Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det her realistisk?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Dec 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Min kæreste er en knaldgod håndværker, han kan næsten det hele og elsker det. Han har i flere år gået og drømt om at kunne starte op som selvstændig, men ingen af os ved endnu så meget om den slags, men vi går selvfølgelig i gang med at nærlæse emnet.

Han er i job, hvor han sejler to måneder og er hjemme to måneder med utrolig lav løn gennem hele forløbet, men der er dog lige til de vigtigste ting. Det gør så også, at han ikke har skrabet en formue sammen, hvilket måske er en kæmpe ulemper? I og med at han har en fast indtægt, så går vi og tænker på, om det er muligt at starte op som selvstædig stille og roligt i de måneder, han er her i landet? Og hvis miraklet skulle ske og det hele kører, er han villig til at stoppe med at starte helt.

Vi har en stor omgangskreds, så det vil ikke være helt så svært at finde nogen, som har brug for hans hjælp - og han har et meget godt ry indenfor branchen. Skal vi simpelthen bare gå i gang med at finde småjobs rundt omkring i første omgang og så se, hvad det fører med sig? Jeg tænker også, at vi må reklamere her og der. HVIS det er det rigtige, hvordan gør vi så mht skat og moms, når vi ikke har et Cvr-nummer? For jeg tænker, at det er der ikke brug for i starten, men det er måske dumt?

Han er som sagt en virkelig god håndværker og brænder for den slags, så det må simpelthen kunne lade sig gøre på en eller anden måde. Vi skal vel bare lige finde ud af, hvordan vi begynder.... Har man evner, er det bare med at bruge dem.

På forhånd tak for hjælpen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:19

Hvis ikke hans arbejde nægter ham at starte op så er det bare at komme igang

Han må starte med noget der ikke kræver penge = kan laves med det værktøj han har - service - haver, sne, små reparationer eller større - afhængigt af, om han er uddannet håndværker

Han må enten bare stifte personlig virksomhed = totalt gratis og ingen dyre krav (er tilkommet lidt med 400 kr til barsel tror jeg) men så må han sikre sig, at kunden ikke kan stille krav om erstatninger. Det kan man gøre i en lille kontrakt for arbejdets udførelse. Det andet alternativ er at stifte selskab, som har noget større omkostninger, og hvor banken givet også kræver personlig garanti - men hvor kundernes krav ikke er personlige

Se lidt om valget http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

og se lidt her om hvor let det er at stifte personlig virksomhed. Vær opmærksom på, at der trods alt skal føres regnskabhttp://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/start-af-virksomhed-skal-jeg.html 

Det skal der også i den helt lille for for virksomhed PMV - hvor man ikke må kunne forvente at omsætte over 50 000 kr på en 12 mdr periode. Der slipper man dog for moms delen af regnskabet, og det kunne sagtens være der din kæreste skal starte ud http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/pmv-personlig-ejet-mindre-virksomhed.html 

God vind med det - og Godt Nytår

John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:22

Som jeg ser situationen og løsningen er opbygning step by step.

En i min bekendtskabskreds havde et turistburea, som han solgte og begyndte at opkøbe sommerhuse på tvangsaktioner, som han renoverede og solgte.

Så kom krisen og det blev svært at sælge sommerhus med god fortjenste m.v.

Det skal siges at han ikke er uddannet håndværker - men har interessen og er allround dygtig og idag lever han rigtigt godt af den type virksomhed.

Det han så gjorde og det som jeg vil foreslå JER, at få lavet nogle tusinde ( måske 10.000) flyers . 10.000  A6 med 2-sidet tryk koster kr. 1.300ex. moms og er det en A5 flyer koster det kr. 2.200 ex. moms.

Her tilbyder han så alt forefaldende havearbejde / ude arbejde, og indedørs arbejde, såsom maling og små reparationer og andre mindre opgaver.

Det er vigtigt at der skrives eksempler ned på typer af arbejde, da folk ikke skal ud i gætværk, men vigtigt at skabe behovet hos "kunden"

Eftersom han kun er hjemme i 2 måneder, kan det være et problem, at gå i gang med de lidt større projekter, med mindre at han finder en partner som kan overtage / fortsætte -  men dette kan jo komme senere. Som nævnt step by step.

Flyerne deler i så periodevis ud i villaområder og det er helt OK at samme villaer får flyers igen og igen.

Har i venner, familie som af og til går ture -  så stik dem en stak foldere, som de kan dele ud af....

Prismæssigt på udførelse af arbejder , skal nok være et et stykke under markedspris og måske være varierende afhængig af sværhedsgrad.

10.000 flyers bliver hurtigt brugt - men dog en start.

En ekstra mulighed er at lave specielle flyers, til brug for de villaer, hvor der tydeligt udfra kan ses at der er brug for, havehjælp, hækkeklip , stakitreperationer, maling, flisereperationer, osv.

Og ja... få et CVR inden i går gang 

Det var lidt herfra

Serie

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)