Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Understøtning af Firefox. Råd ønskes.

Side 3 ud af 7 (66 indlæg)
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

mcsolutions: Kunne ikke drømme om at arbejde for en der udleder så drastiske konklusioner fra så spinkle udtalelser Geeked

Det jeg siger er, at det ikke er mit problem som udvikler at overholde diverse browser producenters vedtægter. Det bør være et spørgsmål om at overholde standarder og ikke browser producenters fortolkninger af disse. Hvis kunden ikke har et krav om at alt skal se fuldstændig ens ud, så forholder jeg mig udelukkende til standarder, og jeg tjekker det for det meste i IE, nogen gange i FF.

mcsolutions:
hvis jeg beder dig om at levere så det ser ens ud i alle browsere er det det du leverer. punktum!

Det var også det jeg var inde på i mit første svar. Hvis det var et krav fra kunden, så brugte jeg tiden på det. Og så fik kunden da også lov til at betale for det. Spørgsmålet i denne tråd var, om hvor vidt kunden som udgangspunkt har et krav om at det "vises korrekt i Firefox". Og det mener jeg ikke kunden har et krav på, med mindre han har det med i sine krav da han leverer ordren.

mcsolutions: Du er altså rimelig hurtig til at drage konklusioner, og fremsætte eksempler, som ikke har særlig meget hold i den aktuelle debat.

Hvis du heller vil betale en udvikler der bruger dage på at få det til at se ens ud i 7 forskellige browsere, i stedet for en der overholder standarder. Så værsgo'
Tilmeldt 7. Jan 06
Skrevet kl. 08:37

Simon Elkjær:
Må give MCsolutions fuldstændig ret.
Hvis man som 'professionel' udlevere noget der ikke vises ens i IE, FF. vil også mene man skal have Safari med. men det er jo bare mig.
Så kan man godt sætte sig ned og finde et andet erhverv. det er jo simpelt nok ikke acceptabelt at man levere noget som ikke er ens.

Du kan godt lave noget der overholder standarden, men som stadgivæk ikke vises ens i de browsere du nævner! Det er hele problematikken her. Og det burde ikke som udgangspunkt være webudviklerens problem at overholde diverse browser producenters fortolkninger af standarder eller brud på disse. Det bliver kun aktuelt hvis det er et direkte krav fra kunden.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 10:53

Kjaerbo:

Du kan godt lave noget der overholder standarden, men som stadgivæk ikke vises ens i de browsere du nævner! Det er hele problematikken her. Og det burde ikke som udgangspunkt være webudviklerens problem at overholde diverse browser producenters fortolkninger af standarder eller brud på disse. Det bliver kun aktuelt hvis det er et direkte krav fra kunden.

Det er jo fuldstændig ude i hampen, men ok det synes jeg nu de fleste af jer er i denne debat.

Det er ikke religion - Det handler om at KUNDERNES KUNDER skal kunne se deres websites.

På de større sites jeg har lavet er det 98%+ der bruger IE eller FF derfor skal tingene selvfølgelig spille i IE og FF (bemærk sitesene er med voksne brugere og ikke i særlig grad nørdsegment) om det så overholder standarden er for så vidt fuldstændig ligegyldigt.

F.eks. bliver man nød til at gå på kompromis med sin CSS i forhold til standarderne hvis ens resultat skal vise korrekt for brugeren (kunden) i så vid udstrækning som muligt.

Altså er det kunderne og det de ser der bør være i fokus - og ikke en pseudoreligiøs debat om standarder eller browser preferencer. 

Tilmeldt 7. Jan 06
Skrevet kl. 10:54

Morten Ellegaard Larsen:
Jeg må erklære mig enig med mcsolutions - det SKAL virke i Firefox.

Er det udviklerens problem at få det til at virke i Firefox, hvis udvikleren har overholdt standarder m.v. Det må vel være browser producentens problem?

Du fik klippet min tekst lidt mærkeligt, i forhold til det svar du giver på det klippede, synes jeg. Jeg skrev det i følgende sammenhæng:
Kjaerbo:
at kildekoden overholder de givne standarder. At tvinge en udvikler til at bruge timevis på at få tingene til at se ens ud i IE, Firefox, Opera, Safari, Camino eller hvad de nu hedder alle sammen, er fuldstændig utopi. Det er og bør være browser producentens problem; ikke web-udviklerens.

Tilmeldt 7. Jan 06
Skrevet kl. 10:58

Ronnikc:
Altså er det kunderne og det de ser der bør være i fokus - og ikke en pseudoreligiøs debat om standarder eller browser preferencer.

Det er delvist ude i hampen!

Naturligvis skal brugerne kunne se indholdet "korrekt". Men at gå fra standarden for at få det opfyldt, i forhold til hvordan forskellige browsere opfører sig. Er fuldstændig hul i hovedet!

Smile

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:03

Jeg vil godt sætte penge på at dine kunder er fuldstændigt ligeglade med hvilke standarder eller hvad din holdning til emnet er. 

For dem tæller det at deres kunder/besøgende kan se deres webside som det er meningen og at deres produkter, værdier og brand fremstår ensartet og troværdigt i forhold til resten af deres præsentationsmateriale.

Så kan du mene det er browserproducenterne der er årsagen til problemerne, men problemet er VORES for det er vores kunder og dem skal vi servicere så DERES kunder får den oplevelse som de skal have når de besøger deres website.

Tilmeldt 2. Oct 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:03

Jeg siger tak til alle for jeres indput.

Jeg kan se at der er delte meninger om problematikken.

Sagen er den at de har rettet de fleste misvisninger i FF, men mangler lidt endnu, og nu vil de have penge for at få det sidste på plads.

Jeg må tage diplomatkasketten på og snakke med dem.

Tilmeldt 7. Jan 06
Skrevet kl. 11:18

Ronnikc:
Jeg vil godt sætte penge på at dine kunder er fuldstændigt ligeglade med hvilke standarder eller hvad din holdning til emnet er.

Hvor meget? Big Smile

Ronnikc:
For dem tæller det at deres kunder/besøgende kan se deres webside som det er meningen og at deres produkter, værdier og brand fremstår ensartet og troværdigt i forhold til resten af deres præsentationsmateriale.

Naturligvis vil de det. Men det er nok de færreste kunder der vil betale for at webudvikleren sidder og nørkler med en lille prik på siden, som vises forskelligt i Internet Explorer og OleBoles Blomsterbrowser for seniorer.
Ronnikc:
Så kan du mene det er browser producenterne der er årsagen til problemerne, men problemet er VORES for det er vores kunder og dem skal vi servicere så DERES kunder får den oplevelse som de skal have når de besøger deres website.

Men det skal stadigvæk hænge sammen økonomisk, og med mindre kunden har specifikke krav til browsere, så bør det være standarden der viser vejen.

Og hvis det ikke var for standarder, så var situationen langt værre end den er i dag. Så havde du sku ikke tid til andet. Og i værste fald var kunden nødt til at vælge om den skulle kunne vises på den ene eller anden browser, eller browser alliance. Så er vi 8 år tilbage i tiden, da de fleste hjemmesider havde et stort logo hvor på det stod hvilken browser den besøgende skulle anvende.

Tilmeldt 7. Jan 06
Skrevet kl. 11:21

netkombi:
Sagen er den at de har rettet de fleste misvisninger i FF, men mangler lidt endnu, og nu vil de have penge for at få det sidste på plads

Er vi nede i helt små æstetiske fejl? Vi har vist endnu ikke fået at vide hvad fejlen var, da ingen af os øjensynligt kan få øje på fejlen.

netkombi:
Jeg må tage diplomatkasketten på og snakke med dem.

Det er nok en meget god idé. Hvis man ikke sidder med en meget konkret aftale om hvad der skal laves. Men efter min mening burde de som professionelle udviklere have rådgivet om denne problematik noget før.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:23

Pointen er vel at FF og IE repræsentere langt størstedelen af de besøgende og vises det korrekt i de 2 browsere vises det korrekt i de fleste andre også.

Så det er vel rimeligt nok at siden vises korrekt i såvel IE som FF.

Side 3 ud af 7 (66 indlæg)