Det er så der du begår en stor fejl, når en kunde siger "Jeg vil kun købe et træ hvis det er pyntet" så siger du, "Selvfølgelig kan vi pynte træet". Og hvis kunden ønsker et lilla træ med gule hjerter på kan i selvfølgelig også levere det, man siger som udgangspunkt ikke nej til en kunde. Du kan sige det bliver dyrt, og på den måde afvise men en direkte afvisning kan man ikke tillade sig.
Jeg finder det nu meget naturligt at henvise kunden til en anden leverandør, hvis kunden forespørger noget vi ikke kan levere.
Det virker noget mere seriøst end at prøve "lykken på kundens regning".
Jeg vil ihvertfald ikke til at sælge juletræer med lilla pynt for at være sikker på at holde kunden i butikken, så hellere sørge for at kunden får en god service og bliver henvist til en anden leverandør der kan løfte opgaven.
Jeg kan godt forstå din handelsskolelogik, men jeg syntes faktisk at det er mere reelt at sige det som det er, i stedet for at kaste en ågerpris over bordet, blot for at jage vedkommende væk.
Vi har en fantastisk god vare, den sælger vi både med glæde og stolthed. Så er der nogle der vil have årets juletræ leveret lige til døren, gør vi det selvfølgelig gerne.