Der sker desværre ofte en dominoeffekt som selvfølgelig vil gå ud over dine kreditorer. Det er bare så pisse-ærgeligt.
Jeg har været ude for noget lignende dog ikke med så store beløb der også gjorde at jeg var nødt til at lade mig gå konkurs. I den situation er mit bedste råd, tænk på dig selv. Ja det er ærgeligt, og ens samvittighed har det ikke godt overfor medarbejdere og andre virksomheder, men trøst dig selv med at det trods alt ikke er dig der har være ødsel eller disponeret forkert.
Jeg har taget ved lære af mine tidligere erfaringer og kræver derfor ugebetaling med 5 dage netto i nuværende virksomhed. Der er ikke mange der har spurgt hvorfor jeg gør det da normalen i min branche er 30 dage med 14 dage netto. Dem der har spurgt har jeg fortalt at enten gør vi det med afregning for hver uge, eller også skal jeg have en bankgaranti eller forsikring der dækker.
En enkelt kunde blev ved med at skælde ud over hvad han mente var "dårlig behandling" af deres virksomhed, og ham opsagde jeg simpelthen samarbejdet med. Jeg gider det ikke. Jeg vil hellere fakturere mindre ud og så være forholdsvis sikker på at få min betaling fremfor at fakturere meget og så risikere at stå i samme situation igen.
Du må slikke sårene og komme op på hesten igen :)