Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personalelån til sig selv (må man det ?)

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit feedback.

Jeg mener ikke selv jeg skælder ud på samfundets normer, da de regler SKAT og regeringen opsætter ingenlunde kan opfattes som et samfunds normer. Jeg er med på at vi i Danmark som i alle andre lande har nogle spilleregler som skal følges, og der må man tage det sure med det søde så snart man sætter sig for at drive virksomhed i Danmark, da der virkelig er mange begrænsninger, og praktisk taget ingen steder eller mulighed for støtte og hjælp, især efter bankerne i den grad har klappet kassen efter finanskrisen tog sit indtog. 

Den del piver jeg ikke over, men fordi man fra SKAT eller regeringens side tager en beslutning er den per definition ikke nødvendigvis god, gennemtænkt, eller tjener det formål uden "collateral damage" som var tiltænkt. Se bare på skolereformen som har givet det resultat at der er 20% flere sygemeldinger og en enorm flok pædagoger der enten står uden arbejde, eller er nødt til at gå på nedsat tid. 

Så jeg støtter ikke per automatik de normer du skriver om, og denne omkring aktionærlån må jeg bare endnu engang henvise til at man i alle andre lande tilsyneladende enten acceptere en mængde svindel og humbug, eller har andre bedre og mere præcise forordninger der sikrer at der ikke forekommer svindel.

For mig virker det som om at man når man skal lovgive på et område som eksempelvis dette med aktionærlån har en kæmpe stor on / off knap og ikke andet. Altså man ser det i sort og hvidt. I dette tilfælde er der så blevet fjernet muligheden fuldstændig og aldeles, hvilket betyder det også går ud over dem der ikke har brugt muligheden til at svindle. Samtidig har man så indtil for nyligt kunne indsætte hvem man har lyst til som ejer af et selskab

Men jeg kan blive ved med at sidde og tude over den slags, og det er i bund og grund ikke det jeg ønsker. 

Så rigtig god dag, og tak for fyldestgørende svar.

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)