Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spam på bloggen

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en meget lang tålmodighed, men jeg vil da gerne lige at du skriver under her med dit blod *fremviser et gulnet dokument med snørklede bodstaver og flammer i kanterne* - bare sådan for en ordens skyld - så jeg ved i laver det....

Devil

Mette

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 11:32

Må jeg bruge en af programmørernes blod? Angel

~
Anja

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 12:56

Et hint til jeres programmør, som I kan bede ham prøve at implementere - det er let og tager meget kortere tid end en captcha-løsning, som I planlægger, så hvis det ikke virker, har I ikke spildt for mange timer.

Indsæt et ekstra formfelt i kommentar-formen, og skjul det med CSS (stylesheetet, ikke inline), så en normal bruger ikke vil se det. Kontrollér derefter på serversiden, om formfeltet er udfyldt, når der submittes. Langt de fleste spam-kommentarer laves af "robotter", der læser HTML'en, finder alle formfelter og indtaster tilfældige data heri. De vil se det skjulte form-felt og udfylde det, så kontrollen vil fange kommentaren. 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 13:24

David Mc Nally:

Et hint til jeres programmør, som I kan bede ham prøve at implementere - det er let og tager meget kortere tid end en captcha-løsning, som I planlægger, så hvis det ikke virker, har I ikke spildt for mange timer.

Indsæt et ekstra formfelt i kommentar-formen, og skjul det med CSS (stylesheetet, ikke inline), så en normal bruger ikke vil se det. Kontrollér derefter på serversiden, om formfeltet er udfyldt, når der submittes. Langt de fleste spam-kommentarer laves af "robotter", der læser HTML'en, finder alle formfelter og indtaster tilfældige data heri. De vil se det skjulte form-felt og udfylde det, så kontrollen vil fange kommentaren. 

Genialt råd - og bedst af alt det forstyrrer ikke brugeren med alle mulige underlige regnestykker, ulæseligt tekst mm.
Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 14:33

David Mc Nally:

Langt de fleste spam-kommentarer laves af "robotter", der læser HTML'en, finder alle formfelter og indtaster tilfældige data heri. De vil se det skjulte form-felt og udfylde det, så kontrollen vil fange kommentaren. 

Hmm, jeg troede det smarte ved en captcha-løsning netop var at robotterne ikke kunne læse/udfylde den kode... Så er den jo temmelig ligegyldig. Tippet er givet videre! Tak. Smile

~
Anja

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 14:34

Martin Tygsen:

Genialt råd - og bedst af alt det forstyrrer ikke brugeren med alle mulige underlige regnestykker, ulæseligt tekst mm.

Det vil vi også helst undgå, så vi er glade for gode råd. Smile

~
Anja

Fra Moskva
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:39

David Mc Nally:

Captcha løsningen kører nu og var heldigvis nem at smide på, men kan bedre lige din model. Tror vi giver den et forsøg :) Tak!

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 10:22

smart - og ca. 1000 gange mere brugervenligt end captcha - tak for rådet :)

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 09:58

Nøj, jeg glæder mig til det bliver implementeret - jeg slette mellem 20 og 50 spamindlægs hver dag på den blog...og jeg kan åbenbart ikke lukke for kommentarer - den funktion gør hverken fra eller til...

God arbejdslyst :)

Mette

Fra Moskva
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:19

Øh, det er allerede implementeret? Det er kun brugere, som er logget ind, der kan skrive kommentarer uden at indtaste captcha koden, så hvis du evt kan lade noget af det stå, så kan jeg slette de brugere der gør det.

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)