Jeg har prøvet og blive bortvist fra mit arbejde. Da jeg ikke fik min løn kontaktede fagforeningen virksomheden. Og spurte om ikke de synes at denne bortvisning var lidt tynd. Så sendte de 4 mdr. løn m.m. Men jeg har også som arbejdsgiver blevet kontaktet af fagforening. Fordi en lønmodtager havde lånt 10.000 til en bil. Som blev fratrukket da han holdte op efter egen opsigelse. Han og dermed fagforeningen var af en anden holdning. Men kom med dokumentation. Så efter et par gange brev frem og tilbage så stoppede det fra deres side. Hvis det var mig som stod med overstående sag ville jeg bare holde kortene tæt ind til kroppen. Det er altid bedre at det er dig som sender det til fagforeningen. Fordi så kan det være at han står meget dårligere fordi han har måske fortalt en anden version. Fordi hvis han ikke ved at i sidder med disse oplysninger. Så jeg ville bare smide ham på porten med så lidt information om hvorfor han bliver smidt ud af døren. Os hvis den anden virksomhed er en kollega i branchen ville jeg måske lad en lille fugl pippe om det. Det er måske ikke lovligt men det kan måske hjælpe dig og din kollega til at holde en ny konkurrent ude. Om hvem kan bevise at det er kommet fra dig. |
Hvis beviser fra computeren skal indgå i en retssag, så er det VIGTIGT, at de sikres rigtigt og af fagfolk. Mit råd til dig vil være ikke at bruge computeren før du har fået nogle til at sikre dataene fra den. Screenshots vil altid kunne betvivles i retten.
Der skal foretages en digital sikring af hele computeren med en writeblocker til et spejl, der herefter skal undersøges af en, der ved vad han laver (uddannet tekniker).
Det er bedst case scenario. Og ikke helt billigt. Under alle omstændigheder ville jeg tage harddisken fra computeren og ikke bruge den, før sagen er slut. Sæt en ny harddisk i og sæt systemet op igen og kør på den i mellemtiden. Så er harddisken med beviserne på i det mindste ikke udsat for flere skrivninger eller påvirkninger.