Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

F**CK konverteringsoptimering, SEM / SEO, CPC & Online Marketing

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 8 person

PROVOKATION:

Venner. MedAminos. Etablerede & Spirrende Iværksættere. Webshopejere.

Det er fuldstændig ligemeget om din hjemmeside er gul eller grøn. Det betyder ikke en skid om du ligger på side 1 eller side 10. Og skide være med om du kan levere på 1 dag eller om det tager 3 uger!

Der er rigtig mange indlæg herinde der handler om optimering af hjemmeside. Det er som om at driver man en webshop i Danmark, så er online marketing, seo, konverteringsoptimering oma. simpelthen biblen og den eneste vej til succes.

Men venner. Det er altså ikke anderledes at drive en webshop end hvilkensomhelst anden virksomhed.

Jeg synes debatterne herinde er enormt ensporet. Der mangler nuancer. Der mangler bredde.

At drive en succesfuld virksomhed handler tit og ofte om noget så basalt og gammeldaws som godt købmandsskab: Sælg de rigtige varer til den rette pris.

Jeg har i dag flere websjops. På papiret burde jeg ikke tjene en krone. for delt på de forskellige shops, så laver jeg ALLE fejlene:

- Jeg har 3 ugers leveringstid - nogle konkurrenter har 1-2 dage

- Min side er mega sløv

- Jeg eksisterer ikke på de første 10 sider på nogen keywords overhovedet

- Mit design er forfærdeligt

- Jeg tager selv mine produktbilleder

- Min side er ikke mobil-venlig

- Jeg eksisterer ikke på FB, Trustpilot, G+ eller andet

Men det går faktisk godt. Og hvorfor? Hvordan? Jeg laver jo spandevis af fejl. Alle fejl burde koste mig kassen.

Det der er min force er at jeg er god til at finde leverandører. JEg bruger MEGET tid på at finde leverandører og samarbejdspartnere. Det betyder at jeg kan levere varer der er unikke, billige eller giver høj værdi. Altså godt gammeldags købmandsskab.

At du vælger en webshop er altså blot et valg om salgskanal. Der er stadig mange andre ting du kan gøre for at sikre din succes. Husk det når du skal arbejde videre, når du skal udvikle din forretning, når du skal finde leverandører, når du skal prissætte osv.

Hilsen Morten

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har fuldstændig ret - der er et enormt hul i forståelsen af at drive en forretning online.

Jeg har lavet e-handelsløsninger i 17 år nu og bl.a. stået bag udviklingen af 7 generationer af B2C / B2B e-handelssoftware.

Det slår mig igen og igen at folk som har opbygget en successful forretning ude i "virkeligheden" fuldstændigt har glemt hvad det vil sige at drive en forretning i samme øjeblik det går online.

Faktisk handler de fleste e-handels projektet for mig næsten i højere grad om en mental omstilling hos kunderne til at tage deres e-handel seriøst og lægge den samme energi, kræfter og købmandskab i deres online forretninger, som de gør i deres offline forretninger - og som de netop har haft succes med.

Det betyder dog ikke at et eneste af de eksempler du nævner er noget man ikke skal arbejde med - som jeg ser det er du faktisk min favoritkundetype. Du forstår at det grundlæggende handler om at drive en god forretning og så er alt det uden om det teknologiske som vi typisk assistere med.

Din forretning har uden tvivl et enormt potentiale for at optimere online delen - og det potentiale er det som det i bund og grund handler om.

Hvis du ved at finde den rigtige leverandør kan øge din fortjeneste med 25% eller sælge varen 20% billigere så er det fordi du er dygtig til det du gør - hvis vi kan optimere din e-handel så du får dobbelt så mange besøgende og sælger noget til 2-3 gange så mange af dem fordi det tekniske og kommunikative fungere optimalt så er vi dygtige.

I den lange ende handler det netop om nuancerne og det er man som købmand alliere sig med folk der forstår og formår at skabe en helhed der fungere optimalt hvor netop købmandskabet er i fokus. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er tilbøjelig til at give dig ret - og så måske ikke helt alligevel.

Jeg har selv en webshop hvor jeg ikke optimerer, og det eneste sted jeg lige pt annoncerer, er via min side på Facebook. Jeg har tonset mange penge i adwords, men de har slet ikke givet det tilbage de skulle - måske er jeg for dum til at sætte gode kampagner op :0)

Jeg ved også godt, at når jeg ikke markedsfører mig, så er salget også derefter. Det svarer jo lidt til at en fysisk butik har nedrullede gardiner i butikken - kan folk ikke se hvad du har, jamen så kommer de ikke ind.

Har du et specifikt produkt som ikke andre har, jamen så er du også lettere at finde på nettet, end os andre der har en shop som flere tusinde andre også har. Så skal vi differentiere os på en måde. Jeg selv har webshop med hovedsageligt smykker - prøv du lige at slå øreringe op, og se hvor mange shops der kommer frem på det :0)

Finkena

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 162
Fra  LTZE Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Bare fordi du gør noget rigtigt og det derfor går dig "godt", så er det jo ikke ensbetydende med, at det ikke vil kunne gå dig fremragende, hvis du fik rettet ind på den online del. Just saying :)

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

- Tænk hvis du havde hurtigere levering

- En hurtigere hjemmeside

- Fik gang i din SEO optimering

- Nyt, tidssvarende og lækkert design

- Fik professionelle produktbilleder

- Fik en mobilvenlig hjemmeside

- Kom på G+, FB osv; delte dine indlæg, produkter og viden

Vi er enige et langt stykke af vejen, men tænk hvilken ENDNU mere fantastiske forretning du kunne drive; hvis du fik styr på de punkter, som du selv nævner og er klar over, at du halter bagefter på. De er alle håndgribelige og indenfor rækkevidde :-))

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej igen

Nu startede jeg jo med at skrive "PROVOKATION" af en årsag Wink

Indlægget er ikke oprettet for at negligere online marketing. For selvfølgelig skal man også fokusere og optimere hele tiden for at forbedre sin forretning, MEN!!! Der er altså rigtig mange andre måder man kan optimere sin forretning! Det er dét jeg gerne vil minde folk om med dette indlæg.

Alt for mange prædiker at du bare skal tænkte "optimering, optimering optimering" Optimer dit. Optimer dat. Bliv fundet på Google, få en KÆMPE "køb nu knap" - lav splittest på om den skal være grøn eller orange...... osv osv.

Dét at drive en online forretning er så meget mere end blot at være god til online marketing!

Nogen gange skal man spørge sig selv hvorfor ens konverteringsrate ligger på 1%. Er det fordi dit design er forkert, eller er det fordi du ikke har produkter der falder i de øvrige 99%s smag ?

Der er en tendens til at der prædikes: Skal du hæve konverteringsraten, så skal du optimere købsflowet. Du skal have en masse call to action, hurtigere reaktionstider på din hjemmeside, split teste og så videre og så videre.

Min tese er blot at du kan forbedre din forretning - både konverteringsmæssigt & indtjeningsmæssigt, ved at kigge på nogle af de gamle dyder indenfor virksomhedens værdikæde. Dette kalder jeg blot samlet set "købmandsskab" 

Men skyd endelig løs - jeg ved godt det er et følsomt emne herinde Big Smile

Hilsen Morten

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du har ret....
Altså på et felt.

Hvis bare jeg har et helt unikt produkt, så skal kunderne nok finde mig.

Sagen er måske mere at alle vil sælge det samme, så lad os åbne en webshop som sælger iPhone tilbehør. 

Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 34
Fra  www.Boynq.dk Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig mange sælger iPhone tilbehør, fordi det er så billigt at komme i gang med og eks. covers kræver minimal viden og support. Men netop derfor begynder mange forbrugere også at handle direkte i Kina, så mon ikke også feltet af webshops med Kina-hyldevarer finder et naturligt leje med tiden. Men det der fik mig op af stolen var nok mere generaliseringen af "iPhone tilbehør"...der findes uendeligt mange leverandører og uendeligt mange kvaliteter, så her er det yderst afgørende at kunne source de rigtige produkter, så man skiller sig ud ift. kvalitet, priser, funktioner og/eller leveringstider.
Så leverandørerne har afgørende betydning, men det har online markedsføring og meget andet også...så det handler om at finde det rette mix og deri ligger en stor udfordring ift. at prioritere ressourcerne optimalt. 

www.boynq.dk Apple MFI godkendte powerbanks og ladekabler samt trådløs lyd, stylus penne og DAB radioer i særklasse.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2209
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Forstår ikke helt din pointe. Før online markedsføring blev en big deal, annoncerede købmænd jo også. Det burde vel sige sig selv, at hvis man ikke leverer en god vare, kommer kunderne kun en gang, uanset hvor smart markedsføringen er. Den bedste markedsføring i dag er vel snarere god brugeroplysning, der handler om kunden, end traditionelle reklamer, der handler om virksomheden selv :)

Tekstforfatter, korrekturlæser, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper

Få en rådgivning for 0 kroner her.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Louise Lamberth - Tekstfokus:
Forstår ikke helt din pointe

Jeg synes ellers jeg har forklaret min pointe ret specifikt et par gange nu, men jeg vil da gerne prøve igen Big Smile

Hvis du ser diverse indlæg på Amino igennem, så er der rigtig mange der handler om emner som: Hvordan skaber jeg mere salg på min webshop, eller "hvordan tjener jeg flere penge". 19 ud af 20 gange vil de råd der kommer handle om seo, adwords, affiliate, konverteringsoptimering, nyhedsbreve, FB marketing osv osv - altså "klassiske" online marketing dyder.

Jeg prøver med dette indlæg at pointere og sætte fokus på at succes med online handel ikke kun handler om online marketing. Det handler ikke kun om konverteringsoptimering, det handler ikke kun om seo og om at skaffe trafik. Det handler i lige så høj grad om at finde de rette leverandører, og at have et udvalg der matcher kundernes behov og meget meget andet. At have de rigtige varer til de rigtige priser betyder uendeligt mere end om knappen på din call to action sidder øverst eller nederst på siden (ja grov sammenligning - I know)

Håber det gjorde min pointe lidt mere forståelig Big Smile

Hilsen Morten

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)