Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Understøtning af Firefox. Råd ønskes.

Side 2 ud af 7 (66 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser ingen fejl (Firefox 2.0.0.7).

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 22:33

Heller ingen fejl her Firefox 2.0.0.9 på Mac.

Men jo - du kan godt kræve, at en side virker i Firefox. Alt andet er useriøst. På mine danske sider bruger ca. 15% Firefox og tallet er stigende, så det er en rimelig stor skare, du afviser, hvis du ikke kan modtage Firefox-kunder.

Molvins

Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 23:59

mcsolutions:
et er INTET der kan forsvare at udvikle noget som udelukkende virker på Internet Explorer udover inkompetence

Så skal hesten vist klappes, inden der går religion ind i valgkampen. Vi ved stadigvæk ikke hvad fejlen er. Eller jeg kan i hvert fald ikke få øje på en fejl. Big Smile

Fra Søborg
Tilmeldt 31. Dec 05
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 00:05

Det bedste, efter min mening, er at forlange at XHML standarden bliver overholdt. Det er nok den mest implementerer på tværs af de enkelte browsere, yderlige har det den store fordel at du kan teste leverancen via xhtml validatoren (http://validator.w3.org/). Hvis du siger at den skal understøtten den og den browser, bliver nogen udelukket og selv inden for den samme browser er der forskelligheder i forhold til versionerne.

Man skal understøtte standarder, ikke browser...

Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 00:11

Molvins:
du kan godt kræve, at en side virker i Firefox. Alt andet er useriøst.

Det ville naturligvis være et problem hvis 1+1 gik hen og blev 3 i Firefox.

Molvins:
På mine danske sider bruger ca. 15% Firefox og tallet er stigende, så det er en rimelig stor skare, du afviser, hvis du ikke kan modtage Firefox-kunder

Og det ville naturligvis være et problem hvis det går ud over kundens mulighed for at købe. De tal jeg kender til er sådan ca. 10-15 % Firefox, 5 % andre browsere og resten Internet Explorer. Så det ville være tåbeligt ikke at satse på visning i IE først og fremmest. Og dernæst koncentrere sig om de resterende 15-20 % af kunderne.

Det eneste kunder bør kunne gøre krav på, efter min mening. Er at kildekoden overholder de givne standarder. At tvinge en udvikler til at bruge timevis på at få tingene til at se ens ud i IE, Firefox, Opera, Safari, Camino eller hvad de nu hedder alle sammen, er fuldstændig utopi. Det er og bør være browser producentens problem; ikke web-udviklerens. Generelt set da jeg ikke ved om koden er i orden for den omtalte side.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 00:40

Kjaerbo:

Det er og bør være browser producentens problem; ikke web-udviklerens. Generelt set da jeg ikke ved om koden er i orden for den omtalte side.

Jeg må erklære mig enig med mcsolutions - det SKAL virke i Firefox. Og det handler ikke om religion, men om at udviklerne tager arbejdet seriøst. - og så er det altså heller ikke sværere at få det til at virke.

Der er sat nogle standarder for funktioner i html, xhtml og css, disse standarder overholder Firefox stort set korrekt, mens MS insisterer på at lave deres egne fortolkninger (primært for IE6). Så er de lavet korrekt, vises det korrekt i Firefox. Men det kan være nødvendigt at lave et par tilpasninger for at få det til at se lige sådan ud i IE6.

Mht. applikationer er sagen nok lidt anderledes, men det vist heller ikke det diskussionen går på her.

Og der ER altså en fejl, ikke noget med æstetik her.En tabel fortsætter ned under sidefoden og bliver overskrevet af en anden tabel. Det er ikke i orden.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:05

Kjaerbo: Mind mig om aldrig at hyre dig :)

hvis jeg beder dig om at levere så det ser ens ud i alle browsere er det det du leverer. punktum!

Ellers står der de første 10 andre klar til at levere det som jeg ber om istedet, det er i sidste ende mig der bestemmer om jeg vil betale for det :) 

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 01:28

Det er jo et evigt tilbagevendende problem og vi kan da godt brokke os over at microsoft ikke overholder standard osv. osv. men det ændre jo ikke på at vores sider meget nemt kommer til at se forskellige ud i de forskellige browsere.

Hvorvidt man skal tage hensyn til det eller ej tja det må jo være op til den enkelte. Jeg må med skam indrømme at som tingene er lige nu så går det galt for min webshop i Firefox, men den er ny og jeg har ikke tid nu til at løse det.

Statistikkerne for min webshop viser i runde tal at brugerne fordeler sig med 91% IE, 5% Firefox og diverse andre 4%. Jeg har så været nødt til at kigge på det meget nøgtent og regne på hvad det ville koste mig lige nu og her at ordne det og hvad jeg regner med at tabe på det (sjovt nok ser det ikke ud til at genere firefox brugerne da de procentvis køber lige så meget som IE brugerne, lige nu i hvertfald) Så det er vel svært at svare entydigt på spørgsmålet.

Hvis jeg så tager min "webdesignerkasket" på så kan du godt forlange det hvis du køber en side hos mig. Men det vil højst sansyneligt betyde at jeg skal bruge ekstra tid til at teste og fejlrette, selv om jeg overholder alle standarder, og der er kun et sted jeg kan hente lønnen for de ekstra timer. Så om man vil forlange det som kunde må jo være op til den enkelte

Hvis du har købt siden og de ikke har gjort opmærksom på de fra starten så vil jeg mene du med rimelighed kan forlange det bliver ordnet.

Jeg ser desværre mange der får lavet ellers fine sider men har fået det lavet af folk der glemmer at ikke alle har en stor skærm, kører med IE eller 32 bit farver altsammen noget der kommer til at betyde noget for det endelige resultat.

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 02:21

Det ser jo _aldrig_ ens ud i FF og IE.

Noget så simpelt som fonts er jo grimme og næsten ulæselige i FF set i forhold til IE.

Desuden så giver jeg ikke meget for at man overholder standarderne 100% hvis resultatet bliver at 91-95% af ens besøgende ikke får den samme positive oplevelse ud af et besøg som de ellers kunne have fået - IE. skal snydes på nogle områder og det kan godt kræve at man tweaker lidt på standarderne.

Derudover er der da delelementer af standarderne som er fjollede - f.eks at alle break rows skal afsluttes <br /> eller at der skal alt på alle images, man kan vel godt spørge sig selv om hvor relevant det er at et eller andet stykke baggrunds eller kant grafik skal kunne aflæses via alt beskrivelsen.

Når alt kommer til alt handler det om at brugerne skal se det rigtigt, ikke om standarden nødvendigvis er overholdt 100% eller om man sværger til IE eller FF.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 08:08

Må give MCsolutions fuldstændig ret.
Hvis man som 'professionel' udlevere noget der ikke vises ens i IE, FF. vil også mene man skal have Safari med. men det er jo bare mig.
Så kan man godt sætte sig ned og finde et andet erhverv. det er jo simpelt nok ikke acceptabelt at man levere noget som ikke er ens.

Ja det kan godt være IE er begyndt at bruge sådan noget klamt ClearType shit. men stadig skal det ikke ændre på layoutet.

Ronnikc - Det skal ikke den store kompentente udvikler til at skifte til XHTML standarder uden at stille spørgsmål ved hvorfor diverse ting skal afsluttes.

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Side 2 ud af 7 (66 indlæg)