Det bedste der er sket for mig og mit selskab, er ironisk nok at jeg er trådt ud af mit selskab. Jeg har igennem en del år drevet både EasyFlow og CloudSprout, sammen med to partnere. Men igennem længere tid, er vi bare groet fra hinanden både hvad angår indsats, ambition og faglig udvikling.
Vi kom ikke rigtigt nogle vegne, selvom vi hver måned har kunne udbetale en middelmådig løn, var der ikke rum til at vokse eller opnå et nævneværdigt overskud. Det eneste der rigtigt skete var at vi fik opbygget et software aktiv, men da vi aldrig rigtigt har kunne kapitaliserer på det, så var det ikke nok til at vi kunne fortsætte af samme vej.
Derfor valgte vi, at jeg trådte ud af firmaet, fik software aktivet og CloudSprout, mens de andre fik konsulent forretningen. Jeg endte med at måtte betale for at få lov at træde ud.
Det var en svær tid for mig, selvom jeg på det rationelle plan godt vidste det var det eneste rigtige at gøre, så var følelsen af at stå med den hele alene var angst provokerende. Selvom vores partnerskab bar præg af vi alle tre var Civilingeniører med IT som speciale, så var der alligevel en masse som var uddelegeret, alt det skulle jeg stå med det hele selv.
Men det er gået fantastisk, ved at lave hosting, webprojekter og konsulent, er bruttoomsætningen oppe på omkring 1,3-1,4 million, for første halve år. hvilket jeg selv er super stolt over. Men det har også været hårdt, der har på intet tidspunkt været timer nok i døgnet.
Man skulle tro, at det var omvæltninger for et år, men jeg har fået et jobtilbud som simpelthen ikke kunne sige nej til, så d. 10 december blev jeg fuldtidsansat som udviklingschef, i den fedeste virksomhed som jeg har samarbejdet med, virksomheden emmer af succes, og er uden lige det sjovest og mest udfordrende sted jeg har prøvet at arbejde. Troede at jeg altid skulle være selvstændigt, men nu syntes jeg at det er fantastisk at være med på en mission, hvor det ikke er mig der er kaptajnen.