Jeg kigger efter varer uden for EU og er helt med på at man skal importregistreres osv. Men jeg har svært ved at gennemskue hvad der kommer på af ekstra gebyrer ved sådan en handel.
Jeg kan via eVita se at mine varer bliver pålagt 12% og 5.2%. Mit spørgsmål er så - bliver der lagt mere oven i prisen, end disse satser ? Jeg tænker på moms og evt 160 kr i fortoldningsgebyr ?
Jeg har i øvrigt ringet til SKAT mange gange i dag, men får beskeden, at deres linier er optaget, prøv igen senere...
- Kim -
www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer
Jeg ved ikke om disse regler kun gælder for private. I følge dem, så skal man ikke betale told, hvis man køber for under 1150 kr, hvilket jeg for det meste vil gøre.
Kan man virkelig slippe for de toldsatser, der står i Tarifc, hvis jeg holder mig under 1150 kr som virksomhed ?
- Kim -
www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer
Jeg gik egentlig ud fra at man betalte moms ved import som firma. Jeg har kun prøvet at handle uden for EU som privatperson, og der bliver jo pålagt moms. Men det er ret at vide, at der kun bliver pålagt told + evt gebyr.
Du læser åbenbart ikke hvad jeg skrev mht. evt. punkafgifter og antidumpningstold.
I teknisk forstand er der selvfølgelig foreskel på told, afgifter og gebyrer. Men i det øjeblik jeg skrev linjen, lod jeg de begreber falde ind under betegnelsen "gebyrer" - så jeg er med på, at de også skal regnes med
- Kim -