorer. Den er, for mig at se, grebet ud af den blå luft... argumenter for den hvis du stadig tror på det eller forklar bedre hvilket svar/overvejelser der lagde bag dit spørgsmål.
Tilmeldt 3. Oct 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :
JEg tror på sigt at vi vil opleve at diverse hjemmesider bliver fedtet ind i hinanden.
bare se på rejse hjemmesider,  du kan på en tilfældig hjemmeside der har lidt reklame booke et hotel i England online.
 
Hvis man kigge efter så kan at man booker på en helt anden side.
 
Der er ved at vise sig et mønster hvor det hele breder sig som nogle ringe i vandet, alle trikker informationer fra hinanden.
 
I fremtiden vil vi ikke tale om bobler og internette, men RINGE
Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan være jeg er dårlig til at forklare mig, det kan da også være jeg ikke ved hvad det er jeg helt præcis vil sige. Så lad mig prøve igen:

Kan ikke forstå folks uendelige begejstring vedr. webshops. Jeg er selv iværskætter, og har faktisk taget en eksamen i det. Det vi fik at vide var, at den bedste iværksætter er en, der starter noget samfundet får gavn af - billige varer, nemme løsninger osv. Dernæst arbejdspladser og jeg skal komme efter dig.
 
Men de webshops jeg mange gange ser, de genererer penge ja, men får de folk ansat? Sælger de varen billigt osv? Letter det ens hverdag? Ærligt, det er ikke for at provokere, det er mere for at skabe en debat om webshops.
Side 2 ud af 4 (33 indlæg)