Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

straffer google mange domæner på samme hotel ?

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kjaerbo:

Det er vist ikke helt korrekt. Du kan sagtens have flere domæner tilknyttet samme IP-adresse, en Delt-IP. Men du kan også have en IP-adresse tilknyttet kun ét domæne. I så fald taler vi om en dedikeret IP-adresse, og du vil eksempelvis kunne indtaste IP-adressen i browseren i stedet for domænet.

Hos eksempelvis Surftown kan du købe et privat og et erhvervs webhotel med mulighed for op til 20 domæner. Men du har kun mulighed for dedikeret IP-adresse (1 ip til 1 domæne) med erhvervsløsningen.

http://www.surftown.dk/default.aspx?docid=9e37ad49-b12d-4299-b541-0ed7579542d3#erhverv

Om Google straffer dit domæne for at dele IP-adresse med andre domæner ved jeg ikke noget om. Det håber jeg i hvert fald ikke.

Men vi er enige om at to forskellige domæner ikke kan have den samme IP-adresse samtidig?

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 27. Aug 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:13

Mikkel deMib Svendsen:

1) Der er forskel på straf og filltrering. Hvis man har en kaotisk webarkitektur straffes man ikke, men det kan påvirke filtreringen, så man ikke bliver så godt indekseret eller ranket som man burde.

Hej Mikkel,

Er du ikke enig i, at flere interlinkede domæner på samme ip kan udløse en penalty hos Google? Det behøver ikke nødvendigvis udløse en penalty, men det kan gøre det.

Dansk forum om søgemaskineoptimering - Få gratis svar på dine spørgsmål om SEO.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:22

> Er du ikke enig i, at flere interlinkede domæner på samme ip kan udløse en penalty hos Google?

Nej, det er helt forkert!

> Men vi er enige om at to forskellige domæner ikke kan have den samme IP-adresse samtidig?

Jo, det kan de sagtens. Det er faktisk det mest almindelige. De billigste udbydere af billige webhoteller placerer ofte flere hundrede eller tusinder af kunder - men hvert deres domæne, på samme webserver med samme delte IP.

Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 15:27

Mikael:
Men vi er enige om at to forskellige domæner ikke kan have den samme IP-adresse samtidig?

Nej, vi er vist ikke helt enige.

Eksempelvis deler wubi.dk og kesa.dk den samme IP-adresse p.t. (195.69.129.108).

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 15:29

Jamen så er jeg blevet klogere. Det vidste jeg ikke var muligt. Hvad er grunden så til at kineserne er begyndt at brokke sig over mangel på IP-adresser? Hvis man bare kan koble en masse sammen på den samme, så er der jo ingen problemer.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 27. Aug 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:33

Mikkel deMib Svendsen:

> Er du ikke enig i, at flere interlinkede domæner på samme ip kan udløse en penalty hos Google?

Nej, det er helt forkert!

Kan du uddybe dette lidt? Efter hvad jeg kan læse mig til i flere engelsksprogede SEO fora, så er den gennemgående holdning at flere interlinkede domæner på samme ip KAN udløse en penalty hos Google (altså ikke et ban men en penalty).

Dansk forum om søgemaskineoptimering - Få gratis svar på dine spørgsmål om SEO.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:35

Alle maskiner der kobles til Nettet skal have en IP - men der kan godt køre flere uafhængige applikatyioner på en maskine, f.eks. en webserver med 500 uafhængige websites, på.

I takt med at flere og flere maskiner skal kobles på nettet - computere, håndholdte computere, TV, køleskabe og vaskemaskiner ... ja alt, så skal der bruges flere og flere IP'er - mange flere end der er med IPV4

Tilmeldt 7. Jan 06
Skrevet kl. 15:40

Mikael:
Hvad er grunden så til at kineserne er begyndt at brokke sig over mangel på IP-adresser? Hvis man bare kan koble en masse sammen på den samme, så er der jo ingen problemer.

Typisk har man kontrol over en netblok. Man er en såkaldt Netblock owner, og det kunne eksempelvis være fra og med 195.69.128.0 til og med 195.69.131.255. Så kan denne Netblock ejer selv bestemme hvor mange domæner han vil have på sin blok. Men du kan godt se at det begrænser antallet af Netblock ejere, ikke?

Edit: Og den problematik deMib omtaler ovenfor. Du kan læse mere om IP adresser her: http://www.version2.dk/leksikon/IP_adresse

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 15:50

Jeg prøver lidt at følge med her, hvad betydning vil at dette have for mit spørgsmål.

f.eks hvis vi nu tager udgangspunkt i de løsninger som Kjaerbo beskrev fra surftown?

Tilmeldt 7. Jan 06
Skrevet kl. 16:11

Kender ikke så meget til søgemaskiner. Men som jeg forstår det der bliver skrevet her, så vil en erhvervsløsning være bedre, da du der har mulighed for 1 unik IP til hvert domæne. Men hvis vi tager løsningen med de 10 domæner, så er erhvervsløsningen altså ca. 2.000 kroner dyrere om året. Og de vil højst sandsynligt stadigvæk ligge i samme IP-C klasse.

Giver det mening for dig?

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)