Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisfejl!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 23. May 12
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Har virkelig hurtig brug for hjælp kære Aminoer!

Ja jeg igår arbejdede på at få Euro priser på min webshop gik der kluder i priserne.

Derfor ændre jeg hurtig priserne igen. Men så skete der en fejl- nemlig at Euro prisen kom på tilbudsprisen så den kostede 33,08 kr istedet for 248!

Selvom jeg med det samme skrev en mail og tilbagebetalt pengene og beklaget. Men insistere at have produkterne.

HJÆLP 

Mange tak

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 00:16

Som udgangpunkt er prisen på en webshop bindende lige så snart kunden har betalt.

Beløbets størrelse taget i betragtning vil jeg anbefale dig at som minimum at sælge varen til de 33 kr. til kunden, så du slipper for dårlig omtale og en eventuel forbrugerklage + en dårlig anmeldelse på trustpilot.

Hvis jeg havde lavet samme fejl og sendt de 33 kr. retur, ville jeg sende varen gratis sammen med en undskyldning til kunden. 

Lidt læsestof: http://www.computerworld.dk/art/215586/danske-webshops-laver-nytteloese-juridiske-krumspring-for-at-undgaa-chokpriser 

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 01:30

Er enig med karsten, i det lange løb er det ikke værd at tage en sådan risici i forhold til de komplikationer det kan medføre. Skriv en pæn mail til kunden hvor du fortæller at du har tænkt dig om og det selvfølgelig er din fejl. Så må du tage en levermad i stedet for din næste bøf. Smil af situationen og så op på hesten igen :)

Det er altid en god ide at launche ændringer i et testmiljø inden man smider dem live. Det er bare en lille brøler som du sikkert ikke glemmer at kigge efter en anden gang.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Karsten Hansen:
Som udgangpunkt er prisen på en webshop bindende lige så snart kunden har betalt.

Dette betyder jo at der er og findes undtagelser eller ? 

Mig bekendt så skal en vare sælges til den pris, som varen udbydes til MED MINDRE køber er i ond tro 

Men holder med dig i at denne lille forskel på kr. 200 ikke er værd at få negativ omtale på .... og retsligt havde det heller ikke holdt  efter min tanke.

Serie

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 02:05

Serie:
Dette betyder jo at der er og findes undtagelser eller ? 

Det er korrekt. I sager hvor prisfejlen er så stor, at det åbentlyst for enhver at der er tale om en fejl, vil kunden ikke få medhold i en klagesag.

Men da der i dette tilfælde er skiltet med en tilbudpris og prisforskelligen fra normalprisen ikke er større, er det meget svært at argumentere for at kunden er i ond tro.

Et eksempel hvor butikken har fået medhold:

http://www.forbrug.dk/Afgoerelser/barnevogne-cykler-knallerter-sports-og-fritidsudstyr/klapvogn-prisfejl-online-shop 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)