Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan henvender jeg mig til B2B-markedet?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg kopirer lige fra et andet indlæg - følte overskriften her var mere sigende!

Jeg står pt. og er ved at lancere en ny virksomhed ved siden af en anden virksomhed - altså en udvidelse af den førværende virksomhed. Denne virksomhed skal primært bygge på skræddersyede IT-løsninger til erhvervslivet (henvende sig til B2B-markedet). De primære markedsførings segmenter er små/mellem store virksomheder som evt beskæftiger sig med håndværk, faglært arbejde, bilsalg og sådan... Håber i forstår hvilke virksomheder jeg primært mener. 

Hvad kan vi tilbyde, samt hvad referencer har vi vi kan gøre gavn af i markedsføringen?
Har været 10 år i branchen, jysk håndværk, vi har mange referencer - dog har vi ingen certificeringer, vi mener at man godt kan være faglig dygtig uden at besidde disse microsoft og Cisco certificeringer.  Vi skal desuden have skaffet os en pæn og præsentabel hjemmeside, der kan hjælpe med til at gøre det nemt for kunden, at se at vi er et seriøst firma. Vi kan tilbyde løsninger indenfor:
PC og notebook salg - Vi er forhandler af de danske kvalitetsmærker ADesk og ABook.
Server salg - Vi er forhandler af det danske kvalitetsmærke AServer og Synology NAS server.
Salg af software fra Microsoft.
Reparation af alt EDB hardware - Vi har eget værksted.
ADSL forbindelser, 3G og trådløst netværk.
Web og e-mail hotel.
Hosted Exchange produkter.
Microsoft Dynamics C5 løsninger.
Mammut Stellar Business økonomisystemer.
Virus og spam filter.
Web baseret backup løsninger.
Remote opkobling på egen PC/Server. 

Jeg sidder tilbage med nogle spørgsmål om hvordan man bedst muligt så kan markedsføre sig. Vi vil gerne lægge vægt på lokalsamfundet her i Struer, Holstebro, Herning, Lemvig og omegn. Vi har også udover disse også tænkt på muligheden for at se på start-ups især i Businesspark Struer samt Nupark der ligger i Holstebro, men er i tvivl om, hvorvidt de har deres egen IT afdeling til at sørge for dem. 

Indtil videre har vi skrevet følgende på listen:
SEO/Linkbuilding
Opsøgende salg til kunderne
Lokalaviserne + des lige
Amino 
Samt at vi er nød til at differentiere os.

Hvordan ville i markedsføre jer, og hvorfor ville i gøre sådan? Hvordan ville i som IT-virksomhed differentiere sig, og blive anderledes end de andre? Synes det er lidt svagt at bygge på, at man er jyde og derfor kan gøre alt bedre ;)! Desuden håber jeg i kan svare på de spørgsmål der lå førhen i indlægget også!

Ser frem til nogle svar
Hilsen 
Mads Grønning 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads:

Indtil videre har vi skrevet følgende på listen:
SEO/Linkbuilding
Opsøgende salg til kunderne
Lokalaviserne + des lige
Amino

Det lyder som I allerede har et udmærket marketingmix, såfremt i kan holde optimal fokus på disse punkter. Jeg mener også I bør overveje at opsøge diverse netværks møder, især da i henvender jer på lokaltplan. Nu er mit kendskab til det specifikke lokalmøder begrænset, men jeg tænker der må være nogle spændende erhvervskredse :-) 

Såfremt du vil have et tilbud på en skarp hjemmeside, så ved du nu hvor du er velkommen til at henvende dig -v-

Held og lykke med projektet! 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)