Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B-Skat : Kan det virkelig passe

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Den mest effektive måde er at sluse dine indtægter og omkostninger ind i et SMBA selskab.

Derved falder alt om B-skat væk og du får en simpel selskabs-struktur, som faktisk er simplere at administrere end en personlig virksomhed for slet ikke at tale om virksomhedsordningen.

Du kan læse min artikel om SMBA-selskaber og hvorfor fra

video.dkuug.dk/dkuug-nyt/dkuug-nyt-155.pdf

Der er på Amino en del debat om SMBA-selskaber og du kan enten selv finde dem eller jeg kan sende dig e-mail om de vigtigste debatter. 

Et SMBA-skab koster ikke ret meget at stifte, idet det er meget simpelt.  Det er gratis hos EogS.

MVH fra Ejler 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:16

1base:

Den mest effektive måde er at sluse dine indtægter og omkostninger ind i et SMBA selskab.

Der er blandede meninger om hvor god en idé det er. Se, hvad andre mener ved at skrive SMBA i søgefeltet. Det kan være med til at give et mere fyldestgørende billede.

mvh Hans

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:19

Jeg ser lige bort fra det sidste indlæg som jeg betragter som spam.

Det her er jo ikke anderledes end at en persons skat forskudsregistreringsmæssigt kører ind i en og samme pulje. Det er der jo intet urimeligt eller forkert i. Hvis man antog at det var muligt at lave et "normalt skattekort" på lønmodtagerindkomsten ville det bare afføde større B-skatterater. Al skattebetaling er pr. definition privat. Dvs. der er ikke tale om sammenblanding som sådan.  

Men der er jo ingen som forhindrer at man betaler B-skatten over firmaets konto, og så bogfører skatterne som en del af de private hævninger. Det gør de fleste faktisk. Der er som sådan heller ingen hos Skat som direkte forhindrer at man sætter et forsigtigt overskud af virksomheden sålænge det er indenfor rimelighedens grænser.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:26

Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation:
Se, hvad andre mener ved at skrive SMBA i søgefeltet

Det er en god ide, men der er mange indlæg fra folk, som uforklarligt er imod denne ene selskabsform, som hidtil har været temmelig ukendt.

Men der ER faktisk ingen saglige argumenter tilbage mod SMBA-selskaber.

Tilbage står modstandernes argumenter af denne type fra 5-600 år side: "Jorden er altså flad og det skal den altså også blive ved med at være."

Jeg tror ikke du i denne dynge af indlæg kan finde et eneste relevant, sagligt og holdbart argument imod.

Jeg har efter selskabsretlig og skattemæssig research skrevet en artikel om SMBA selskaber, som kan hentes fra video.dkuug.dk/dkuug-nyt/dkuug-nyt-155.pdf

og jeg har holdt et foredrag om SMBA-selskaber, som er optaget på video og lagret sammesteds.

Skattekonsulenterne:
Jeg ser lige bort fra det sidste indlæg som jeg betragter som spam.

Hvis man læser  hvad der skrevet står, så kalder Bent Z faktisk DIT indlæg spam. Han mener formentlig nok MIT indlæg.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Den første skribent i denne tråd stillede et relevant spørgsmål, og JEG responderede med den klassiske løsning i forsvaret mod skattevæsenet, som klart tager en alt for stor andel af personlige indkomster fra mennesker underlagt personlig beskatning i Danmark MED samtidig sikring af begrænset ansvar. SMBA-selskab er bare den mest fordelagtige af en række selskabsmuligheder.

Nu har jeg bemærket, at du selv driver virksomhed som personlig virksomhed. Hvad med at du selv går processen med etablering af et SMBA selskab igennem?

Hvis du selv laver skrivearbejdet og indsender registreringsanmeldelse til EogS kan du baseret på min skriftlige og verbale instruktion inden for en uge have et registreret SMBA selskab for nogle timers assistance * KR 360 + moms.

Dette er udtrykkeligt en midlertidig pris for mennesker som jeg har en venskabelig forbindelse til.

Denne pris er også for at kommunikere, at andre af uforklarlige årsager opkræver fra 5-19-22 KKR + moms formentlig forudbetalt for at få dette simple og  forretningsmæssige vigtige instrument til rådihed. Priser på 19-22.000 er klart ikke rimelige. Det forbitrer mig selvfølgelig også, at disse mennesker udnytter mit arbejde uden anerkendelse. 

Jeg er jo også et menneske. 

Du kan jo altid undlade at bruge selskabet, hvis du EFTER etablering synes, at du ikke vil have de samme fordele som Hr. Møller nyder godt af.  Det KOSTER ikke noget at have et stille SMBA-selskab.

Bent Z's voksende heppekor og ham selv kalder nu for censur og de kalder mig en krejler, men jeg tror ikke det var ment som en kompliment. Bent  kalder nu alle jyder for momssvindlere.

Se  http://www.amino.dk/forums/p/25985/218802.aspx#218802

og hans indlægi : Nu gider jeg ikke mere !

www.amino.dk/forums/p/33238/214322.aspx#214322

hvor de formentlig har anmodet Martin om hjælp til censurering af den omtalte person. 

Bent og hans heppekor ynder også at kalde mig og andre som advokerer SMBA-selskaber for "smarte sælgere". Jeg har sendt en personlig e-mail til Bent om mit SMBA-research arbejde publiceret i begyndelsen af 2007.

Nogle innovative entreprenører  og sælgere af Ltd. selskaber har straks grebet dette koncept og tilbyder SMBA-selskaber for KR 22.000 forudbetalt ifølge en jurist i en større arbejdsgiverorganisation, som jeg er i privat dialog med.

EogS har i et indlæg undladt at kommentere en pris på KR 19.000 for disse "herligheder" fra disse personer ifølge  en Amino skribent, som oplyste dette. EogS oplyste end ikke at registrering hos dem er GRATIS.

Der er ca. 400.000 personlige virksomheder i Danmark og et relativt stort antal ApS-selskaber. 

MVH fra Ejler 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:01

1base:
Nu har jeg bemærket, at du selv driver virksomhed som personlig virksomhed. Hvad med at du selv går processen med etablering af et SMBA selskab igennem?

Det ville forudsætte, at jeg vurderede dig som mere troværdig end de, der argumenterer imod dig. Men sådan er det ikke.
Det handler ikke om heppekor, cencur eller medløberi - det hanler udelukkende om, at der er nogle positive troværdighedsmarkører hos dine modstandere og nogle negative hos dig.
Hvis du skriver en profil, hvor du gør rede for din baggrund for at rådgive i økonomiske spørgsmål, henviser til din hjemmeside, så man kan google efter evt. kedelige sager mod dig, og i øvrigt begynder at rådgive om andet end lige præcis det produkt, som du selv forsøger at afsætte, har du en mulighed for at opnå større troværdighed - og dermed større lydhørhed - hos mig.

Jeg er ikke klog på økonomi, og jeg vil ikke bruge tid på at blive det. I økonomiske spørgsmål søger jeg rådgivning hos min revisor, som jeg har tillid til.
Jeg vil ikke basere min virksomhedskonstruktion på en "fyr fra nettet", der har udviklet et smart koncept.

Hvis jeg dermed går glip af indtægter i "Hr. Møller"-klassen, så er det OK med mig.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 15. Aug 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:28

Jeg takker for de svar jeg har fået siden jeg oprettede denne tråd.  Men inden mudderkastningen tager overhånd, var det nok en god idé at stoppe her.

Jeg har læst op på hvad et SMBA selskab vil betyde, men vurderer ikke at jeg vil "tage chanchen", da der åbenbart er mange delte meninger herom.
Derimod fortsætter jeg som en personlig virksomhed, og så månedligt overfører et beløb til min privatøkonomi der modsvarer ekstrabeskatningen.

Mvh
Bech 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 11:02

1base:

Bent Z's voksende heppekor og ham selv kalder nu for censur og de kalder mig en krejler, men jeg tror ikke det var ment som en kompliment. Bent  kalder nu alle jyder for momssvindlere.

Se  http://www.amino.dk/forums/p/25985/218802.aspx#218802MVH fra Ejler 

Du er godt nok en klaphat og humoristisk sans ejer du tilsyneladende ikke. Nu var det faktisk en helt anden Hans der lagde den humoristiske tone an og brugte udtrykket krejler. Jeg fulgte den så bare op. Naturligvis mener jeg da ikke at alle jyder er momssvindlere. Der findes jo også revisorer og skattefolk i Jylland Smile

Jeg må indrømme at jeg har meget svært ved at tage dig seriøst Eiler. Den dag hvor du konkret kan komme med nogle konkrete facts i stedet for konstant at henvise til en tilfældig artikel og et videoklip du har fået bragt på en hjemmeside for en tilfældig IT organisation. Måske man i fremtiden bare skulle begynde at henvise til materialet fra nogle af de kurser man har afholdt.

Din artikel er iøvrigt dybt useriøs:

"Der er næsten ingen love eller lov paragraffer om denne selskabsform, hvilket giver en hel anderledes frihed end ved brug af ApS og A/S selskaber". Det kan næppe betegnes som frihed at man befinder sig i en gråzone hvor det ofte kan være vanskeligt at vurdere hvor man står"  

"Når man graver i systemet frem-kommer der irrelevante notater om mu-ligheder for misbrug". Hvem har patent på at vurdere om notaterne er irrelevante.

"Skattevæsenet har uden lovgrundlag udviklet en praksis med systematisk at nægte fradrag i forskellige typer sager specielt over for enkeltmandsvirk-somheder" Hvad er det dog for en gang sludder."

"Det erkendes af skatteministeriets embedsmænd med tilstrækkelig skattejuridisk ballast, at der ikke findes en skattemæssig sondring mellem beregning af skat for indkomst som lønmodtager og som erhvervsdrivende via personligt selskab" Sludder og vrøvl. Der findes en righoldig praksis på dette område og nogle klare retningslinjer for hvornår det peger i mod det ene og hvornår det peger mod det andet, men det vil altid være en individuel vurdering. 

"Vi fører i øjeblikket en principiel sag, hvor alene en kontraktsændring fra konsulentbetaling efter regning til betaling med A-skattetræk for samme arbejde, på samme stol, på samme computer, med de samme programmer, i samarbejde med de samme mennesker førte til en instruks fra skattevæsenet til indehaveren om at nu kan du ikke længere trække fra." Nej det er sådan set logisk nok hvis man kender blot det mindste til skatteret. Det handler om at der som lønmodtager er en formodning for at arbejdsgiveren afholder udgifterne og at lønmodtageren hvis denne har kontor på arbejdsstedet har særdeles vanskeligt ved at få fradrag for arbejdsværelse. Det mest vanvittige er at du tilsyneladende har været hos skatteministeren, forbrugerombudsmanden m.v. og først går til Skatteankenævnet efter at skatteministeren har tilrådet det. Det bliver godt nok dyrt for kunden og jeg vil jo sige at du spiller hasard med kundens penge i sådan en sag.   

Tilbage til Amino. 

Hvad censur angår så er den eneste der har udøvet censur her mig selv, og der var tale om selvcensur fra min side, af et usagligt indlæg. Der er mig bekendt ingen som har anmodet Martin om hjælp il censur af nogle personer i relation til det indlæg fra mig som du henviser til. Jeg har blot udtrykt min utilfredshed med at tråde spammes og afspores af "den omtalte person" som du sikkert godt ved hvem er, og hvis du kigger lidt efter vil du se at der er andre som i de forskellige tråde gang på gang ytrer deres utilfredshed med samme forhold. Måske du skulle prøve at udvise lidt situationsfornemmelse og overveje om det er det rigtige sted at promovere dine SMBA selskaber.

Over and out (nu brød jeg min tavshed - det skal ikke ske igen)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 00:29

Det skete så, i form af en enkelt tilføjelse. Ret skal jo være ret: Jeg tror dybest set ikke at Eiler gør dette, med det ene formål at tjene penge på det. Jeg tror primært han gør det, fordi han brænder for SMBA-tanken og det må jeg et eller andet sted tage hatten af for. Det jeg angriber er hans argumentation og den utidige indblanding i forskellige tråde. Thats all Smile  

Tilmeldt 22. May 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:36

Ok jeg har et spørgsmål jeg håber en af jer kan svare på 100%... For at sætte det helt firkantet op... Hvis min enkeltmandsvirksomhed har et over skud, som jeg vælger at lønne mig selv med, når jeg engang kommer til at kunne leve af det, hvad er det så helt eksakt jeg skal betale i skat??? Er det stadig den b-skat der spøger, eller er der kun en skat og momsen naturligvis der skal betales??? Man vil jo nødig komme til at "bruge for meget" til at leve for...

Mvh.

Dennis

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:43

Skattekonsulenterne:
klaphat

Det var vel heller ikke pænt ment.   

Skattekonsulenterne:
Naturligvis mener jeg da ikke at alle jyder er momssvindlere.

Men du SAGDE, at de (jyderne) ikke betaler moms.

Skattekonsulenterne:
komme med nogle konkrete facts

Du HAR fået alle dem, der er relevant og kender dem.

De væsentligste fordele ved SMBA selskaber er, at de IKKE har de mange klassiske ulemper forårsaget af lovregler for eksempelvis personlig virksomhed og anpartsselskaber.

Skattekonsulenterne:
Det kan næppe betegnes som frihed at man befinder sig i en gråzone hvor det ofte kan være vanskeligt at vurdere hvor man står

Fravær af lovregler for andre virksomhedsformer har INTET med gråzone at gøre.

Eksempel 1: Paragraf 52  i lov om anpartsselskabet også kaldet "anpartsdræberen"..

Eksempel 2: Ubegrænset hæftelse ved personlige virksomheder.  

Eksempel 3: Begrebet begrænset hæftelse er KLART veldefineret.

Skattekonsulenterne:
Hvem har patent på at vurdere om notaterne er irrelevante.

Irrelevant. I dette tilfælde var det om ikke offentliggjorte interne embedsmandsnotater.

---------------------------------------------------------------

Om dine citater fra min artikel og følgende erklæringer om sludder og vrøvl: 

Du BURDE da VIDE og ANERKENDE at skattevæsenet PRINCIPELT kun kan opkræve skat baseret på de af folketinget vedtagne love. En af skattevæsenet udviklet fortolkning og praksis kan DERFOR tilsidesættes hvis man er tilstrækkelig skattekyndig OG kan argumentere herfor i de højere instanser.

Skattevæsenets personale i skattecentrene har ofte ikke tilstrækkelig indsigt i relevante skattelove og de har skrevet det mest forfærdelige vrøvl OG dokumenteret deres fejlkonklusioner i nogle af de sager, som jeg arbejder med. 

Jeg klagede derfor direkte til ministeren og hans embedsmænd i den ene sag. Rent faktisk fik jeg overvejende medhold i skatteankenævnet i denne sag. Den kører dog videre til Landskatteretten af andre årsager.

I en anden sag sendte jeg en udtalelse fra en kyndig embedsmand i skatteministeriet til Skattevæsenets sagsbehandler forud for hendes kendelse: "Hvis fradrag for befordring på ca. 120 KM hver vej skulle nægtes, så SKULLE rejsefradrag (KR 700 om dagen) anerkendes"

Skattemedarbejderen fortsatte uanfægtet sine nægtelser af fradrag med ministeriets udtalelse forelagt og afsagde en kendelse.  I denne sag fik jeg fuldt medhold i skatteankenævnet. 

At Skat som udgangspunkt FORMODER har intet med SKATTEJURA at gøre. At DU tror og formoder,  at formodninger indgår i skatteberegninger og skatteret er jo KLART forkert. 

Du BURDE vide, at hvor Skat i deres vejledninger skriver: "Som udgangspunkt" og uden konkrete lovhenvisninger er der sager, som kan vindes uanset hvor ihærdigt skattecentrenes medarbejdere  kæmper imod.

MIT BUDSKAB er, at der formentlig i MANGE skattesager og skattevæsenets primære behandling er en MEGET stor afstand og divergens mellem det faktiske lovgrundlag og praksis, og at skattesager derfor KAN vindes.

Man kan eventuelt FORMODE, at  du tager FEJL i mange andre sager.

Problemet med dig og dine mange skriverier i forskellige sager er, at du ofte laver konklusioner uden logisk grundlag og foregiver ekspertise, som ikke kan være til stede.

MVH fra Ejler 

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)