Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Nej tak til nyhedsbrev" - Er dette disse mails lovlige?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Svendborg
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 313
Fra  Rockz Jewelry Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg sidder lige i en situation, hvor jeg er blevet lidt i tvivl omkring reglerne, og derfor vil jeg gerne bede om lidt vejledning fra jer. 

Hvis du takker nej til at modtage nyhedsbrev fra eksempelvis en webshop, er det så lovligt at sende en mail til kunden x dage efter købet, og eksempelvis spørge til kundens oplevelse og linke til trustpilot, i håb om at kunden gerne vil efterlade 5 stjerner og en kommentar? 

Dette er jo ikke et nyhedsbrev, men stadigvæk en mail. Bliver det betragtet som spam

Jeg ser frem til at høre fra jer,

mvh Gustav

Vil du hæve konverteringen på din webshop? Jeg opsætter Facebook remarketing kampagner til nogle af Danmarks skarpeste priser! Send mig en besked og få et godt tilbud.

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Lovligt eller ej - det er praktisk talt risikofrit at spamme i Danmark, hvis du kun lige akkurat overtræder loven og ikke er en meget stor spiller.

Til gengæld ville jeg personligt holde op med at handle i Netto, hvis medarbejderne begyndte at ringe på min dør for at spørge, om jeg var tilfreds med mælken og brødet.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 07:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo i hvert fald hvad F.eks Trustpilot gør hver eneste dag.

Jeg vil mene det er en gråzone...

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Gustav Gade:
Dette er jo ikke et nyhedsbrev, men stadigvæk en mail. Bliver det betragtet som spam? 

Du skal lige starte med en forståelse af hvad SPAM er, hvis vi snakker lovgivning. - Generelt bliver SPAM brugt om 'al uønsket mail' - Men i følge lovgivningen er det ikke spam. - Her er spam 'Elektronisk henvendelse (ikke kun email) med salg eller branding for øje).

Derfor... - I den mail du modtager nogle dage efter købet. Hvis ikke der er reklame for produkter, og der ikke laves forsøg på branding over for dig (hvilket jo nok ikek er tilfældet, du ER jo kunde allerede) - så er det faktisk IKKE SPAM. Og dermed er udsendelsen af mailen lovlig.

Der er et helt langt sæt regler omkring SPAM, der er noget med, at de man vist nok må sende tilbud om lignende produkter (der ligner det kunden allerede HAR købt) - Men det har jeg ikke nær læst.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)