Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undlade opkrævning af moms når oms < 50.000?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Mar 14
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan læse mig frem til, at såfremt man har en omsætning på under 50.000 kr hvert år, så behøves man ikke at momsregistrere sig.

det betyder vel så også, at man ikke behøves at opkræve moms af ens ydelser overfor kunderne og dermed kan beholde hele kagen selv?

vil det altid være en fordel ikke at momsregistrere sig med en omsætning under 50.000? (Skal siges at jeg primært tænker på en rådgivende virksomhed, hvor der således ikke vil være de store marginale omkostninger Per kunde)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:19

Maton:

Jeg kan læse mig frem til, at såfremt man har en omsætning på under 50.000 kr hvert år, så behøves man ikke at momsregistrere sig.

det betyder vel så også, at man ikke behøves at opkræve moms af ens ydelser overfor kunderne og dermed kan beholde hele kagen selv?

ikke alene ikke behøves men ikke må - og heller må trække moms fra ens køb. Der skal dog registreres når man forvente at komme over 50.000 kr i oms på 12 mdr periode, ellers kan man få moms og bod for alt inden man registrerede  som I http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

Maton:
vil det altid være en fordel ikke at momsregistrere sig med en omsætning under 50.000? (Skal siges at jeg primært tænker på en rådgivende virksomhed, hvor der således ikke vil være de store marginale omkostninger Per kunde)
Nej - hvis man sælger til andre momsregistrerede B2B så kan man lige så godt momsregistrere fra starten - for så kan man jo trække moms fra ens indkøb - og dem man sælger til trækker jo bare momsen fra

Husk at moms uanset hvad ikke er en del af dit driftsregnskab - men kun en status post  se lidt begynderstof http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 22:46

John, et frækt tillægsspørgsmål.

Lad os antage at jeg sælger is.

Jeg opretter IVS1 og sælger is for 16kroner stykket ex. moms. Jeg holder omsætningen under 50k for at holde min pris til slutbrugeren på 16DKK

Så opretter jeg IVS2 og gør det samme, holder igen omsætning under 50k.

Er det ok eller kommer de efter mig? Min pointe er, at hvis nu produktet er meget prisfølsomt, og dine pris (uden moms) er 20% under dine konkurrenters, så har man en fordel ved at oprette mange APS eller IVS'er?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:36

jeg ved det helt ærligt ikke - lad os håbe en som Whisky eller andre byder ind men jeg tror som godt man kunne ha 10 IVS under 50.000 kr i oms - men om man så kunne ha dem under fælles holding f.eks. ANER jeg ikke

Jeg ville tro momsregistrering så var per selskab - men selv da tror jeg ikke det betaler sig - stiftelse - Arbejdsskadeforsikring  - erhvervskonto til hvert lille selskab - regnskaber/årsrapport - daglig administration - og jeg skal gi dig - alt koster - og man kan jo ikke holde prisen ned med 20% for man har vel indkøb af is og andet til formålet med moms - så det er jo kun på avancen man sparer og lad os sige den er dobbelt op så salg for max 49000 kr giver avance på 24.500 som sparer små 5000 på prisen for alle de is. De 5000 kr får hurtigt ben at gå på i samlede udgifter for at drive et selskab 

sjov tanke med nok ikke realistisk - om end måske lovligt  Lad os se om der er en der mener andet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 07:31

Du sparer jo ikke momsen på din indkøbepris - tværtimod, du kan ikke fratrække/modregne den.

Så forskellen vil blive meget lille.

Samtidig - hvis du nu solgte videre til erhverv, ville de ikke kunne fradrage momsen, og dermed kunne "den momsreg." sætte højere pris.

Så som jeg ser det samlet; dårlig ide.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)