Det er jo et evigt tilbagevendende problem og vi kan da godt brokke os over at microsoft ikke overholder standard osv. osv. men det ændre jo ikke på at vores sider meget nemt kommer til at se forskellige ud i de forskellige browsere.
Hvorvidt man skal tage hensyn til det eller ej tja det må jo være op til den enkelte. Jeg må med skam indrømme at som tingene er lige nu så går det galt for min webshop i Firefox, men den er ny og jeg har ikke tid nu til at løse det.
Statistikkerne for min webshop viser i runde tal at brugerne fordeler sig med 91% IE, 5% Firefox og diverse andre 4%. Jeg har så været nødt til at kigge på det meget nøgtent og regne på hvad det ville koste mig lige nu og her at ordne det og hvad jeg regner med at tabe på det (sjovt nok ser det ikke ud til at genere firefox brugerne da de procentvis køber lige så meget som IE brugerne, lige nu i hvertfald) Så det er vel svært at svare entydigt på spørgsmålet.
Hvis jeg så tager min "webdesignerkasket" på så kan du godt forlange det hvis du køber en side hos mig. Men det vil højst sansyneligt betyde at jeg skal bruge ekstra tid til at teste og fejlrette, selv om jeg overholder alle standarder, og der er kun et sted jeg kan hente lønnen for de ekstra timer. Så om man vil forlange det som kunde må jo være op til den enkelte
Hvis du har købt siden og de ikke har gjort opmærksom på de fra starten så vil jeg mene du med rimelighed kan forlange det bliver ordnet.
Jeg ser desværre mange der får lavet ellers fine sider men har fået det lavet af folk der glemmer at ikke alle har en stor skærm, kører med IE eller 32 bit farver altsammen noget der kommer til at betyde noget for det endelige resultat.