Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. visning af resultat på google

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´s

Jeg syntes det er super, når man søger "amino" på google får man et google resultat der bare virker! Men hvordan får man som nedenstående screendump, google til at sætte interne links "virksomhedsbørs, medarbejdere osv." ?

På forhånd tak

peter

google pic

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 21:16

Det er noget Google suverænt afgør og derfor ikke noget du selv er herre over. Tro mig, hvis det var, så gjorde vi det alle Big Smile

Fra Søborg
Tilmeldt 14. Nov 07
Skrevet kl. 21:23

Hej Oxkjær

Dvs. at sitet skal have en vis størrelse/indhold? eller har det med pageranking at gøre? eller noget helt andet?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:44

Jeg har en teori: Det sker altid kun ved det øverste resultat. Jeg har aldrig set det andre steder, end ved det første resultat. Dog ser det kun ud til at være tilfældet med sider, som indeholder søgeordet i domænenavnet (det er sidens forside eller et subdomæne, der skal ligge øverst).

Før når man søgte "avis" kom biludlejningsfirmaet Avis frem inkl. underlinks, som selvfølgelig har søgeordet som domænenavn. Det samme var tilfælddet når en søgning på "bog" resulterede i Bog og Idés hjemmeside.

Søger du på "nørd" kommer DR som nummer 1, og deres domæne indeholder ikke søgeordet (desuden er det ikke forsiden men en underside, der vises som nummer 1). Hvis man søger på "bærbar" kommer
laptop4u frem, og deres domæne indeholder heller ikke søgeordet og hverken de eller DR får de ekstra links.

... det er min bedste teori. Det kan godt være at den skal udbygges med nogle undtagelser eller ekstra krav der skal overholdes. Det bliver kun vist, når Google er helt sikker på at nr. 1 også er den man søgte efter. Derfor kommer underlinksene heller ikke frem ved "avis"længere, men kun ved "avis biludlejning" da det så er sikkert at være det søgte resultat.

Nogle eksempler der falder uden for mine regler, så høre jeg gerne om dem Smile (Pas nu på ikke at vende arugumentationen om... at alle kriminelle kører i røde biler er ikke det samme som at alle der kører i røde biler er kriminelle)

Min teori omkring hvilke links, der vælges af Google er rimelig svag: Eftersom det sommetider er "Sitemap" der listes i de ekstra linier, ved søgeresultatet, kan det muligvis skyldes interne links? De sider der har flest interne links, bliver så vægtet som vigtigst.

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 21:47

Nej, det har intet med størrelse eller pagerank at gøre, derimod en lang række faktorer som kun Google kender.

Der er tale om sites der er autoritative for deres område. Hvis du f.eks. søger på TV2 i den danske del af google vil du se at TV2 er autoritativt site for ordet TV2 i danmark, på samme måde som med Amino. Det er dårlige eksempler, men alligevel Big Smile

For at opnå disse links skal google opfatte dit site som det vigtigste inden for sit emne.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 06:35

Her er hvad Google skriver om de såkaldte webstedslinks i Webmaster tools:

Webstedslinks er yderligere links, som Google nogle gange genererer ud fra webstedsindhold for at hjælpe brugerne med at navigere på webstedet. Google genererer regelmæssigt disse webstedslinks ud fra indholdet på dit websted.

Eftersom vi genererer webstedslinks dynamisk, kan denne liste muligvis blive ændret.

Et eksempelbillede, som viser Google-søgeresultater, som indeholder webstedslinks til webstedet google.com.
Fra Søborg
Tilmeldt 14. Nov 07
Skrevet kl. 18:56

Mange tak

Jeg har ligesom Tommy prøvet nogle forskellige site´s og er enig med ham i at det er væsentlig at domainnavnet = søgeordet.

Der er ikke andet for end at skabe godt indhold på sitet. Wink

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)