Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Gratis" og "Garanti" - har de ord mistet deres værdi !

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg benytter bl.a Pacsoft til at sende pakker med, men undre mig lidt over et brev jeg har fået ind af døren fra dem. I det, står der at det er gratis at benytte Pacsoft. Ja, de benytter faktisk ordet "gratis". De har dog lige sat deres administrationstillæg op til 39 kr, som er et fast beløb der betales hver måned, så helt gratis vil jeg nu ikke kalde det.

Jeg mindes bankerne der for nogle år siden, havde et produkt de kaldte "Rentegaranti", hvor man var garanteret en minimums rente på sine indlån, hvis renterne nu skulle falde. Desværre måtte bankerne godt "garantere" en rente, uden at skulle leve op til den når det gjaldt. Jeg tænker på, om ordet "gratis" nu også er ved at miste sin værdi, så når en virksomhed siger at det er "gratis", ja så kan man godt regne med at det med "garanti" ikke er gratis....

I min virksomhed, garantere jeg, at hvis noget er gratis, så er det gratis! altså 0 kr. Forestil jeg nogle sure opstød jeg ville få, når jeg på min side reklamere med, at kunderne kan hente deres varer på min adresse, og slippe for at betale fragt...men at jeg så lige opkræver et administrationsgebyr for at åbne døren og række varen ud til kunde, når de mødte op - ikke i min butik, vil jeg godt garantere.

Blot mit lidt sure og irriteret indlæg for i dag 

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:22

som udgangspunkt er INTET gratis heller ikke når en webshop har gratis fragt, priserne er blot tilsvarende skuret lidt op. Ordet gratis er jo sådan set blevet brugt for og få folk i butikken så de så køber noget andet som ejeren tjener på, og sådan tror jeg nu altid det har været. Og tricket med at få noget "gratis" lokker jo stadig en del da vi i danmark jo generelt er tilbudsjægere som altid søger billigste varer eller endnu bedre hvis skidtet er "gratis". Folk vil gerne bedrages.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 15:49

Gratis i mine øjne er = 0 kr, hverken mere eller mindre. 

Hvis man reklamere med gratis fragt, så forventer jeg at der står 0 kr ud for fragt. Jeg er så godt klar over at varen formentlig er sat op i stedet for.

Når Post Danmark skriver det er gratis at bruge deres produkt, så havde jeg håbet på at jeg ikke skulle i banken og hæve penge - for at bruge deres produkt.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)