Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogle Råd Til Nye Businesspeople? ;-)

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/10/2006 3:00:42 PM Forfatter: elena
Jeg skal jo også starte på gymnasium her til sommer, og har da tænkt mig at drive min virksomhed ved siden af det... Det er jeg egentlig ret fast besluttet på... Også selvom det betyder at jeg vil arbejde MEGET, og ikke kunne feste hver evig eneste weekend, (som unge nu gør), og rende i byen med veninder konstant osv osv... Jeg prioitere mit firma og min uddannelse MEGA højt.. Jeg kan vel godt få plads til både skole, lektier og firma? Det er vel ikke helt umugligt at få til at køre rundt!?!

Hvorfor vil du på gymnasiet?
Hvis du vil starte en design/import/handelsvirksom, er det da andre uddannelser, som er bedre!
F.eks. handelskolen...

Tror bare ikke at du vil få så meget ud af gymnasiet, hvis din forretning, vil have med ovenstående at gøre...

Jeg høre bare så mange vælge gymnasiet pga. traditioner og lign. og de får måske slet ikke nok ud af de 3 år...

/Brian  
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 12:41

Briian

Jeg ville OVERDREVET gerne på handelsskole...
Men HF (så vidt jeg ved) skal jeg ha haft 10. klasse med, og jeg har ikke gået i 10. klasse, og jeg har ikke lyst til nu, som 17 årig at bruge hele næste skole år (bliver 18 kort efter) på at gå i skole med 15 årige.. hehe..
HHX skal jeg ha haft en andet sprog ud over engelsk... Jeg gad ikke tysk og vi havde ikke mulighed for at vælge andre sprog...
Jeg var desuden så dum i folkeskolen at jeg var fuldstændig ligeglad med lektier, jeg brugte alt min tid på veninder, snak, snak, snak, fester og drenge.. Ærv, man tænker "der er alligevel så lang tid til eksamen" og pludselig er det bare forsendt også står man der med sine skod karekter...
Desuden så tog jeg 9. klasse i Sverige (jeg bor nemlig i sverige lige nu), og det var temlig svært at følge med på et nyt sprog.. Så mine karekter dur ikke rigtig til at jeg kan komme på handelsskole tror jeg, selv om at jeg ved at jeg godt ville kunne følge med lidt hårdt arbejde;-)
Så der er vist ikk rigtig andet end gymnasium, selvom jeg meget hellere havde valgt handelsskole...
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Skrevet kl. 12:46

Ja, man kan altid være bagklog... Men det gavner bare ikke så meget!

Jeg har også temmelig dårlige karakterer fra folkeskoletiden, men har da gået på handelsskole, med temmelig godt resultat!

Men kravene kan jo selvfølgelig have ændret sig!

Men pøj pøj med gymnasiet! Men de nye linjer, kan det jo også være blevet bedre...
Blandt andet hørte jeg at ingen havde innovation på en af de nye linier, det er ellers et ganske udemærket fag, men kan hjælpe en til at tæmnke lidt anderledes...

/Brian
Tilmeldt 4. Feb 06
Skrevet kl. 12:58
Man kan vel også ta nogen  kurser? noget aftenskole eller noget? hehe;-)
((Det minder mig om, jeg vil sku med til et a Martin Thorborgs fordrag engang)) ! :)
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Skrevet kl. 13:01

Thorborgs foredag er en god start og giver rigtig god inspiration...

Og jo, Der findes et utal af kurser, som kan hjælpe en i gang...
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:09

Hej Elena,

Du virker som en person som har et stort drive, og du virker umiddelbart meget målrettet mht. start af egen virksomhed. Derfor tror jeg simpelthen at du kommer til at kede dig røven ud af bukserne på et alm. gymnasium!

Prøv istedet at se nærmere på HTX - ja, det er teknisk gymnasium, men det behøver ikke at være specielt teknisk. Der er retninger indenfor bl.a. design og kommunikation, så det behøver ikke nødvendigvis at have noget med de traditionelle tekniske fagområder at gøre. Jeg har selv en HTX-hue liggende på loftet, og jeg var utrolig glad for at bytte historie og andre kedelige fag ud med noget der interesserede mig mere, og som jeg i højere grad følte kunne bruge til noget. Og en HTX eksamen giver adgang til samme studier som den traditionelle gymnasielle eksamen. Blot et tip....

Mht. dit oprindelige spørgsmål om faldgrupper som nystartet iværksætter, så har jeg et råd: Hav så lave leveomkostninger som overhovedet muligt i opstarten. Det er meget muligt at det er lækkert med en stor lejlighed, en dejlig bil og et velassorteret klædeskab med de helt rigtige mærker. Men de penge man bruger på sig selv, kan man ikke bruge på at få virksomheden til at vokse!

Hvis man prioriterer et par nye sko højere end markedsføring af sin virksomhed, så er man ude på et skråplan som nystartet iværksætter

mvh Carsten

Tilmeldt 4. Feb 06
Skrevet kl. 13:17

Carsten Jacobsen

Tak det vil jeg da kigge på.. Tror nemlig også jeg vil komme til at småkede mig på et gymn...

Det med pengene.. Rigtig godt råd... Har hørt før at man går lidt bananas med mærkevare og lækker livstil, hehe.. Men jeg er temlig sparsom og ville anytime bruge penge på mit firma fremfor shopping;-)

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 13:32
Har også selv en af de fine huer fra HTX, men der er godt nok stor forskel på de forskellige skoler der udbyder HTX og HTX linier. Så tag lige at gøre dig den overvejelse at tjekke de forskellige skolers udbud, og tag så valget bagefter.

Af rare fag som burde have din interresse som ligger på mange HTX linier er; erhvervsøkonomi, psykologi, service og kommunikation, design og noget som er elementær er gruppearbejde og innovation. Samtlige opgaver igennem alle 3 år bygger på at udvikle ideer til reelle produkter.

Med hensyn til bil og påklædning, hav lige i tankerne hvem dit kunde segment er, de hjælper ikke at sælge luksus varer hvis du kommer rendene i bilka tøj, det kan godt være at det holdbart og alt det der, men klæd dig i den klasse du ønsker at omgåes og sælge i.
Tilmeldt 4. Feb 06
Skrevet kl. 13:36

*LOL* jeg går ikk i bilka tøj... Men Netto tøj... hehe.. ai okai det gør jeg heller ikk;)

Jeg ved godt hva du mener;-) hihi...

Sidder faktisk og kigger på HTX li nu;-) ska jo ha sendt alle ansøgninger inden den 15. Marts..:)
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:37

Hej Elena

Mht. handelskole kontra gymnasium, vil jeg lige gøre dig opmærksom på hg (handelsskolens grunduddannelse).
Hg stiller ikke så forfærdeligt store krav, og den generelle holdning er da også at en hg er noget man tager i mangel på andet. Det kan man også mærke på lærerne derinde, som ihærdigt forsøger at skille seriøse fra useriøse.

Faktum er at hg (hvis man vil) kan give adgang til både videreuddannelse og elevplads. Det er rigtigt at mange tager hg, grundet lave adgangskrav, og ikke rigtigt ved hvad de vil bruge det til. Det kan godt skabe en useriøs stemning men igen hvis man er målrettet - og det lyder du til at være, kan det faktisk måle sig med en hhx.

Desuden er fagene på hg meget erhvervsrelateret og kan give et godt afsæt til en ny iværksætter:
Erhvervsøkonomi, Samfundslære, Salg og service og Dansk & Engelsk. Derudover får man på andet år mulighed for at forbedre sine karakterer, niveauer, samt tage tysk, fransk eller andet fremmedsprog. Der er også andre valgfag at vælge imellem, men dem kan jeg ikke lige huske...

Jeg har selv taget en hg på Niels Brock. Jeg sluttede af med en rigtig god eksamen og det åbnede op for en plads på De Korte Videregående Uddannelser (forudsat at jeg tager et højere niveau i erhvervsøkonomi), eller en elevplads. (Har planer om at søge elevplads i en udenlandsk virksomhed).
P.t. er jeg igang med nogle kurser på aftenskole og kører min virksomhed ved siden af. Penge til husleje osv får jeg vewd at køre taxa.

Anyway jeg synes da lige du skulle tage at tjekke det ud

Vækker det interesse, så smid da lige en besked. Jeg er i kontakt med nogle af de ansatte derinde

Mvh
Mark Ceesay

De bedste hilsener  /  Best regards

Mark Ceesay

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)