Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogle Råd Til Nye Businesspeople? ;-)

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 3. Sep 05
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 06:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 2/17/2006 11:16:40 PM Forfatter: mk

Med en hf i hånden kunne du så tage den et årige HH, eller komme vidre i systemet feks design skolerne.

Den etårige HH er desværre blevet nedlagt - 2005 var den sidste årgang som afsluttede den...
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 10:12
Dato: 2/17/2006 9:00:38 PM
Forfatter: ripNroll
STX og HTX er det samme, du behøver ikke nogen ekstra uddannelse for at komme på disse.

STX og HTX er IKKE det samme, der er væsentlige forskelle i de fag der er på de forskellige uddannelser og hvilke fokus områder undervisningen har.

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 11:10

Hej Mikkel,

Selvfølgelig er der stor forskel på disse 2 uddannelser! Mente bare at adgangskravene var de samme ;)

Christoffer
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 13:07
Kom da lige til at tænke på, vi har da Alexandra skolen her i byen. Jeg går til karate med en som går der, som kommer fra Vejle af, så tror de kommer fra det meste af landet.

Der var dog noget oppe i medierne for ikke så lang tid siden at man hvis ikke kan få SU til skolen mere, der var vist en masse protester.

Men ellers ved jeg ikke så meget om skolen og om hvordan det virker og ikke virker og hvad adgangskrav der evt er, men søg lidt efter det. Den ligger i Frederikshavn.

Der er også mange som bruge et års tid på en højskole. Der er nogle som er design relateret, det kunne også være en mulighed. Har en fornemmelse af at sådan et ophold bliver brugt af nogle som gerne vil ind på en af de uddannelser jeg nævnte tidligere. Jeg har ihvertfal hørt om en grafisk højskole på et andet community jeg kommer på, hvor nogle har gået.
Tilmeldt 2. Oct 05
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 18:35
Jeg vil da ogsågodt lige blande mig

De fleste uddanelser, ihvertfald når man kommer lige fra folkeskolen, kan man altså godt snakke sig til. Snak med studievejlederen fra HHX, hvis det er det du vil. Du kan højest få nej!

Jeg går på hhx 3. år og er rigtigt glad for det. Det er nogle fede fag, som man kan bruge til noget. Men tag det nu roligt, der er virkelig også nogle på HHX der tager en slapper, og som også gjorde det i folkeskolen. Jeg ved ikke om det normalt er sådan, eller om det bare er sådan på HHX i Herning?!?

Med hensyn til HHX vs HTX. Så har jeg nemlig også en mening Jeg er nemlig med i en konkurrence der hedder "Young enterprise" hvor det gælder om at starte sin egen virksomhed. Da vi var til en konkurrence i Odense, var der også nogle HTX'ere med. Nogle af dem havde nogle super fede produkter. Det var som de skulle være, og man tænke med det samme: "selvfølgelig, hvorfor har jeg ikke fundet på det?".
MEN, jeg kan senere se på deres dommerbedømmelser at de gennerelt falder i gennem på økonomi (budget, regnskab, omsætning mm.) og markedsføring. De falder helt igennem og har ikke brugt nok tid på det OVERHOVEDET.
Derimod er det nok lige omvendt for os HHX'ere. Der var færre super gode ideér, men det blev som regelt trukket op af nogle gode reslutater i økonomistyring og markedsføring.

Jeg kan ikke blive helt enig med mig selv om, hvad der er bedst. Men nu har jeg altså valgt HHX, og det er jeg som sagt rigtigt glad for.

P.S. Hvis nogle af jer andre HHX'ere skal være med i Young Enterprise næste år, så kunne det måske være en ide at alliere sig med nogle HTX'ere?!?
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 18:45

Tak.. ja måske jeg sku ta en snak med en studevejelder eller noget på HHX... For vil sku helt vildt gerne ind der... Men HTX er jo også fedt... Jeg er jo temlig kreativ og idérig.. hmm.. hehe..

HTX vil vel være at ''videre udvikle'' noget jeg allerede har i mig - kreativitet..
HHX ville være super spændende, overdrevet udfordrende for mig, og damn, jeg vil lære alt der er at lære der.. hehe...

Vil da helt klart ta jeres indlæg til efterretning ;-) Det har helt sikkert været hjælpfuldt.. (noget der hedder hjælpfuldt?) *G*...
Tilmeldt 10. Apr 05
Skrevet kl. 18:53
Ja, det er synd der ikke findes en kombineret HTX og HHX, det ville være det perfekte grundlag for iværksættere.

Tilmeldt 4. Feb 06
Skrevet kl. 18:58

Mikkel

Ja helst sikkert ;-)

Måske jeg sku slå mig sammen med en der har været på HHX også selv ta på HTX.. hehe;-)
Tilmeldt 10. Apr 05
Skrevet kl. 19:58
Hehe, det lyder som en god ide, men husk lige at htx, også er meget andet end lige kreativitet og arbejde med ideer, selvom man er god til at blande alle fagene sammen så ligemeget hvad man laver så, har det noget med et aktuelt projekt at gøre.

Du er velkommen til at spørge mere specifikt til htx )

Iøvrigt hvad var det nu for noget kreativitet du dyrkede og hvilke ideer?

Tilmeldt 4. Feb 06
Skrevet kl. 20:33

Mikkel

Tegner og maler meget.. Mest mennesker og tøj.. (lidt portrætter, men er ikk så go til det endnu), ellers sko, smykker, tasker, møbler, børnemøbler, legetøj.. hehe.. alt muligt... Whatever der dukker op i mit hoved ryger på papir ;-) hehe... Mine idéer holder jeg lidt for mig selv... hihi... Har én kanon god ide som jeg tror jeg vil gå videre med her på et tidspunkt, den har ikke lige noget med tøj at gøre, (men design dog, bare en anden kategori) hehe, den er FOR go til a la ligge på hylden;-) 
Side 4 ud af 5 (43 indlæg)