Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den udvidede selvangivelse, har jeg udfyldt korrekt? (enkeltmandsvirksomhed/personskatteordningen)

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46592
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

som jo så er exact de samme oplysninger til 300 og frem som i mit link om selvangivelsen.

Efter virksomhedstype er for - Mindre anpartsvirksomhed (kommanditist) og virksomhed med udlejning af op til 2 lejemål - sådan en er du vel ikke så du er en virksomhed med - formentlig under 300.000 i oms

du er efter omsætning under 300.000 formentlig og skal udfylde efter det i 302 som under 300.000 og så nej til revisor hvis du slet ikke har brugt det

her kopi fra mit link som citat for de punkter fra http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/UdvidetSelvangivelse.html 


Så er vi igen ovre i rubrikker alle skal udfylde 300 TIL 306  som er virksomhedsoplysningerne så som CVR nummer og bekræftelse af, om der er anvendt revisor m.m.

Fra og med 2013 opgørelsen er 300 til 306 de eneste virksomheds oplysninger der skal udfyldes af virksomheder med under 300.000 kr i omsætning


For omsætning under 300.000 kr gælder:

  • Udfyld CVR/SE-nr. i rubrik 300.
  • Sæt X i "Ja" i rubrik 301 om virksomheden er fritaget.
  • Sæt X under "3" i rubrik 302 om begrundelse for fritagelse.
  • Udfyld rubrik 303 - 306 om revisorbistand skal udfyldes.
  • Du skal ikke udfylde rubrik 320 - 380.


vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Sep 14
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen tak skal i have. Det blev jeg lige en hel del klogere (og jeg skal lære at læse dine links mere grundigt John). Jeg troede at enkeltmandsvirksomheder altid var fritaget for at opgive regnskabsoplysning ved mindre man bliver trukket ud til kontrol. Det gælder så kun op til en omsætning på 300,000. Er det rigtigt forstået?

Jeg kunne godt tænke mig at forstå logikken bag alt det her. Så vidt jeg har kunne læse mig frem til er der ikke revisionspligt for enkeltmandsvirksomheder. Hvorfor skal skat så have at vide om man har anvendt revisor med tilhørende underspørgsmål (rubrik 303-306)?

Igen mange tak for hjælpen!

Mvh. Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46592
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

JDHE:
Så vidt jeg har kunne læse mig frem til er der ikke revisionspligt for enkeltmandsvirksomheder. Hvorfor skal skat så have at vide om man har anvendt revisor med tilhørende underspørgsmål (rubrik 303-306)?
formentlig mener de der ligger en vis sikkerhed i det og at man så har brugt en revisor som har en række pligter - De store pligter ved egentligt revision, en også selv ved bare indberetning og skattehjælp  en række pligter. Det er jo fuldt lovligt at enten bruge fuld revision - eller bare la en revisor afslutte regnskab og lave selvangivelse.

JDHE:
enkeltmandsvirksomheder altid var fritaget for at opgive regnskabsoplysning ved mindre man bliver trukket ud til kontrol. Det gælder så kun op til en omsætning på 300,000. Er det rigtigt forstået?
ja - regnskabsoplysinger i selvangvielsen - men det er jo ikke det samme som at de skal indsende regnskab og offentliggøres - selve regnskabet beholder man altid - med mindre man udtrækkes eller udvælges ved random træk - eller hvis skat har noget der undrer - ex underskud 3 år i træk eller mere - så kan det også skærpe lysten til en kontrol Stick out tongue

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Sep 14
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Så tror jeg jeg er ved at være det, men blot for at være helt sikker så er det intet krav om, at man skal have anvendt revisor og jeg kan således roligt svare nej i rubrik 303 og så afslutte selvangivelsen der? :-)

Mvh. Jesper

Fra Odense
Tilmeldt 3. Mar 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Bombgirl.dk Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle af jer skatte-kyndige der ved hvordan man udregne den faktiske skat på ens overskud? Når man både har job og enkeltmandsvirksomhed. (Undskyld jeg lige hopper med på dette spørgsmål, men måske er det også relavant for spørgeren)

Fik for nogle dage siden oprettet en tråd ang. dette, men det er sikkert kommet så langt ned på listen at det overses. http://www.amino.dk/forums/t/249647.aspx

 Vh Jimmy

Distributør af sexet og frækt lingeri og dameundertøj.
www.bombgirl.dk & www.demoniq.dk.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46592
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Sep 14
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt fint med dig spørgsmål Jimmy. John (og andre) har i øvrigt besvaret præcis det samme for et par måneder siden i en anden tråd :-).

Jeg ville dog stadig rigtig gerne have bekræftet, at der ikke er noget krav om, at man skal have anvendt revisor i mit tilfælde (enkeltmandsvirksomhed med en omsætning på personskatteordningen) og så jeg således roligt kan svare nej i rubrik 303 og og få lukket min selvangivelse (og være blevet det klogere).

Jeg håber der er en venlig sjæl der gider at be- eller afkræfte.

Mvh. Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46592
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

der er ikke krav om revisor i enkeltmands og har du ikke brugt revisor så er det nej helt korrekt anbragt og så lukke

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Sep 14
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Glimrende John. Mange tak for hjælpen!

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John (og jer andre),

Jeg har som mange andre fulgt din fremragende guide til selvangivelse, men har et spørgsmål ang. rubrik 111/112. Vi har et I/S med 50/50 "anpart". Skal jeg i så fald rapportere virksomhedens fulde overskud/underskud i rubrik 111/112, eller kun halvdelen som vedrører mig?

På forhånd tak for hjælpen!

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)