Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kan lave en webshop??

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Hammel
Tilmeldt 15. Dec 14
Indlæg ialt: 62
Fra  www.snobberiet.com Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Af frygt for at lyde rigtig dum, kaster jeg mig ud i det alligevel...;) Jeg skal starte en webshop, men som mange andre, syntes jeg det er en jungle at finde rundt i, når man som jeg ikke har en dyt forstand på det....  Hvem kan forklare mig hvad man betaler for, når man får en prof til at lave en webshop? Det koster selvfølgelig penge at få den designet/ oprettet........og hvad ellers? Ved godt der sikkert findes 1000 forskellige svar, men vil meget gerne prøve at blive klogere på dette område.

Siden skal hedde . com, mon også det gør en forskel?....den skal ku læses på dansk og engelsk, altså have en oversætter-funktion, og betalingssystemet skal ku bruges i udlandet....

Og nu aner jeg ikke hvor meget mere info der er behov for, for at ku gi en svar, men spørg mig, så skal jeg svare...Big Smile

Vh Louise

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Sep 14
Indlæg ialt: 59
Fra  First Media Webbureau Skrevet kl. 21:32

Hej Louise

Det er nemlig en jungle at finde rundt i.
Den allerbedste måde du kan komme videre med dit projekt, er ved at skrive så meget information ned om din webshop som muligt. Når du har lavet en kravspecifikation, så prøv at send den til et par forskellige webbureauer og hør hvad de kan tilbyde. Tag eventuelt et møde med et af dem og hør hvilke idéer de har at tilføje.

Hvad får man ud af at betale en professionel til at lave webshoppen? Du kan passende spørge dig selv, hvad du vil få ud af at få en professionel til at bygge dit nye badeværelse.. Du får med stor sandsynlighed en bedre løsning end hvis du selv går i gang.

Du kan passende bruge det lidt kliché-agtige eksempel i branchen og sige at hvis du skal købe en bil, hvilken vil du så vælge?
En Toyota Corolla, en VW eller en Jaguar?
Det kommer an på dine behov.

Al held og lykke med jagten og forsat god aften.

Mvh
Anders

Tilmeldt 17. Sep 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:19

Hej Louise.

Der er ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar.

Overordnet set, har du to muligheder m.h.t. din webshop: du kan bygge den selv, eller du kan lade en professionel gøre det. Sammenligningen med badeværelset er ok - du kan nok lære at sætte fliser op osv. - men det tager nok x-antal timer, som du  måske kunne bruge bedre et andet sted.

Det du får - eller det du bør få, når du bruger en professionel, er en køreklar shop, hvor din leverandør har sat alting op, dvs. det grafiske, det tekniske, og lavpraktiske ting som betalings- og leveringsbetingelser.

Hvis vi vælger at sige at du får en professionel til at lave den, har du igen to valg: et kommercielt system, eller open source. Det kommercielle system tilbyder typisk at varetage alt omkring hosting, opdateringer m.m., til gengæld for højere driftsomkostninger. Det samme setup finder du også i open source, men typisk er driftsomkostningerne lavere i open source verdenen. Det du skal være opmærksom på, er eks. hvad support koster, både i forhold til almindelig drift, men også i forhold til tekniske udvidelser.

Hvis vi antager at du går efter open source, findes der forskellige løsninger, eks. Magento, Shopify, WooCommerce og en lang række andre. Det væsentlige her, er at finde et system som giver dig muligheder på sigt. Du har behov lige her og nu, og du får andre behov når du har tjent din første million eller to. Så find et system som kan udvides i takt med at din forretning vokser.

Så Anders har helt ret, når han siger kravsspecifikation. Find ud af hvad du ikke kan leve uden, det kan eks. være en ønskeseddel, det kan i særdeleshed være konfigurerbare produkter, og det kan være specielle fragt-/leveringsbetingelser. Skriv en liste, og læg den evt. herinde på Freelancer, så vil du blive overvældet af tilbud. Ved at skrive en specifikation, får du sammenlignelige tilbud.

Helt konkret i forhold til det du skriver: sørg for at din shop bliver responsiv, så den virker på små skærme også. Der findes, i open source verdenen, rigtig mange gode skabeloner som kan tilpasses dine behov for relativt små penge. Du skriver at det skal være en .com shop, og noget med oversættelsesfunktionalitet. Hvis du googler "Grossen Friis" og "international SEO", får du et indlæg omkring hvad der er smart i forhold til domænenavne. Som jeg husker det, anbefaler han at du opretter shop.com og shop.dk, hvis du vil eks. til det engelsktalende og det danske marked. Så din shop skal også kunne håndtere flere domænenavne, ihvertfald hvis du vægter Adwords kampagner, der er noget med at det bliver sværere, hvis du ikke gør det korrekt fra starten.

Udover ovenstående er der rigtig mange andre småting som er relevante at tænke ind fra starten, så tænk dig godt om, skriv ned hvad du vil have nu, og på sigt, og spørg så omverdenen, eks. på Freelancer, hvordan de kan hjælpe dig videre.

Har du spørgsmål, er du selvfølgelig velkommen.

Mvh

Lars

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 08:15

Louise S:
Jeg skal starte en webshop, men som mange andre, syntes jeg det er en jungle at finde rundt i, når man som jeg ikke har en dyt forstand på det

Er det din første webshop ?

Gør du det af lyst/passion, eller har du lavet nogle forretnings orienterede (objektive) markedsanalyser ?

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 10:09

Hej Louise! Velkommen til Amino :-) 

Som de andre i tråden er inde på, er det en jungle at finde rundt i, så det er derfor rigtig fornuftigt at du spørger til råds. 

Såfremt du ønsker en multisprogsfunktion, bliver det allerede der en smule teknisk, hvilket i min optik stiller dig overfor to muligheder, med mindre du har kendskab til webudvikling? Eller en stor mængde tid at lære det i selvfølgelige.

Enten kan du vælge at købe en færdig standardløsning, hvorefter du vil blive opkrævet et månedligt gebyr/abonnement. Med denne type løsning ejer du typisk ikke alle rettigheder til din webshop, hvilket vil sige at du ikke har mulighed for at løsrive dig fra den pågældende leverandør efterfølgende. Det gode ved denne løsning er at du hurtigt kan komme igang, og at der typisk er taget højde for de fleste ting, såsom hosting, vedligeholdelse mm. Det negativ er at denne type løsning på sigt bliver en dyr fornøjelse, plus det faktum at du sjældent ejer alle rettigheder til “din“ shop.   

Den anden løsning er at du får en bureau til at udvikle en webshop til dit behov. Denne løsning vil typisk blive en større omkostning fra start, da du vil skulle op med et engangbeløb af større betydning, end tilfældet ville være ved løsning 1. Hvis du vælger denne løsning vil du typisk være indehaver af rettighederne, og selv kunne tage kontrollen over din webshop. Samtidig vil den samlede pris for webshoppen ikke løbe løbsk over en flere årig periode, da du i de fleste tilfælde ligger et engangsbeløb for selve webshoppen. 

Jeg håber at du blev lidt klogere, ellers er du altid velkommen til at smide mig en besked :-) 

Held og lykke!

Fra Hammel
Tilmeldt 15. Dec 14
Fra  www.snobberiet.com Skrevet kl. 14:06

Hej Simon

Tak for dit svar. Jeg kan/vil ikke selv lave siden, det må jeg betale mig fra. Af de  2 løsninger du nævner, hælder jeg umiddelbart mest til løsning 2, men er lidt nervøs for, hvor meget jeg selv skal vedligeholde, eller hvad der nu følger med ved drift af en webshop. Det er selvfølgelig praktisk selv at kunne lægge nye vare i biksen, ændre lidt priser osv. Men jeg har ikke en dyt forstand på disse ting, så er derfor i tvivl om, hvorvidt jeg selv kan styre siden. Er der support at hente, eller er løsning 1 bedre, når man som mig ikke er ret teknisk minded...;o) Vh Louise

Fra Hammel
Tilmeldt 15. Dec 14
Fra  www.snobberiet.com Skrevet kl. 14:08

Hejsa...det er af ren lyst....Og håber selvfølgelig på at shoppen vil være pengene værd i sidste ende...,o) Tror på mit produkt, hvilket vel er meget fornuftigt..;o)

Fra Hammel
Tilmeldt 15. Dec 14
Fra  www.snobberiet.com Skrevet kl. 14:13

Hej Anders, tak for svar....Der er ingen tvivl om at jeg IKKE selv skal lave siden, som du skriver, ville det være det samme som hvis jeg gik i gang med at lave nyt badeværelse, og det rækker mine evner ikke til...;o) Det jeg mener med, hvad der følger med er, hvor meget man selv skal styre siden, altså evt lægge nye billeder på af vare osv. Altså hvor meget man er overladt til sig selv, når siden er fiks og færdig...;o) Men go idé at lave en liste med krav siden skal ku leve op til, det må jeg får gjort. Vh Louise

Fra Hammel
Tilmeldt 15. Dec 14
Fra  www.snobberiet.com Skrevet kl. 14:23

Hej Lars....mange tak for dit svar, der er mange goé råd, jeg bestemt vil tænke over. Det er nemli alle de der små ting som fx, små skærme osv, jeg ALDRIG ville tænke over, hvis ikke et klogt hoved fortalte mig om det...;o) Og det er vigtigt for mig at det hele bliver gjort rigtigt fra start, så den bliver problemfri (hvis det kan lade sig gøre). Jeg vil helst have så lidt med den at gøre, ud over hvad mine evner rækker til teknisk, og det vil sige næsten ingenting..;) Men hvis det er forholdsvist nemt selv at lægge nye vare i shoppen, og andet småtteri, så vil jeg da gerne selv stå med det, men ellers må jeg betale mig fra alt det andet. Vh Louise

Tilmeldt 15. Dec 14
Indlæg ialt: 26
Fra  Mastomall A/S Skrevet kl. 14:40

Hej Louise,

Måske dette kan være noget for dig?

http://www.amino.dk/forums/t/244638.aspx

Vi er dog først ved at lancere, hvorfor der går en måned inden du er helt online. Men det er et gratis alternativ.

-Jesper

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)