Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder i på navnet ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.


Sidder og tænker lidt over et navn til næste projekt som er på tegnebrattet.
Men det navn vi have "valgt" er dersværre taget som domæne.

 

Derfor vil jeg hører hvordan i kommer på navnet til jeres projekter  ?
Har i et program hvor i skriver nogen ting ned omkring virksomheden og den giver nogen forslag, eller hvad gør i ?.
Har prøvet en brianstorm (lidt hurtigt godt nok) men NAVNET dukkede ikke op.

 

På forhånd tak.

Rasmus  Madsen
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker men problemet er ikke løst endnu


Men vi stadig mange problemer.

 

Hvis nogen VED de gode til det, er de velkommen til at kontakte mig.

 

Skriv her og få min mail adresse.

 
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus


Jeg syntes selv at jeg er ret god til at finde på navne, slogans, forslag til reklamefilm (som altid kaster en masse merchandise af sig :-)

 

Skriv lidt om dit projekt, branche, forcer, svagheder, så er jeg sikker på at du vil få mange gode forslag her.

Alt om både i Danmark

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :
  Der er tit at vi har en nystartet virksomhed som kunde, hvor de blot skal have designet og trykt brevpapir, kuverter og visitkort. Men nogle af gangene har det så vist sig, at opgaven ikke var så simpel alligevel, da kunden ikke engang havde et logo - eller værre endnu: ikke et navn.


I den sammenhæng har vi så hjulpet med at komme på et navn og efterfølgende få lavet et passende logo, således at de kunne komme videre i processen med visitkort m.m.


Vores udgangspunkt er altid hvad kunden egentlig beskæftiger sig med og inden for hvilken branche. Derefter plejer vi at bede kunden om nogle eksempler på konkurrenter og andre som de sammenligner sig med. Ofte tager vi nogle fagudtryk fra deres branche og prøver at lave nogle krydskombinationer af disse. Når vi begynder at nærme os noget brugbart er det at vi checker om der er andre virksomheder som hedder noget lignende og om der er konkrete sammenfald eller andet som kommer til at give problemer. I denne forbindelse checker vi også om der er nogle domæne-navne ledige. Det med at checke domæne-navne er altid noget vi gør - primært fordi en hjemmeside og emailadresse er så meget en selvfølge som et telefonnummer. Ofte laver vi også en hjemmeside og/eller designet af denne til kunden, så at sørge for at navnet passer godt til et domæne-navn gør også det hele lidt lettere for os selv.


Hele denne process gælder selvfølgelig også hvis det er et navn på f.eks. et produkt - Det kunne være et navn til en ny tøj kollektion eller et softwareprodukt (bare for at nævne to vidt forskellige ting af noget af det som vi har lavet navne til).


 


/Jesper


Tilmeldt 23. May 05
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus


Jeg er ved at skrive speciale om, hvordan man kan blive iværksætter. Nu skriver du godt nok, at det du mangler er et navn til et projekt, men måske kan du bruge det her. Da jeg skulle vælge et navn havde jeg følgende kriterier:

 


  • Det er et navn, jeg har et personligt forhold til

  • Navnet svarer til et ledigt domæne på Internettet

  • Det er et navn, der er i overensstemmelse med virksomhedens indhold

  • Det er et navn, der udtrykker seriøsitet og troværdighed

  • Det er et navn, der har et ordspil, som kan vække interesse hos potentielle kunder

håber du kan komme videre...ellers kan du skrive lidt om projektet og måske få nogle idéer her i debatten


Med venlig hilsen


Tina

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Har sendt 4 fede forslag.


Hans
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for dit input Hans.


Men det faldte ikke i vores jord. Desværre.
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
  Hej Rasmus,

Du efterlyste nogle som vidste at de var gode til at finde på navne og jeg kan se at du har afvist et par stykkers forslag. Hvis du stadig ikke har fundet et navn - og stadig mener det seriøst - så er du velkommen til at kontakte mig.

Som jeg tidligere har skrevet, så har vi før fundet på navne (både produkt og firmanavne) for andre kunder. Du skal bare være forberedt på at det ikke er noget vi gør gratis. Det er derfor jeg også skriver at du skal mene det seriøst, da vi ikke vil brænde tid og kræfter af i den blå luft.

Du kan kontakte mig via email: jesper@sletdettemediamouse.dk

/Jesper Norbøll


 
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Jesper --> Mail sendt.
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)