Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B-Skat : Kan det virkelig passe

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

RonDennis:

Ok jeg har et spørgsmål jeg håber en af jer kan svare på 100%... For at sætte det helt firkantet op... Hvis min enkeltmandsvirksomhed har et over skud, som jeg vælger at lønne mig selv med, når jeg engang kommer til at kunne leve af det, hvad er det så helt eksakt jeg skal betale i skat??? Er det stadig den b-skat der spøger, eller er der kun en skat og momsen naturligvis der skal betales??? Man vil jo nødig komme til at "bruge for meget" til at leve for...

Mvh.

Dennis

Du skal betale skat af det overskud du har optjent. Hvad du lønner dig selv med, dvs. hæver i virksomheden, er som sådan uden betydning. Den B-skat du måtte have betalt/løbende betaler er kun en foreløbig acontoskat som bliver godskrevet den endelige skat. Dvs. der er kun en skat og det er skatten på bundlinien af din årsopgørelse.

Anvender du virksomhedsordningen vil den del af dit overskud som du ikke hæver/lønner dig selv med blive beskattet med en foreløbig skat på 25%, men bemærk at det kun er en foreløbig skat. Når pengene i virksomheden engang hæves svarer du almindelig skat heraf og godskrives så de 25% du tidligere har betalt. 

Jeg behøver vel næsten ikke at sige at jeg ikke gider kommentere det indlæg der kom ind imellem.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 08:29

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 08:32

Umiddelbart er det måske at skyde over målet når vi taler om en nystartet virksomhed som pt. drives ved siden af fuldtidsarbejde. Det vil heller ikke ændre meget da skatten af lønnen fra anpartsselskabet stadig opkræves og beregnes af hans samlede indkomst inkl. løn fra fuldtidsarbejdet.

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 08:49

Det er gratis at lave revisionen selv. Såfremt din tid ikke har nogen værdi.

Find en "bønnetæller" (revisor), og fokuser på din virksomhed.

Det ville jeg anbefale i hvert fald dig.

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 08:51

Runge:
Det ville jeg anbefale i hvert fald dig.

Det ville jeg i hvert fald anbefale dig - Skulle der have stået Stick out tongue

Tilmeldt 22. May 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:11

Skattekonsulenterne:

RonDennis:

Ok jeg har et spørgsmål jeg håber en af jer kan svare på 100%... For at sætte det helt firkantet op... Hvis min enkeltmandsvirksomhed har et over skud, som jeg vælger at lønne mig selv med, når jeg engang kommer til at kunne leve af det, hvad er det så helt eksakt jeg skal betale i skat??? Er det stadig den b-skat der spøger, eller er der kun en skat og momsen naturligvis der skal betales??? Man vil jo nødig komme til at "bruge for meget" til at leve for...

Mvh.

Dennis

Du skal betale skat af det overskud du har optjent. Hvad du lønner dig selv med, dvs. hæver i virksomheden, er som sådan uden betydning. Den B-skat du måtte have betalt/løbende betaler er kun en foreløbig acontoskat som bliver godskrevet den endelige skat. Dvs. der er kun en skat og det er skatten på bundlinien af din årsopgørelse.

Anvender du virksomhedsordningen vil den del af dit overskud som du ikke hæver/lønner dig selv med blive beskattet med en foreløbig skat på 25%, men bemærk at det kun er en foreløbig skat. Når pengene i virksomheden engang hæves svarer du almindelig skat heraf og godskrives så de 25% du tidligere har betalt. 

Jeg behøver vel næsten ikke at sige at jeg ikke gider kommentere det indlæg der kom ind imellem.

Tak for et klart og forståeligt svar, en bruger længere nede i tråden foreslår en revisor, men er det ikke ræve dyrt, eller hvordan og hvorledes?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 11:47

Jeg vil sige det sådan at langt de fleste der bruger revisorer får mere end de yder. Fordi revisor via sin rådgivning kan tilføre flere værdier end det honorar han tager. Omvendt: hvis det bare er en lille virksomhed er der grænser for hvad han kan tilføre. Det man skal huske på er at det ikke er den "dyre" revisor der laver det hele. Det lader han typisk billigere medarbejdere om og har selv kun det overordnede overblik. På den måde kan udgifterne holdes nede

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)