Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurs

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Fasken:

Træls altså... !

Må man spørge hvad du har solgt til dem ?

Hej,

jeg havde nedrivnings og miljøsaneringsentreprisen ( fjernelse af asbest, PCB, bly), på prinsessegade københavn, den store grund som ligger ved christiania.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:21

Jeg forstår dig totalt men du må ikke gi op. Du må trække dig og evt lukke, en dine kunder som sådan kender dig, og så må du komme igang igen, Det kræver en masse kontakter, men du skal ikke gi op - Du skal videre og du skal finde en ny leverandør jo før jo bedre, men læg dig ikke fladt ned

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 11:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der sker desværre ofte en dominoeffekt som selvfølgelig vil gå ud over dine kreditorer. Det er bare så pisse-ærgeligt.

Jeg har været ude for noget lignende dog ikke med så store beløb der også gjorde at jeg var nødt til at lade mig gå konkurs. I den situation er mit bedste råd, tænk på dig selv. Ja det er ærgeligt, og ens samvittighed har det ikke godt overfor medarbejdere og andre virksomheder, men trøst dig selv med at det trods alt ikke er dig der har være ødsel eller disponeret forkert.

Jeg har taget ved lære af mine tidligere erfaringer og kræver derfor ugebetaling med 5 dage netto i nuværende virksomhed. Der er ikke mange der har spurgt hvorfor jeg gør det da normalen i min branche er 30 dage med 14 dage netto. Dem der har spurgt har jeg fortalt at enten gør vi det med afregning for hver uge, eller også skal jeg have en bankgaranti eller forsikring der dækker.

En enkelt kunde blev ved med at skælde ud over hvad han mente var "dårlig behandling" af deres virksomhed, og ham opsagde jeg simpelthen samarbejdet med. Jeg gider det ikke. Jeg vil hellere fakturere mindre ud og så være forholdsvis sikker på at få min betaling fremfor at fakturere meget og så risikere at stå i samme situation igen.

Du må slikke sårene og komme op på hesten igen :)

Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 62
Fra  Connetix Skrevet kl. 11:54

Føj for satan!

Som de andre skriver, du har handlet i bedste tro - op på sadlen igen.

Hvis du havde forklaret mig det som kunde/kreditor, var jeg også fortsat i dit nye firma.

Held og lykke!

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2117
Skrevet kl. 09:00

Hej

Har selv været i gennem kontrol af Skat i anden forbindelse. Her fandt jeg også tabsfakturaer frem. Moms for de kvartaler, der er tale om, skal indberettes og betales.

Derefter, når regnskab/bo-opgørelse fremlægges, kan momsen så reguleres i det omhandlende kvartal. Blanket skal udfyldes og dokumentation skal sendes til Skat Ringkøbing.

Johnny

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)