Hej med jer, Jeg har lagt mærke til at mange, både i dette forum og generelt, satser på webshops. Det er en fed ide, og varerne ryger ud, pengene ind - dejligt!
Men er der ikke for mange efterhånden? Jeg synes næsten alle efterhånden har webshops, mig bekendt, er det ikke så populært at købe over nettet.
Er det ikke en bobbel der snart springer!? |
Webshops... En bobbel der snart springer?
Der er plads til uendeligt mange flere end der er i dag. Der er ikke nogen bobbel der what so ever. Mange vil lukke fordi de ikke er unikke, de er for dyre, for dårlige, for grimme osv. Men dem der har gode produkter og forstår at gøre det hele rigtigt, vil tjene rigtig gode penge. Kig på almindelige butikker, det er samme mønster der. Dbh Martin |
Hej Martin Ville du have noget imod at komme med nogle eksempler på en?? "Mange vil lukke fordi de ikke er unikke, de er for dyre, for dårlige, for grimme osv"
Meget interrassant snak, Hvad er en god Webshop, ikke omkring produket men meget overordnet |
Hvis du ejer en webshop og du ikke A/B splittester, ikke analyserer dine dagligt, ikke får gennemlæst dine tekster af en prof, ikke bruger prof. billeder, ikke tager alle tilgængelige kort/betalingsmuligheder og jeg kunne blive ved, så er du på vej ud af markedet. Ikke pænt sagt, men sådan er/bliver markedet. Dbh Martin |
Bare sig til, hvis det er mig der spørger dumt, jeg har kun været i branchen i et år. "A/B splittester" |
Det bruger vi en del hos SPAMfighter. Vi optimerede vores downloads med 42% efter en række test. Dbh Martin |
Har også svært ved at se den ''bobbel''. |
Onlinesalg er fremtiden! Men selvfølgelig bliver det "survival of the fittest", men det er jo ikke anderledes end på strøget, til gengæld er huslejen noget billigere Så det handler om hele tiden at være på tæerne... Og forresten er der da masser af ting som endnu ikke findes i nogen webshop, så det er bare med at klø på... |
Jeg er sikker på, at online handel bliver endnu større, end det er pt. Det er ikke kun, fordi jeg selv åbner en den 3. april 2006.. Som med fysiske butikker er det jo ofte pris, pris og pris man kigger efter, og hvorfor rende halvdelen af byen rundt for, at finde f.eks. et kamera til den rigtige pris, når man derhjemme kan surfe sig frem til det rigtige produkt, til den rigtige pris??
Jeg taler af erfaring. Har netop købt Canon kamera til min butik, og var jo først heroppe i Tåstrup, og få det demonsteret hos den lokale fotomand.
Vupti tog jeg hjem, og købte det til 1800 kr. billigere, og ja ventetiden på 3 dage var da værd at tage med.
Vores fritid bliver der jo mindre og mindre af, og ingen tvivl om at vi fremover sidder mere derhjemme, og køber mere via nettet. Der leger jo snart ikke børn længere på gaden, sportklubberne har medlemsnedgang m.m. - vores kultur er jo at vi går i skole/på arbejde, og skynder os hjem i vores bolig. Lidt skræmmende - men sandt set fra min side.
M.v.h.
Stones
P.S. Syntes forsat Amino er super - hvor har det givet mig meget her i min opstartsfase..
|
Da jeg læste på HH i 1999 kunne jeg ikke forstå folks evige begejstring af IT-branchen. Der var det det samme folk sagde: IT er fremtiden og det vil aldrig stagnere. Men... Det er da klart at webshop er fremtiden, men spørgsmålet er om der er plads til de forskellige der nu er der. Der er mange der virker useriøse nemlig. |