Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshops... En bobbel der snart springer?

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du er uddannet i det så burde du jo faktisk have svaret selv.

Du stiller 3 spørgsmål.

Letter de ens hverdag.
Ja det gør de helt klart, førhen skulle du ned i en special butik hvis du ville have en vare, nu går du på nettet.
Desuden er der jo krydslinks til mere information så man ikke lige skal finde den ekspedient der ikke er i nærheden.

Sælger de varen billigt.
Ja webshops er generalt billigere og er også med til at presse det generalle marked, se bare på EDB udstyr der er idag så stor konkurrence at vi som forbrugere kan få det nyeste til en god pris.

Får de folk Ansat
Dette er i min verden ret irrelevant, for det der reelt sker er at arbejdspladser bare flytter fra offline til online.
Se igen på EDB webshops, de har mange ansatte hvis du bare kigger på top10 i danmark
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:12
Dato: 2/11/2006 6:37:03 PM Forfatter: Den innovative
Kan ikke forstå folks uendelige begejstring vedr. webshops. Jeg er selv iværskætter, og har faktisk taget en eksamen i det. Det vi fik at vide var, at den bedste iværksætter er en, der starter noget samfundet får gavn af - billige varer, nemme løsninger osv. Dernæst arbejdspladser og jeg skal komme efter dig.
Men de webshops jeg mange gange ser, de genererer penge ja, men får de folk ansat? Sælger de varen billigt osv? Letter det ens hverdag? Ærligt, det er ikke for at provokere, det er mere for at skabe en debat om webshops.

Du blander stadigvæk ting sammen, det første du nævner er et makroøkonmisk syn på, hvorvidt iværksættere der satser på internet er ligeså gavnlig som traditionelle iværksættere - det bliver så rodet sammen med, om de sælger varen billigere, hvilket ikke kan sættes i sammenhæng med den synsvinkel du starter ud med. Hvorvidt de sælger varen billigere, letter ens hverdag, eller noget helt tredje er parametre for hvorvidt de overlever i længden og ikke noget at gøre med deres indvirken på samfundsøkonomien.

Hvorvidt de er samfundsgavnlige kan måles på: Arbejdspladser, produktivitet per time, eksport og lignende parametre. Selvom åbningen af én hjemmeside betyder at to almindelige butikker, med dobbelt så mange ansatte må lukke, kan det stadig godt være samfundsgavnlig i længden... formegentlig det eneste der er samfundsgavnlig i længden. Den famøse ældrebyrden kræver jo at vi øger produktiviteten per person i arbejdsstyrken, for at et færre antal arbejdsdygtige kan forsørge et stigende antal ældre.

En eksamen i iværksætteri? Nu er jeg nysgerrig, hvilken uddannelse har du bag dig?

Dat 2/11/2006 5:39:47 PM Forfatter: Crôll
Jeg tror på sigt at vi vil opleve at diverse hjemmesider bliver fedtet ind i hinanden.  Bare se på rejse hjemmesider,  du kan på en tilfældig hjemmeside der har lidt reklame booke et hotel i England online.

Det tror jeg du har ret i. Det du hentyder til er vel alle de hjemmeside der relativ diskret tjener deres penge på andres indhold eller ved at formidle salg til partnere - måske er det endda partneren der har lavet den hjemmeside også. Jeg kunne dog godt forestille mig at nogle af siderne begynder at gå mere og mere op i samarbejder og sammenlægninger af hjemmesiderne - selv har jeg oplevet store fordele, ved at etablere samarbejde med andre sites med samme målgruppe; det kan dreje sig om indhold, artikler i nyhedsbreve, reklame overfor hinandens brugere/besøgende og generel deling af funktioner eller indhold som højner niveauet for begge sider. 
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 20:15
Dato: 2/11/2006 6:37:03 PM Forfatter: Den innovative
Kan ikke forstå folks uendelige begejstring vedr. webshops. Jeg er selv iværskætter, og har faktisk taget en eksamen i det. Det vi fik at vide var, at den bedste iværksætter er en, der starter noget samfundet får gavn af - billige varer, nemme løsninger osv. Dernæst arbejdspladser og jeg skal komme efter dig.

Det lyder som noget taget fra venstres partiprogram og ikke alvorlig snak af en uddannet person!

Ja, virksomheder skal være hjulet, der får den danske mølle til at køre rundt, men iværksætteri er først og fremmest noget der udspringer af personlige ambitioner og mål. Hvis det så bedst kan udtrykkes i en webshop, er der INGEN, der skal kalde personen en dårlig iværksætter på forhånd. Måske det viser sig vedkommende ikke fatter en brik, så er webhops med det produkt nok ikke dem. Men kald dem ikke dårligere iværksættere på forhånd tak
Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 22:06
Hej beærede Amino''er.

Jeg bliver kritiseret lidt for at stille dumme spørgsmål ;) Prøver bare at starte en debat. Men når jeg hører de diverse indlæg, kan jeg se det er et dumt spørgsmål jeg stiller. Er helt og aldeles enig med Ronnie.

Prøvede bare at starte en debat om webshops, desuden har jeg selv en i opsejling:

E-salg af emballage artikler til foodservicesektoren.
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:38

Vi fik aldrig at vide hvilken uddannelse du havde?

Jeg har meget svært ved at forstille mig at man kan uddannes som iværksætter

I mine øjne kan en uddannelse ikke skabe en god iværksætter, det kan måske være med til at give noget basisviden, men en god iværksætter er en der har fingerne i jorden, og får beskidte negle, ikke en der lærer det på en skolebænk.

Men det er der sikkert mange forskellige syn på.
Tilmeldt 23. Jan 06
Skrevet kl. 00:35
Jeg ved ikke hvorfor min uddannelse er vigtig for dig, men hvis du virkelig vil vide det, kan du kigge på min profil. Der står det sort på hvidt. 

Ellers kan jeg fortælle dig, at jeg pt. er selvstændig og lavede et pænt resultat 1. år. Min oms. første år kom over 1 mio i år er målet 4,5. Så det er derfor jeg selv kalder mig for iværksætter.

Jeg tog et tilvalgsfag på Københavns Universitet med 15 ECTS point; Innovation & Iværksættelse. Udemærket kursus, som jeg faktisk anbefalede i en anden tråd.
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 07:24

Det var nu ikke en hånelig kommentar mod dig, men for at få stillet min nysgerrighed, da jeg ikke lige kendte til den uddannelse.

Beklager hvis det fornærmede dig, og tillykke med dit fine resultat
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:12
Dato: 2/12/2006 12:35:07 AM Forfatter: Den innovative
Jeg ved ikke hvorfor min uddannelse er vigtig for dig, men hvis du virkelig vil vide det, kan du kigge på min profil.
Lad nu være med at blive så deffensiv, det var dig selv der bragte den på banen. Når en bruger i et iværksætterforum stiller sig frem og proklamere at han er uddannet iværksætter, må man da forvente at folk spørger ind til det :)

Det lyder da interessant. Er det noget der kan tages selvstændig uden resten af uddannelsen som eksportingeniør? Og hvad er der fokus på?

Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 18:52

Hej Den Innovative

Jeg synes da også det kunne være spændende at høre nærmere om den uddannelse - eller ihvertfald iværksætterdelen.

Vedrørende dit oprindelige spørgsmål.
Hvis man vælger at betragte spørgsmålet generelt, og undgår flueknepperiet, så synes jeg nu dit spørgsmål var ok. Mængden af debat indlæg efterfølgende, vidner vel også om interessen for debatten.

Tilmeldt 23. Jan 06
Skrevet kl. 19:56

Hej igen,

Jeg åbnede en tråd omkring dette fag som kan ses her:

http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=2391&pageNo=1

Ganske spændende
Side 3 ud af 4 (33 indlæg)